Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.


ux czwartek
25/11/2020

UX Czwartek #48

Illustration of, laptop, notebook, person reading

Dzisiaj mieszkańcy USA obchodzą Święto Dziękczynienia, a my zaczynamy myśleć o Bożym Narodzeniu. Przerwijcie sobie na chwilę pisanie listu do Św. Mikołaja i poczytajcie o przyszłości e-commerce, tworzeniu zespołom przestrzeni na kreatywność oraz projektowaniu typografii. Zestawienie uzupełniamy dzisiaj garścią spostrzeżeń na temat roli i zakresu testów w procesie projektowania.

Kierunki rozwoju e-commerce

Wpis na blogu e-point to dobry punkt startu dla poszukiwań przyszłych trendów w e-commerce. Autorzy krótko wypunktowują kilka rozwiązań, m.in. kwestię odroczonej płatności, livestream shopping czy analizę sentymentu. Sprawdźcie i zdecydujcie, czy warto zgłębić któryś z zaprezentowanych w artykule tematów.

Kreatywność vs produktywność

Tekst na blogu Adobe porusza problem kreatywności w projektach wymagających ekspresowego tworzenia unikatowych treści wizualnych. Beth Kszan wskazuje korzyści z zapewnienia zespołowi przestrzeni na kreatywne prace oraz podpowiada trzy rozwiązania, które mogą wspierać produktywność nie kolidując z procesem twórczym.

Profesjonalnie o typografii

Strefa Designu Uniwersytetu SWPS wraca do naszego zestawienia z zapisem rozmowy dwojga projektantów Katedry Grafiki. Katarzyna Sowa i Mateusz Antczak dzielą się uwagami na temat projektowania typografii oraz jej właściwego stosowania podczas podejmowania decyzji projektowych.

Efektywne projektowanie dzięki testom

Na blogu Optimizely zajrzyjcie do wpisu Perri Bronson przekonującego, że testowanie poprawia projektowany produkt. Przywołując doświadczenia menadżerów produktu z firmy AMC Networks, Cameo oraz Scholl autorka uzasadnia, że dzięki badaniom praca projektanta przebiega sprawniej, a jej efekty satysfakcjonują użytkowników.

Testy strategiczne wg Codecademy

Zostajemy jeszcze na moment przy tematyce testowania proponując tekst Daniela Layfielda z Codecademy. Autor krótko opisuje okoliczności, w jakich doszło do opracowania koncepcji testów strategicznych serwisu firmy. Artykuł prezentuje też zmiany w kilku przebadanych obszarach serwisu podkreślając rolę, jaką odegrali w nich użytkownicy.

Udostępnij wpis:

Powiązana publikacja

Sprawdź publikację

polecane wpisy

Zróbmy
coś razem!

Dziękujemy! Wkrótce wrócimy do Ciebie z odpowiedzią
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nikodem krajewski speek into microfon on conference