banner
  • Redakcja IDEACTO

  • | 12.08.2021

Wracamy po nieco dłuższej, wakacyjnej przerwie prosto na Dzień Pracoholika. Z tej okazji na grafice znajdziecie dzisiaj odniesienia do dwóch świąt, za to w telegraficznym skrócie prezentujemy wyszperane w sieci teksty. Jest spora porcja uwag na temat procesów projektowania doświadczeń, audyt aplikacji streamingowych na smartfony oraz artykuł o wpływie projektowania na zrównoważony rozwój globalnej sieci.

Iteracje w procesie projektowania

Wpis Paula Denina to krótki wykład na temat projektowania w oparciu o informacje zwrotne – kiedy je zbierać, jak wykorzystywać i czego unikać podczas tworzenia doświadczeń użytkowników.

Złożoność projektowania prostych doświadczeń

Joe Smiley w pięciu punktach podsumowuje psychologiczne bariery ograniczające proces projektowy. Tekst wyjaśnia dlaczego stworzenie najprostszego doświadczenia użytkownika wymaga czasem zbyt dużych nakładów pracy i umiejętności oraz jakie czynniki wpływają na złożoność tego procesu.

Porównanie trzech serwisów streamingowych

Zoe Chin, Morgan Koh relacjonują swoją przygodę z mobilnymi wersjami Netflixa, Disney+ oraz HBO Go. Tekst prezentuje 5 zbadanych przez autorów aspektów korzystania ze wspomnianych aplikacji oraz krótki werdykt.

Niedostatki lorem ipsum

Zespół Canvs wylicza problemy pojawiające się w projektach, w których nie uwzględniono docelowych treści. Krótko, prosto i zilustrowane konkretnymi przykładami – warto zajrzeć, chociaż raczej nie zaskoczy Was puenta.

Projektowanie dla zrównoważonego rozwoju Internetu

Tim Frick omawia praktyki projektowania, które mają zapewnić zrównoważone produkty i usługi cyfrowe. W artykule znalazło się też kilka uwag o wpływie omówionych kwestii na strategię biznesową i potrzeby użytkowników. W ramach uzupełnienia wątek sportowy.