banner
  • Redakcja IDEACTO

  • | 09.09.2021

Dzień Recyklingu Baterii proponujemy połączyć dzisiaj z obchodami Międzynarodowego Dnia Urody. Jeśli baterie wylądowały już we właściwym pojemniku, a maseczki na twarzach, to zapraszamy na dzisiejsze zestawienie tekstów. Poczytajcie o trendach w budowaniu świadomości marki, nawigacji i przypinaniu elementów UI na stronach internetowych oraz zmniejszaniu frustracji związanej z przerwami w przepływie pracy. Jest też esej o naruszeniach prywatności w sieci, a na koniec dodatek nawiązujący do jednego z dzisiejszych świąt.

Trendy w brandingu i copywriting konwersji

Mamy początek września, więc lada moment w sklepach pojawią się świąteczne ozdoby i gwiazdkowe promocje. Może dlatego Kelsie Rimmer z Envato typuje już trendy w brandingu na 2022 rok. Opisy inspiracji autorka zilustrowała licznymi przykładami. Lekturę możecie uzupełnić wpisem na blogu State Creative, który podpowiada, jak stosując copywriting konwersji wywoływać określone reakcje odbiorców. W tekście znajdziecie też zestawienie typów copywritingu.

Projektowanie UX dla procesów z długim czasem odpowiedzi na interakcję

Artykuł Kate Kaplan dostępny w zasobach NN Group tłumaczy, jak zwiększyć tolerancję użytkowników, jeśli interakcja z systemem wymaga dłuższego czasu oczekiwania na jej efekt. Wśród 5 wskazówek znalazły się m.in. uwagi na temat wskaźników stanów, działania procesów w tle czy komunikatów w oknach dialogowych.

Przegląd nawigacji w witrynach internetowych

Lucy Collins z Web Usability analizuje różne typy nawigacji na stronach internetowych. Sprawdźcie, jak dobrać nawigację główną w zależności od ilości informacji do zaprezentowania oraz potencjalnych potrzeb i preferencji użytkowników.

Przypinanie elementów interfejsu

Na blogu AdThrive James Baldwin wyjaśnia, kiedy treści wyświetlane jako przyklejone elementy interfejsu zbytnio rozpraszają użytkowników (tip: zawsze) i dlaczego mimo to są stosowane. Tekst prezentuje też dobre praktyki projektowania tego typu elementów pozwalające poprawić doświadczenia użytkownika, zwłaszcza na urządzeniach mobilnych.

Prywatność w kontekście cyfrowym

Smashing Magazine prezentuje esej Robina Berjona z New York Timesa na temat prywatności w sieci i niuansów zarządzaniem danymi użytkowników. Autor opowiada w nim między innymi, jaką strategię przyjmuje określając zasady prywatności w danej witrynie internetowej.

*W ramach dodatkowej ciekawostki polecamy przygotowane przez Jessicę Guthrie studium przypadku, w którym zrelacjonowała pracę nad aplikacją ułatwiającą użytkownikom recykling śmieci.

Newsletter IDEACTOZawsze w czwartek. Co drugi czwartek.

UX Czwartek to lista inspirujących treści ze świata UX i eCommerce. Każdy subskrybent otrzyma za darmo (sic!) komplet naszych publikacji.

Newsletter