banner
  • Redakcja IDEACTO

  • | 23.09.2021

Dzień Spadającego Liścia obchodzimy dzisiaj wspólnie z Międzynarodowym Dniem Języków Migowych. W naszym dzisiejszym zestawieniu znajdziecie sporą dawkę tekstów o komunikacji – w kontekście tworzenia treści marketingowych, analizy nastrojów potencjalnych klientów, ale też otrzymywania feedbacku i udzielania opinii na temat projektów. Jest również garść porad na temat podsumowywania wyników badań i esej o przyszłości naszego zawodu.

Różnorodność i zaufanie odbiorców treści marketingowych

William Terdoslavich z Martech analizuje problem niedostosowania treści marketingowych w kontekście rosnącej siły nabywczej wybranych grup klientów oraz próbuje zdiagnozować przyczyny braku różnorodności i integracji w przekazach reklamowych. Uzupełnijcie lekturę tekstem zespołu Ad Monkey, który podsumowuje badania na temat roli zaufania do marki w pozyskiwaniu odbiorców w sieci.

Analiza sentymentu w marketingu

Hana Molíková z Kentico Xperience omawia metodę analizy nastrojów w kontekście działań marketingowych. Artykuł wskazuje obszary wykorzystania wspomnianej metody w budowaniu świadomości marki, obsłudze klienta oraz zapewnianiu pozytywnych wrażeń odbiorców treści cyfrowych. Nie zabrakło też krótkiej prezentacji promowanego przez firmę narzędzia.

Synteza obserwacji z badań UX

UX Tools prezentuje artykuł Taylor Palmer o sposobach na przyspieszenie analizy materiałów zebranych podczas badań. W tekście znajdziecie m.in. wskazówki, jak przeprowadzić syntezę obserwacji uwzględniającą ustalone cele, hipotezy i określony zakres badań UX oraz podpowiedź, jakie narzędzia mogę być przydatne w całym procesie.

Idę po feedback

Zajrzyjcie też do dwóch tekstów na temat uzyskiwania informacji zwrotnych o projektach UX. Nick Groeneveld podpowiada, w jaki sposób i o co konkretnie pytać prosząc o ocenę efektów swojej pracy. Artykuł Meltem Kaso traktuje temat nieco szerzej – znalazły się w nim m.in. uwagi na temat udzielania szczerych, wspierających progres opinii w sposób, który może ułatwić ich otwarte przyjmowanie. 

Przyszłość projektowania UX

Dobre wieści dla osób planujących rozwój swojej kariery w dziedzinach związanych z projektowaniem UX. Vishnuaravi, autor wpisu na blogu UX Planet w 4 punktach udowadnia, że zapotrzebowanie na umiejętności specjalistów związanych z projektowaniem doświadczeń w najbliższych latach będzie rosło.