Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.


ux czwartek
27/2/2019

UX Czwartek #7

Illustration of, laptop, notebook, person reading

W dzisiejszej odsłonie UX Czwartku mocno koncentrujemy się na aspektach projektowania związanych z grafiką. Będzie kilka słów o kolorach (ale też ich braku) oraz o tworzeniu style guide’ów. Wspólnie z badaczami NN Group przyjrzymy się zagadnieniu, jakim jest sensowne zagospodarowanie stopki w serwisie. Poznacie też niezbyt wesołą historię pewnego redesign’u, a na koniec – mały test na spostrzegawczość.

Łapcie za kolejnego pączka i miłej lektury!

 

 

1. „Function over form, always”

Projektowanie skomplikowanych rozwiązań na potrzeby wewnętrzne dużych przedsiębiorstw to nie lada wyzwanie. Christie Lenneville opowiada o tym, jak nowoczesny redesign (dużo białej przestrzeni! scrollowanie!) systemu prezentującego obszerne zbiory danych przysporzył problemów użytkownikom i w efekcie musiał zostać wycofany. Co jednak ważniejsze, w artykule zawarto szereg porad jak uniknąć podobnych sytuacji.

2. Footers 101

(Prawie) wszystkie sklepy i serwisy internetowe posiadają stopkę. Traktowana jest jako oczywista składowa strony i niestety rzadko poświęca się jej należną uwagę. Badacze z Norman Nielsen Group z właściwą sobie dokładnością pochylają się na tym zagadnieniem i radzą, jak zadbać o to, aby stopkę uczynić możliwie jak najbardziej przydatnym użytkownikom elementem.

3. Dlaczego warto projektować (najpierw) bez kolorów?

Czy projektując interfejs powinniśmy od razu koncentrować się na kolorach? Anand Satyan w swoim artykule argumentuje, dlaczego nie warto tego robić oraz jakie korzyści wiążą się z rozpoczynaniem projektowania jedynie od czerni i bieli.

4. O tworzeniu perfekcyjnych style guide’ów

Jak powinien wyglądać dobry style guide? Z czego się składać? Jessica Moon z Telepathy podpowiada, jak na etapie przygotowywania zadbać o style guide, by stanowił przydatne narzędzie dla wszystkich osób zaangażowanych w projekt.

5. Sprawdź swoją spostrzegawczość w grze Can’t Unsee

Dla najwytrwalszych, którzy dobrnęli do końca mamy grę. Sprawdź, czy masz oko do szczegółów! Zabawa nie tylko dla projektantów.

Przypominamy, że jeśli chcielibyście się z nami podzielić ciekawymi linkami ze świata UX, przesyłajcie swoje propozycje na newsletter@ideacto.pl, a my chętnie udostępnimy je w następnych UX czwartkach.

[FM_form id=”1″]

Udostępnij wpis:

Powiązana publikacja

Sprawdź publikację

polecane wpisy

Zróbmy
coś razem!

Dziękujemy! Wkrótce wrócimy do Ciebie z odpowiedzią
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nikodem krajewski speek into microfon on conference