Redesign serwisów internetowych
Specjalizujemy się w przeprojektowaniu (redesignie) serwisów i sklepów internetowych, platform sprzedaży B2B, procesów transakcyjnych eCommerce.
- Projektujemy architekturę informacji (AI)
- Dostarczamy makiety low i hi-fidelity (UX)
- Realizujemy kompletne projekty graficzne (UI)
- Zapewniamy wysokie UX przez badania z użytkownikami






WWWWitamy!
IDEACTO to agencja UX&CRO z 12-letnim doświadczeniem. Specjalizujemy się w eCommerce. Dotychczas zrealizowaliśmy 400+ projektów i przepracowaliśmy 300 000+ godzin wspólnie z naszymi Klientami. Nasze realizacje wygrywały w konkursach Webstar Festival, Impactor, Efekton.
Z przyjemnością współpracowaliśmy




















Design Thinking

Empathize
Prowadzimy badania i analizy, aby lepiej zrozumieć użytkownika
01
Define
Określamy cele projektu, aby stworzyć właściwe rozwiązanie
02
Ideate
Generujemy pomysły, aby uzyskać najszerszy zakres możliwości
03
Prototype
Projektujemy makiety, aby łatwo wizualizować rozwiązanie
04
Test
Testujemy z użytkownikami, aby dostarczyć najwyższą jakość
05Projekt gotowy do wdrożenia
Dostarczamy projekt UX i UI gotowy do wdrożenia przez zespół IT wybrany przez klienta. Posiadamy doświadczenie z pracy przy redesignie stron internetowych z największymi Software House w Polsce oraz znajomość najpopularniejszych platform eCommerce i CMS.
- SaaS (IdoSell , Shoper, Shopify i inne)
- Open-Source (Magento, Prestashop, Woocommerce i inne)
- CMS (Kentico, WordPress, Drupal i inne)



Przeprojektowanie strony internetowej to proces polegający na zmianie wyglądu obecnego serwisu internetowego i zastąpienie go nową, ulepszoną wersją. W zależności od przyjętej strategii przebudowa strony WWW może obejmować tylko niewielkie zmiany wizualne lub zaprojektowanie w zasadzie nowego serwisu.
Proces redesign strony internetowej uzależniony jest od celów projektu oraz zakładanego budżetu projektu. W najbardziej rozbudowanej wersji projekt rozpoczyna audyt UX, którego celem jest identyfikacja błędów UX w obecnym serwisie internetowym. Analityka internetowa, analityka danych (np. z systemu ERP), analiza desk research i analiza konkurencji, to kolejne obszary prac, które odbywają się na początku projektu.
Projektowanie UX to kolejny etap prac w projekcie. W zależności od przyjętych celów projektu może ono obejmować niewielki lifting serwisu lub całkowity redesign stron internetowych w serwisie. Często uzupełnieniem tego etapu są badania UX z rzeczywistymi użytkownikami serwisu.
Efektem prac zespołu IDEACTO jest layout przeprojektowanej strony internetowej, który może być wdrożony przez zespół IT klienta lub wybrany przez niego Software House. Standardowo dostarczony przez nas projekt wykonany jest w programie Figma choć na życzenie klienta możemy pracować również w Adobe Photoshop, Adobe XD, Axure i Sketch.
Posiadamy szerokie doświadczenie w redesignie sklepów internetowych z użyciem popularnych platform SaaS, Open-Source i gotowych CMS. Podczas realizacji naszych wdrożeń współpracowaliśmy z wiodącymi dostawcami IT w Polsce.


Jak skutecznie przeprojektować sklep internetowy
Bazując na naszym doświadczeniu w redesign e-commerce opublikowaliśmy e-book o procesie przeprojektowania sklepu internetowego.
IDEACTO od czternastu lat z sukcesem zrealizowało wiele projektów redesignu e-commerce. W przypadku typowych sklepów internetowych pracowaliśmy m.in. z Showroom, Iluve, Wittchen. Zaprojektowaliśmy także procesy sprzedażowe w takich serwisach jak Eurobank, Nest Bank, Enea, NC+.
Efektem przeprowadzenia redesignu stron internetowych serwisu Vehiculum był wzrost ilości zapytań sprzedażowych o 226%, a w przypadku optymalizacji serwisu Nest Bank współczynnik konwersji wzrósł o 46%.
Szczegółowe informacje można znaleźć na podstronie projektowanie sklepów internetowych.
Przebudowa layoutu strony internetowej może być korzystna w wielu przypadkach. Modernizacja strony internetowej będzie dobrym pomysłem, kiedy podstawowe współczynnik efektywności ruchu takie jak współczynnik konwersji czy średnia liczba odwiedzanych podstron spadają pomimo prowadzenia działań marketingowych. Redesign serwisu internetowego jest także niezbędny w sytuacji, kiedy wykorzystywane rozwiązania technologiczne po prostu stały się przestarzałe i nieprzystające do dzisiejszych oczekiwań użytkowników.
Modernizacja strony internetowej to okazja do poprawy jej wyników biznesowych. Przykładem może być amerykański Time, który odnotował spadek współczynnika odrzuceń o 15% po wdrożeniu zmian UX/UI w serwisie. Natomiast zmiany na karcie produktu w sklepie Walmart spowodowały wzrost dochodu o ponad 10%. Redesign stron www to nie tylko wzrost bezpośredniego przychodu. W przypadku firmy McAfee nowy projekt strony internetowej i wdrożenie zmian obniżyło o 90% liczbę telefonów do pomocy technicznej.
Sami użytkownicy wypowiadają się bardzo krytycznie o serwisach i sklepach internetowych posiadający błędy użyteczności. Prawie 90% internautów deklaruje, że nie wróci do sklepu, w którym doświadczyło złego UX, a 94% swoje pierwsze wrażenie o ofercie firmy buduje na podstawie wyglądu serwisu internetowego.
Warto również pamiętać, że około 70% internetowych projektów upada ze względu na brak optymalizacji UX i błędy użyteczności. Zapewne dlatego 7 na 10 CEO uważa, że dobry UX jest ogromnym wyróżnikiem marki na tle konkurencji. (Źródło: Truelist.co, Userzoom.com, Smallbizgenius.net, UXcam.com, Uxeria.com)
Ponad 300.000 przepracowanych godzin

Wyższa Szkoła Bankowa
Redesign

Vehiculum
Redesign

Showroom
Redesign

Eurobank
Redesign

Wittchen
Redesign

Iluve
Redesign

Nest Bank
Redesign

Paradyż
Projektowanie UX/UI

KFC
Projektowanie UX/UI

Agito
Audyty i badania UX

Aluprof
Audyty i badania UX

Avon
Audyty i badania UX

Bank Pocztowy
Audyty i badania UX

BlackPoint
Projektowanie UX/UI

Car Advisor
Projektowanie UX/UI

Carrefour
Projektowanie UX/UI

CRD
Projektowanie UX/UI

Dajar
Audyty i badania UX

Deutsche Bank
Audyty i badania UX

Divante
Projektowanie UX/UI

Enea
Redesign

Estyl
Projektowanie UX/UI

Edipresse
Audyty i badania UX

Erif
Projektowanie UX/UI

Exclusive Apartments
Projektowanie UX/UI

Getin Bank
Audyty i badania UX

Home.pl
Audyty i badania UX

Hotel Platinum
Projektowanie UX/UI

Lumen
Audyty i badania UX

Interferie
Audyty i badania UX

ITdev
Projektowanie UX/UI

Jean Louis David
Projektowanie UX/UI

Kaczmarek Electric
Audyty i badania UX

Kapitan Hak
Projektowanie UX/UI

Kompania Piwowarska
Projektowanie UX/UI

Księgarnia Edukacyjna
Projektowanie UX/UI

Makro
Projektowanie UX/UI

Manta
Projektowanie UX/UI

Lasy Państwowe
Redesign

Max Computers
Projektowanie UX/UI

Maxim Group
Projektowanie UX/UI

Meble.pl
Redesign

Money.pl
Projektowanie UX/UI

Ergo Hestia
Projektowanie UX/UI

Navo
Projektowanie UX/UI

NC+
Redesign

Nestle
Projektowanie UX/UI
Orange
Audyty i badania UX

Pernod Ricard
Projektowanie UX/UI

Pixers
Projektowanie UX/UI

PKO
Audyty i badania UX

Plus
Projektowanie UX/UI

Podaruj Drzewko
Projektowanie UX/UI

Praktiker
Projektowanie UX/UI

PWN
Audyty i badania UX

Raiffeisen
Audyty i badania UX

Recman
Projektowanie UX/UI

Samsung
Projektowanie UX/UI

Santander
Projektowanie UX/UI

Showroom
Redesign

Sizeer
Audyty i badania UX

Solar
Projektowanie UX/UI

MK Cafe
Projektowanie UX/UI

Teva Med
Projektowanie UX/UI

TIM
Projektowanie UX/UI

Transferuj.pl
Projektowanie UX/UI

TUI
Audyty i badania UX

Uwielbiam.pl
Projektowanie UX/UI

Vobis
Audyty i badania UX

YouCanDrive
Projektowanie UX/UI

Żabka
Audyty i badania UX

ZingTravel
Projektowanie UX/UI

Agito
Audyty i badania UX

Aluprof
Audyty i badania UX

Avon
Audyty i badania UX

Bank Pocztowy
Audyty i badania UX

Dajar
Audyty i badania UX

Deutsche Bank
Audyty i badania UX

Edipresse
Audyty i badania UX

Getin Bank
Audyty i badania UX

Home.pl
Audyty i badania UX

Lumen
Audyty i badania UX

Interferie
Audyty i badania UX

Kaczmarek Electric
Audyty i badania UX
Orange
Audyty i badania UX

PKO
Audyty i badania UX

PWN
Audyty i badania UX

Raiffeisen
Audyty i badania UX

Sizeer
Audyty i badania UX

TUI
Audyty i badania UX

Vobis
Audyty i badania UX

Żabka
Audyty i badania UX

Paradyż
Projektowanie UX/UI

KFC
Projektowanie UX/UI

BlackPoint
Projektowanie UX/UI

Car Advisor
Projektowanie UX/UI

Carrefour
Projektowanie UX/UI

CRD
Projektowanie UX/UI

Divante
Projektowanie UX/UI

Estyl
Projektowanie UX/UI

Erif
Projektowanie UX/UI

Exclusive Apartments
Projektowanie UX/UI

Hotel Platinum
Projektowanie UX/UI

ITdev
Projektowanie UX/UI

Jean Louis David
Projektowanie UX/UI

Kapitan Hak
Projektowanie UX/UI

Kompania Piwowarska
Projektowanie UX/UI

Księgarnia Edukacyjna
Projektowanie UX/UI

Makro
Projektowanie UX/UI

Max Computers
Projektowanie UX/UI

Maxim Group
Projektowanie UX/UI

Money.pl
Projektowanie UX/UI

Navo
Projektowanie UX/UI

Nestle
Projektowanie UX/UI

Pernod Ricard
Projektowanie UX/UI

Pixers
Projektowanie UX/UI

Plus
Projektowanie UX/UI

Podaruj Drzewko
Projektowanie UX/UI

Praktiker
Projektowanie UX/UI

Recman
Projektowanie UX/UI

Samsung
Projektowanie UX/UI

Santander
Projektowanie UX/UI

Solar
Projektowanie UX/UI

MK Cafe
Projektowanie UX/UI

Teva Med
Projektowanie UX/UI

TIM
Projektowanie UX/UI

Transferuj.pl
Projektowanie UX/UI

Uwielbiam.pl
Projektowanie UX/UI

YouCanDrive
Projektowanie UX/UI

ZingTravel
Projektowanie UX/UI
Aleksandra Jarośkiewicz
Board Member, CD Projekt RED StoreBez problemów, bez zbędnych spotkań, tylko briefy i rekomendacje. Nagle wszystko było gotowe do przetestowania i uruchomienia.
Pet Care Agency
CEO, Pet Care Agency„Platforma klienta spotkała się z pozytywnym odbiorem i dzięki IDEACTO odnotowuje stały wzrost biznesowy. Efektywna realizacja projektu przez IDEACTO spełniła wymagania klienta podczas rozwoju. „

Rafał Winnik
CEO, Zaven„IDEACTO było gotowe do natychmiastowego rozpoczęcia pracy nad naszym projektem. Ich projektant po prostu robił wszystko dobrze. Nadal pracują nad naszym projektem, ale ich dotychczasowy dorobek skłonił klienta do podjęcia decyzji o przedłużeniu współpracy.
Alexandra Ardelean
Resource Planning Specialist, Monterail„Klient chwalił nienaganne umiejętności projektowe IDEACTO. Poszli o krok dalej, aby przekroczyć cele biznesowe klienta. Będąc wykwalifikowanym partnerem, nabyli kompetentne umiejętności komunikacyjne w całym projekcie.”

Mateusz Kubiczek
CEO, The Software House„Nasz klient jest niezwykle zadowolony z wykonanej dla niego pracy przez IDEACTO. Cieszymy się, że mogliśmy z nimi współpracować, bo współpraca przebiegła bezproblemowo, komunikacja była świetna i bardzo szybko odpowiadali na wszelkie pytania.”

Maciej Serafin
CMO, edrone„80% klientów, którzy wzięli udział w warsztatach IDEACTO poleciłoby go swojemu współpracownikowi, ponieważ zwiększyło to ich wiedzę w zakresie kompetencji UX”

Bartosz Dziendziel
Marketing Director, Nest Bank„Nasza nowa witryna odnotowała 46% wzrost współczynnika konwersji, przekraczając oczekiwania wewnętrznego zespołu. IDEACTO jest wydajnym i dobrze zorganizowanym zespołem.”

Delfina Kaczałko
Deputy Marketing Director, Euro Bank„Nowa strona internetowa spotkała się z pozytywnymi opiniami i doprowadziła do wzrostu sprzedaży. IDEACT ustanawia jasne i otwarte kanały komunikacji, aby zapewnić efektywny przepływ pracy. Zespół jest utalentowany w różnych branżach.”

Maciej Gałkiewicz
CEO, Ragnarson„Dzięki wysiłkom IDEACTO klient zauważył ogromny wzrost liczby potencjalnych klientów, powracających użytkowników i całkowitej liczby użytkowników. Projekt jest bardzo efektowny. Komunikacja i strategia były bardzo skuteczne.”

Marek Kich
CEO, X-Coding IT Studio„IDEACTO zapewnia wyniki zgodne z potrzebami klientów. Ich bezpośredni styl komunikacji sprzyja wzajemnemu zrozumieniu. Pozostają przyjaznym i elastycznym przez cały okres trwania partnerstwa”

Shimon Mikus
Head of Region, Westphalia Automotive„Naprawdę pasjonują się przebudową, odświeżaniem i audytowaniem witryn internetowych. Zespół zapewnia wysoką jakość pracy i zachowuje uczciwość. Klienci mogą oczekiwać zespołu, który ma wiele talentów, który dba o to, aby ich praca spełniała oczekiwania.”
Nie ma ściśle wyznaczonych ram czasowych, które wymuszają przebudowę witryny. Trendy zmieniają się nieustannie, a nowe technologie dają mnóstwo możliwości ulepszeń – warto mieć je na uwadze i dostosowywać poziom strony do konkurencji. Jeśli jednak zauważysz, że liczba konwersji spada, a współczynnik odrzuceń rośnie – zdecyduj się na wprowadzenie koniecznych zmian. Inaczej nie zrealizujesz swoich celów biznesowych. W takim momencie należy znaleźć przyczynę tego stanu rzeczy i wprowadzić modyfikacje, które pozwolą zoptymalizować serwis. Redesign pozwala:
- zbudować unowocześnioną wersję strony internetowej,
- dostosować ją do potrzeb użytkowników, m.in. przygotować serwis mobile friendly, co przyniesie pozytywny skutek ze strony użytkowników, którzy preferują odwiedzanie stron na smartfonach,
- dostosować elementy witryny do brandingu przedsiębiorstwa i jego strategii marketingowej,
- wyeliminować niepotrzebne funkcjonalności oraz błędy, które negatywnie wpływają na optymalizację strony internetowej.
Skuteczność redesignu serwisu zmierzyć można poprzez przeprowadzenie ponownego audytu, który wskaże, czy współczynnik konwersji wzrósł tak, jak było to zakładane w poprzednich badaniach.
Redesign strony internetowej umożliwia wprowadzenie zmian w konstrukcji strony i dostosowanie jej do wymagań użytkowników. Jego zaletą jest uzyskanie lub poprawa stopnia rozpoznawalności marki. Ma to także wpływ na wzrost satysfakcji userów oraz minimalizację negatywnego feedbacku.
Ponadto wprowadzenie udoskonaleń pomaga pozytywnie wpłynąć na konwersję, co skutkuje realizacją celów biznesowych, które założyła sobie firma.
Redesign strony internetowej to proces, którego czas trwania zależny jest od zakresu prac i ilości danych oraz informacji, które trzeba przeanalizować i zbadać przed przystąpieniem do wprowadzania zmian w serwisie.
Konkretne działania, które znajdują się w procesie redesignu są zależne zarówno od celów, jak i budżetu, który chce przeznaczyć na niego firma. W jego skład mogą wchodzić:
- analiza ilościowa – czyli kontrola statystyk serwisu, która umożliwia poznanie profilu odbiorców, przepływu na stronie i problemach, które zaistniały,
- benchmarking – czyli analiza konkurencji. Ten etap pozwala uzyskać informacje o rozwiązaniach, które stosują inne przedsiębiorstwa.
- stworzenie Person – umożliwia to dogłębne poznanie potrzeb użytkowników, którzy będą korzystać ze strony,
- poznanie User Journey – stworzenie mapy ścieżki użytkownika pomaga sprawdzić, kiedy i w jaki sposób użytkownik korzysta z witryny.
- budowa architektury informacji – to jeden z najważniejszych elementów, potrzebnych do stworzenia optymalnej nawigacji i możliwości wyszukania potrzebnej treści.
- stworzenie makiet – na tym etapie należy stworzyć makiety hi-fi lub lo-fi
- projekt grafiki – na bazie przygotowanych makiet. Następnie całość projektu wykonywana jest w wybranym przez specjalistów programie.
Badania przeprowadzone na użytkownikach. Pozwalają sprawdzić, czy założenia projektu zostały postawione słusznie, zanim rozwiązanie zostanie wdrożone. W tym celu należy zebrać grupę docelową odbiorców i przedstawić im zadania do wykonania, zgodne z wcześniej ustalonym scenariuszem. Pozwala to znaleźć trudności, które mogą uniemożliwiać im sprawne wykonanie postawionego celu.