Rozwiązania

Redesign serwisów internetowych

Specjalizujemy się w przeprojektowaniu (redesignie) serwisów i sklepów internetowych, platform sprzedaży B2B, procesów transakcyjnych eCommerce.

  • Projektujemy architekturę informacji (AI)
  • Dostarczamy makiety low i hi-fidelity (UX)
  • Realizujemy kompletne projekty graficzne (UI)
  • Zapewniamy wysokie UX przez badania z użytkownikami
IDEACTO

WWWWitamy!

IDEACTO to agencja UX&CRO z 12-letnim doświadczeniem. Specjalizujemy się w eCommerce. Dotychczas zrealizowaliśmy 400+ projektów i przepracowaliśmy 300 000+ godzin wspólnie z naszymi Klientami. Nasze realizacje wygrywały w konkursach Webstar Festival, Impactor, Efekton.

Ponad 400 zrealizowanych projektów

Z przyjemnością współpracowaliśmy

Poces redesignu stron internetowych

Design Thinking

icon_05
Empathize

Prowadzimy badania i analizy, aby lepiej zrozumieć użytkownika

01
icon_04
Define

Określamy cele projektu, aby stworzyć właściwe rozwiązanie

02
icon_03
Ideate

Generujemy pomysły, aby uzyskać najszerszy zakres możliwości

03
icon_02
Prototype

Projektujemy makiety, aby łatwo wizualizować rozwiązanie

04
icon_01
Test

Testujemy z użytkownikami, aby dostarczyć najwyższą jakość

05

Projekt gotowy do wdrożenia

Dostarczamy projekt UX i UI gotowy do wdrożenia przez zespół IT wybrany przez klienta. Posiadamy doświadczenie z pracy przy redesignie stron internetowych z największymi Software House w Polsce oraz znajomość najpopularniejszych platform eCommerce i CMS.

  • SaaS (IdoSell , Shoper, Shopify i inne)
  • Open-Source (Magento, Prestashop, Woocommerce i inne)
  • CMS (Kentico, WordPress, Drupal i inne)

Przeprojektowanie strony internetowej to proces polegający na zmianie wyglądu obecnego serwisu internetowego i zastąpienie go nową, ulepszoną wersją. W zależności od przyjętej strategii przebudowa strony WWW może obejmować tylko niewielkie zmiany wizualne lub zaprojektowanie w zasadzie nowego serwisu.

Proces redesign strony internetowej uzależniony jest od celów projektu oraz zakładanego budżetu projektu. W najbardziej rozbudowanej wersji projekt rozpoczyna audyt UX, którego celem jest identyfikacja błędów UX w obecnym serwisie internetowym. Analityka internetowa, analityka danych (np. z systemu ERP), analiza desk research i analiza konkurencji, to kolejne obszary prac, które odbywają się na początku projektu.

Projektowanie UX to kolejny etap prac w projekcie. W zależności od przyjętych celów projektu może ono obejmować niewielki lifting serwisu lub całkowity redesign stron internetowych w serwisie. Często uzupełnieniem tego etapu są badania UX z rzeczywistymi użytkownikami serwisu.

Efektem prac zespołu IDEACTO jest layout przeprojektowanej strony internetowej, który może być wdrożony przez zespół IT klienta lub wybrany przez niego Software House. Standardowo dostarczony przez nas projekt wykonany jest w programie Figma choć na życzenie klienta możemy pracować również w Adobe Photoshop, Adobe XD, Axure i Sketch.

Posiadamy szerokie doświadczenie w redesignie sklepów internetowych z użyciem popularnych platform SaaS, Open-Source i gotowych CMS. Podczas realizacji naszych wdrożeń współpracowaliśmy z wiodącymi dostawcami IT w Polsce.

Jak skutecznie przeprojektować sklep internetowy

Bazując na naszym doświadczeniu w redesign e-commerce opublikowaliśmy e-book o procesie przeprojektowania sklepu internetowego.

IDEACTO od czternastu lat z sukcesem zrealizowało wiele projektów redesignu e-commerce. W przypadku typowych sklepów internetowych pracowaliśmy m.in. z Showroom, Iluve, Wittchen. Zaprojektowaliśmy także procesy sprzedażowe w takich serwisach jak Eurobank, Nest Bank, Enea, NC+. 

Efektem przeprowadzenia redesignu stron internetowych serwisu Vehiculum był wzrost ilości zapytań sprzedażowych o 226%, a w przypadku optymalizacji serwisu Nest Bank współczynnik  konwersji wzrósł o 46%. 

Szczegółowe informacje można znaleźć na podstronie projektowanie sklepów internetowych.

Przebudowa layoutu strony internetowej może być korzystna w wielu przypadkach. Modernizacja strony internetowej będzie dobrym pomysłem, kiedy podstawowe współczynnik efektywności ruchu takie jak współczynnik konwersji czy średnia liczba odwiedzanych podstron spadają pomimo prowadzenia działań marketingowych. Redesign serwisu internetowego jest także niezbędny w sytuacji, kiedy wykorzystywane rozwiązania technologiczne po prostu stały się przestarzałe i nieprzystające do dzisiejszych oczekiwań użytkowników.

Modernizacja strony internetowej to okazja do poprawy jej wyników biznesowych. Przykładem może być amerykański Time, który odnotował spadek współczynnika odrzuceń o 15% po wdrożeniu zmian UX/UI w serwisie. Natomiast zmiany na karcie produktu w sklepie Walmart spowodowały wzrost dochodu o ponad 10%. Redesign stron www to nie tylko wzrost bezpośredniego przychodu. W przypadku firmy McAfee nowy projekt strony internetowej i wdrożenie zmian obniżyło o 90% liczbę telefonów do pomocy technicznej.

Sami użytkownicy wypowiadają się bardzo krytycznie o serwisach i sklepach internetowych posiadający błędy użyteczności. Prawie 90% internautów deklaruje, że nie wróci do sklepu, w którym doświadczyło złego UX, a 94% swoje pierwsze wrażenie o ofercie firmy buduje na podstawie wyglądu serwisu internetowego. 

Warto również pamiętać, że około 70% internetowych projektów upada ze względu na brak optymalizacji UX i błędy użyteczności. Zapewne dlatego 7 na 10 CEO uważa, że dobry UX jest ogromnym wyróżnikiem marki na tle konkurencji.  (Źródło: Truelist.co, Userzoom.com, Smallbizgenius.net, UXcam.com, Uxeria.com)

NASZE PROJEKTY

Ponad 300.000 przepracowanych godzin

Nie ma ściśle wyznaczonych ram czasowych, które wymuszają przebudowę witryny. Trendy zmieniają się nieustannie, a nowe technologie dają mnóstwo możliwości ulepszeń – warto mieć je na uwadze i dostosowywać poziom strony do konkurencji. Jeśli jednak zauważysz, że liczba konwersji spada, a współczynnik odrzuceń rośnie – zdecyduj się na wprowadzenie koniecznych zmian. Inaczej nie zrealizujesz swoich celów biznesowych. W takim momencie należy znaleźć przyczynę tego stanu rzeczy i wprowadzić modyfikacje, które pozwolą zoptymalizować serwis. Redesign pozwala:

  • zbudować unowocześnioną wersję strony internetowej,
  • dostosować ją do potrzeb użytkowników, m.in. przygotować serwis mobile friendly, co przyniesie pozytywny skutek ze strony użytkowników, którzy preferują odwiedzanie stron na smartfonach,
  • dostosować elementy witryny do brandingu przedsiębiorstwa i jego strategii marketingowej,
  • wyeliminować niepotrzebne funkcjonalności oraz błędy, które negatywnie wpływają na optymalizację strony internetowej.

Skuteczność redesignu serwisu zmierzyć można poprzez przeprowadzenie ponownego audytu, który wskaże, czy współczynnik konwersji wzrósł tak, jak było to zakładane w poprzednich badaniach.

Redesign strony internetowej umożliwia wprowadzenie zmian w konstrukcji strony i dostosowanie jej do wymagań użytkowników. Jego zaletą jest uzyskanie lub poprawa stopnia rozpoznawalności marki. Ma to także wpływ na wzrost satysfakcji userów oraz minimalizację negatywnego feedbacku.

Ponadto wprowadzenie udoskonaleń pomaga pozytywnie wpłynąć na konwersję, co skutkuje realizacją celów biznesowych, które założyła sobie firma.

Redesign strony internetowej to proces, którego czas trwania zależny jest od zakresu prac i ilości danych oraz informacji, które trzeba przeanalizować i zbadać przed przystąpieniem do wprowadzania zmian w serwisie. 

Konkretne działania, które znajdują się w procesie redesignu są zależne zarówno od celów, jak i budżetu, który chce przeznaczyć na niego firma. W jego skład mogą wchodzić:

  • analiza ilościowa – czyli kontrola statystyk serwisu, która umożliwia poznanie profilu odbiorców, przepływu na stronie i problemach, które zaistniały,
  • benchmarking – czyli analiza konkurencji. Ten etap pozwala uzyskać informacje o rozwiązaniach, które stosują inne przedsiębiorstwa. 
  • stworzenie Person – umożliwia to dogłębne poznanie potrzeb użytkowników, którzy będą korzystać ze strony,
  • poznanie User Journey – stworzenie mapy ścieżki użytkownika pomaga sprawdzić, kiedy i w jaki sposób użytkownik korzysta z witryny. 
  • budowa architektury informacji – to jeden z najważniejszych elementów, potrzebnych do stworzenia optymalnej nawigacji i możliwości wyszukania potrzebnej treści. 
  • stworzenie makiet – na tym etapie należy stworzyć makiety hi-fi lub lo-fi
  • projekt grafiki – na bazie przygotowanych makiet. Następnie całość projektu wykonywana jest w wybranym przez specjalistów programie.

Badania przeprowadzone na użytkownikach. Pozwalają sprawdzić, czy założenia projektu zostały postawione słusznie, zanim rozwiązanie zostanie wdrożone. W tym celu należy zebrać grupę docelową odbiorców i przedstawić im zadania do wykonania, zgodne z wcześniej ustalonym scenariuszem. Pozwala to znaleźć trudności, które mogą uniemożliwiać im sprawne wykonanie postawionego celu.