Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.


Czas realizacji:
Rok realizacji:
2021
Ragnarson
Założeniem było takie zaprojektowanie serwisu, by komunikował kluczowe przewagi Klienta oraz by skutecznie konwertował użytkowników w klientów
Założeniem było takie zaprojektowanie serwisu, by komunikował kluczowe przewagi Klienta oraz by skutecznie konwertował użytkowników w klientów
Istotnym aspektem było stworzenie oryginalnej i zapamiętywalnej warstwy wizualnej, której ważnym elementem są stworzone przez nas dedykowane ilustracje
Ragnarson
Założeniem było takie zaprojektowanie serwisu, by komunikował kluczowe przewagi Klienta oraz by skutecznie konwertował użytkowników w klientów
Ragnarson
Istotnym aspektem było stworzenie oryginalnej i zapamiętywalnej warstwy wizualnej, której ważnym elementem są stworzone przez nas dedykowane ilustracje
Ragnarson
Klient, budująć lejki sprzedażowe, położył mocny nacisk na cyfrowe kanały sprzedaży. Zaprojektowany przez nas serwis stanowił kluczowy punkt procesu lead generation

Wyzwanie

Ragnarson to software house z ponad 17-letnim doświadczeniem w branży. Za ich umiejętnościami stoją startupy z pokaźnymi osiągnięciami, do których zespół developerów i strategów Ragnarson w dużej mierze się przyczynił. Kilkuletnie współprace z klientami zaowocowały nowymi biznesowymi potrzebami, które należało w odpowiedni sposób przedstawić na ulepszonej odsłonie nowej strony.

Koncepcja projektu była skrupulatnie przygotowana przez zespół IDEACTO. Odwołując się do kluczowych wartości marki opracowaliśmy koncepcję, która pozwoliła na sprawne przygotowanie przestrzeni i artefaktów pod projektowanie graficzne.

Jako cel biznesowy zostało postawione utrzymanie uwagi użytkownika na stronie jak najdłużej, co za tym idzie zapoznanie się przez niego z dostępnymi treściami na stronie i zachęcenie do pozostawienia lub nawiązania kontaktu. Ragnarson po redesignie chciał otrzymać minimalistyczny i nowoczesny wizerunek, nawiązujący do brandingu marki, a przy tym wizualnie zapadający w pamięć, tak aby design szedł ramię w ramię z jakością usług i produktów, które oferują.

01.

1. Analiza PREDESIGN

Na tym etapie systematyzujemy wymagania biznesowe, analizujemy otoczenie rynkowe oraz definiujemy potrzeby i oczekiwania użytkowników końcowych

02.

2. Koncepcja strategiczna

Bazując na zebranych informacjach oraz danych z etapu analitycznego w trakcie cyklu warsztatów z klientem wypracowujemy koncepcję strategiczną dla projektowanego rozwiązania

03.

3. Architektura informacji i projekt szkieletowy

Przed przystąpieniem do projektowania finalnego projektu opracowujemy strukturę rozwiązania oraz definiujemy kluczowe relacje między elementami projektowanego rozwiązania

04.

4. Projekt graficzny

W oparciu o wypracowane na wcześniejszych etapach wytyczne oraz półprodukty tworzymy finalny projekt graficzny rozwiązania

05.

5. Testowanie i optymalizacja

Wytworzone projekty poddajemy testom z użytkownikami a po wdrożeniu realizujemy ich optymalizację na podstawie dostępnych źródeł danych ilościowych oraz jakościowych

Zakres prac

Odkrywanie

Proces redesingu został poprzedzony dokładnym zapoznaniem się z artefaktami wypracowanymi przez zespół klienta, analizą obecnej strony oraz analizą otoczenia branżowego.

Ideacja

W celu wypracowania najlepszych rozwiązań UXowych i wizualnych został zebrany zbiór inspiracji projektowych, na których przykładzie została prowadzona dyskusja w celu wyłonienia rozwiązań najlepiej oddających ducha firmy Ragnarson. Kolejny etap prac poprzedzony został analizą strategicznego dokumentu, w którym zespół klienta wskazał wizję na nowy kierunek dla projektu. Informacje zawarte w dokumencie pozwoliły na wypracowanie tematyki dla warstwy graficznej oraz idei przyświecającej nowej odsłonie projektu. Inspiracją, która wpłynęła na decyzję o rozwinięciu tematyki nordyckiej, jej symboliki oraz znaczenia, jest nazwa firmy jak i jej wartości. Ilustracje oraz detale pojawiające się w projekcie odnoszą się do Ragnara oraz wielu histori i mitów, które są z nim związane.

Kreacja

Naszym celem było uzyskanie pożądanego przez klienta minimalistycznego stylu, ale tak aby strona zyskała charakter nawiązujący do nazwy “Ragnarson” i mitologii nordyckiej - kluczową rolę odegrały w tym projekcie typografia, nowoczesny układ i zastąpienie klipartowego stylu grafik na dedykowane ilustracje, których zadaniem było nadanie unikalnego stylu nowej stronie.

Typografia

Jednym z kluczowych elementów, które budują całą warstwę wizualną nowego projektu jest typografia, która swoim stylem oraz charakterem spójnie współgra z layoutem strony. Wybraliśmy font o nowoczesnych proporcjach i charakterystycznych glifach, które wyróżnią charakter strony

Mitologia nordycka

Ilustracje zebrane w całym projekcie powiązane są z symbolami, które opisują mitologie ludów skandynawskich. W projekcie znajdziemy przedstawienie drzewa życia Yggdrasil, runy, smoki, konstelacje, złote monety oraz wiele innych powiązanych symboli.

Dedykowane Ikony

Specyfika branży wymagała pogłębienie tematu technologii, jakimi operują programiści wewnątrz firmy i stworzenie dedykowanych ikon pasujących do layoutu oraz tematyki.

Delivery - Dostarczanie

Ścisła współpraca z zespołem Ragnarson, w którym były osoby odpowiedzialne za wdrożenie serwisu, pozwoliła na równoległe dostarczanie plików i realizacje prac po stronie klienta. Efektem tego było efektywna współpraca z zespołem programistów oraz możliwość szybkiej reakcji na ewentualne zmiany wynikające z procesu wdrożenia.

Style guide / Hand-off

W trakcie projektowania jednocześnie realizowane były prace nad style guidem, w którym projektanci zebrali zbiór podstawowych elementów użytych w interfejsie. W przyszłości ułatwi to pracę programistów oraz wpłynie pozytywnie na dalszy rozwój projektu, ponieważ dokładnie opisane elementy interfejsu zapewniają spójność wizualną.

Figma

Dzięki zastosowaniu Figmy został ułatwiony proces dostarczania widoków do wdrożenia. Funkcje programu pozwalają nie tylko projektować, ale wewnątrz przekazywać developerom projekty, które dokładnie opisywane, są językiem programowania. Zastosowanie tego narzędzia pozwoliło oszczędzić czas i korzystanie wpłynęło na komunikację pomiędzy zespołem projektowym a wdrożeniowym.

Referencje

No items found.
Dzięki wysiłkom IDEACTO klient zaobserwował ogromny wzrost liczby potencjalnych klientów, powracających użytkowników i całkowitej liczby użytkowników. Projekt jest bardzo efektowny. Komunikacja i strategia były bardzo skuteczne.

„Byliśmy zadowoleni z ich pracy na każdym kroku”

Zróbmy
coś razem!

Dziękuję! Twoje zgłoszenie zostało odebrane!
Ups! Coś poszło nie tak podczas przesyłania formularza.
Nikodem krajewski speek into microfon on conference