usługi

Audyt UX

Dbamy o użyteczność i przyjazność serwisów internetowych poprzez Audyt użyteczności. Zwiększamy współczynnik konwersji na głównej ścieżce sprzedaży w eCommerce.

  • Zidentyfikujemy błędy UX w serwisie internetowym
  • Zadbamy o wzrost współczynnika konwersji
  • Wskażemy obszary optymalizacji
IDEACTO

WWWWitamy!

IDEACTO to agencja UX&CRO z 12-letnim doświadczeniem. Specjalizujemy się w eCommerce. Dotychczas zrealizowaliśmy 400+ projektów i przepracowaliśmy 300 000+ godzin wspólnie z naszymi Klientami. Nasze realizacje wygrywały w konkursach Webstar Festival, Impactor, Efekton.

Ponad 400 zrealizowanych projektów

Z przyjemnością współpracowaliśmy

Proces audytu

Trzy kroki do sukcesu

icon_12

Realizacja audytu użyteczności poprzez doświadczonego UX Designera

01
icon_11-1

Przygotowanie rekomendacji zmian wpływających na wzrost użyteczności i konwersji

02
icon_11

Dostarczenie kompleksowego raportu ze zidentyfikowanych błędów

03

Na czym polega audyt ekspercki UX?

Audyt użyteczności opieramy o analizę heurystyczną (heurystyki użyteczności Nielsena i Molicha, zasady użyteczności Schneidermana, zasady użyteczności Connella) oraz listy kontrolne.

Efektem audytu UX sklepu internetowego lub serwisu internetowego jest szczegółowy raport zauważonych błędów użyteczności wraz z rekomendacjami ich poprawy.

Dzięki doświadczeniu IDEACTO audyt użyteczności oferujemy w trzech pakietach (basic, standard, premium). Koszt audytu UX strony internetowej uzależniony jest od zakresu prac. Audyt użyteczności strony można rozszerzyć o badania z użytkownikami.

Audyt usability wykonamy w pięć dni roboczych od przyjęcia projektu do realizacji. Szybka ścieżka realizacji możliwa jest dzięki ponad 12-letniemu doświadczeniu IDEACTO w realizacji projektów związanych z audytami UX stron internetowych.

W raporcie z audytu UX strony internetowej dokumentujemy każdy napotkany błąd oraz zamieszczamy rekomendacje jego naprawy. Każdy błąd posiada również kwalifikację jego istotności (błąd krytyczny, poważny, niewielki). Podsumowanie audytu User Experience zawiera również ogólną ocenę serwisu oraz inne wskazówki.

Proces Fast Track

Realizacja audytu w pięć dni roboczych

2 499,00 PLN

Basic

  • Audyt UX procesu zakupowego (desktop)
  • Raport wraz z rekomendacjami

Audyt UX procesu zakupowego obejmuje strona kategorii, strona produktu, koszyk i finalizację zakupów. Audyt UX dodatkowych podstron obejmuje strona główna, strona wyszukiwarki, strona informacyjną.

3 999,00 PLN

Standard

  • Audyt UX procesu zakupowego (desktop)
  • Audyt UX procesu zakupowego (mobile)
  • Raport wraz z rekomendacjami

4 999,00 PLN

Premium

  • Audyt UX procesu zakupowego (desktop)
  • Audyt UX procesu zakupowego (mobile)
  • Audyt UX dodatkowych podstron (mobile i desktop)
  • Raport wraz z rekomendacjami

Kiedy zainwestować w audyt UX?

Audyt użyteczności to doskonały sposób na poprawę Twojego serwisu internetowego. Jego rola jest szczególnie istotna w przypadku eCommerce. Pozwala podnieść współczynnik konwersji i zwiększyć sprzedaż.

  • Weryfikacja projektu przez doświadczonego UX Designera
  • Znaczna poprawa użyteczności serwisu internetowego
  • Relatywnie niewielki koszt inwestycji

Audyt UX – korzyści dla Ciebie

Audyt użyteczności strony to weryfikacja błędów UX w serwisie internetowym, których istnieje wpływa na obniżenie Twoich wyników biznesowych. Jako twórca lub właściciel serwisu internetowego możesz nie dostrzegać pewnych problemów. Warto zatem przeprowadzić audyt UX strony internetowej, aby poddać serwis ocenie eksperta.

Audyt UX strony internetowej przeprowadzany jest przez doświadczonego User Exprience Designera na podstawie analizy heurystycznej oraz list kontrolnych. Prowadzimy również tzw. wędrówkę poznawczą (cognitive walkthrough) w czasie której nasz ekspert przeprowadzający analizę UX wciela się w rolę użytkownika badanego serwisu internetowego. Audyt użyteczności to jedna z podstawowych metod weryfikacji w procesie projektowania sklepów internetowych.

Audyt użyteczności strony przeprowadzany przez IDEACTO przeprowadzany jest w oparciu o heurystyki użyteczności Nielsena i Molicha. Wyznaczają one dobre praktyki przy projektowaniu serwisów internetowych. Przykładowe heurystyki wykorzystywane w trakcie audytów UX stron internetowych to zachowanie spójności, czy zadbanie o skuteczną obsługę błędów. Wykorzystujemy również zasady użyteczności Schneidermana i zasadach użyteczności Connella. Audyt UX sklepu internetowego przeprowadzamy także w oparciu o listy kontrolne (usability checklist) m.in. nasze autorski Best Practices for eCommerce.

IDEACTO jest wiodącą agencją UX/UI w Polsce i posiada ponad 12-letnie doświadczenie. Dotychczas realizowaliśmy audyty użyteczności m.in. w branży finansów (Bank Pocztowy, Deutsche Bank, Getin Bank, PKO, Raiffeisen), w sklepach internetowych (Agito, Aluprof, Avon, Dajar, Sizeer, PWN, Vobis, Lumen, Kaczmarek Electric) oraz innych serwisach internetowych (Edipresse Home.pl, Interferie, Żabka, TUI).

Audyt ekspercki UX to jedna z naszych usług, ale możliwe jest również przeprowadzenie audytu dostępności WCAG (Web Content Accessibility Guidelines). WCAG jest to zbiór wytycznych dotyczących projektowania User Experience z uwzględnieniem potrzeb osób z niepełnosprawnościami i różnego rodzaju zaburzeniami. 

NASZE PROJEKTY

Ponad 300.000 przepracowanych godzin

Heurystyki użyteczności

Podstawą wykonywanych przez IDEACTO audytów usability są heurystyki użyteczności Jacoba Nielsena i Rolfa Molicha. Pomimo, że zostały one opublikowane w 1990 roku, to nadal stanowią podstawę dla projektowania User Experience.

  • Pokazuj status systemu
  • Zachowaj zgodność pomiędzy systemem a rzeczywistością
  • Daj użytkownikowi pełną kontrolę
  • Trzymaj się standardów i zachowaj spójność
  • Zapobiegaj błędom
  • Pozwalaj wybierać, zamiast zmuszać do pamiętania
  • Zapewnij elastyczność i efektywność
  • Dbaj o estetykę i umiar
  • Zapewnij skuteczną obsługę błędów
  • Zadbaj o pomoc i dokumentację

Listy kontrolne (usability checklist)

W trakcie audytu użyteczności stron oprócz heurystyk użyteczności wykorzystujemy również listy kontrolne. Jedną z nich jest nasza publikacja Best Practices for Ecommerce zawierająca ponad 200 rekomendacji dla projektowania sklepów internetowych.

Audyt User Experience przeprowadzany jest na urządzeniach desktop (komputerach lub laptopach) oraz na urządzeniach mobilnych. Pozwala to na kompleksową weryfikację serwisu internetowego w środowisku wykorzystywanym przez jego użytkowników.

Posiadamy szerokie doświadczenie w przeprowadzaniu audytów stron internetowych oraz sklepów internetowych. Realizujemy również audyty UX systemów CRM, systemów ERP, dedykowanych aplikacji internetowych oraz serwisów informacyjnych. Także analityka internetowa jest naszym wsparciem w zaawansowanych audytach User Experience.

Efektem naszych prac jest raport z audytu użyteczności wraz z rekomendacjami. W kolejnym etapie współpracy możemy oczywiście przeprojektować serwis internetowy naszego klienta biorąc pod uwagę wyniki audytu UX. Dostarczymy wtedy gotowe do wdrożenia projekty graficzne, które nasz klient może zaimplementować z wybranym przez siebie Software Housem lub wewnętrznym zespołem IT.

Dzięki audytowi usability można zaprojektować serwis internetowy przyjazny dla użytkowników, ułatwiający nawigację oraz przede wszystkim zapewniający łatwość w realizacji celów postawionych przed serwisem. W przypadku sklepów internetowych będzie to oczywiście zakup produktu, a w przypadku przykładowo firmowych serwisów internetowych – skorzystanie z formularza kontaktowego.  Audyt Usability może mieć duże znaczenie w procesie optymalizacji konwersji (CRO – Conversion Rate Optimization).

Oprócz audytów UX możliwe jest przeprowadzenie całego szeregu innych audytów serwisu internetowego. Do najpopularniejszych z nich należą audyty szybkości ładowania serwisu, audyty SEO, audyty bezpieczeństwa IT, audyty prawne (szczególnie przydatne w przypadku sklepów internetowych), czy audyty analityki internetowej.