Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.


ux czwartek
7/10/2021

UX Czwartek #70

Illustration of, laptop, notebook, person reading

Jeśli macie za sobą ciężki dzień w pracy albo nadprogramowe stanie w korkach, pewnie ucieszy Was możliwość poświętowania z okazji Dnia Wanny. Ciepłą kąpiel możecie urozmaicić lekturą tekstów z naszego zestawienia, zainspirowanego tegoroczną edycją Service Design Days. Oprócz krótkiej relacji ze wspomnianego wydarzenia, znajdziecie dzisiaj uwagi na temat analizy wymagań biznesowych i potrzeb użytkowników, przykłady aplikacji wykorzystujących nowoczesne technologie w codziennym życiu oraz kolejną garść porad na temat języka komunikacji.

Nowe perspektywy dla Service Design

Matilde Cantinho z Koos podsumowuje zakończoną niedawno konferencję Service Design Days 2021. W krótkiej relacji autorki znajdziecie tematy wybranych dyskusji, które mają szansę definiować podejście do projektowania usług w najbliższym czasie.

Identyfikowanie intencji

Jeśli boicie się, że lektura w trakcie kąpieli skończy się podtopieniem smartfona, posłuchajcie podcastu przygotowanego przez zespół agencji Frog. Elizabeth Wood i Alexis Puchek zapraszają do rozważań na temat zaangażowania się w zrozumienie: co i jak należy zaprojektować oraz wpływu decyzji projektowych na rozwój proponowanych rozwiązań.

Metody zbierania wymagań projektowych

Tekst Oliviera Renarda analizuje proces zbierania wymagań podczas tworzenia aplikacji. Autor opisuje możliwości i ograniczenia trzech różnych podejść: badań terenowych, eksploracji informacji podpartej testami z użytkownikami oraz konsultacji z analitykami biznesowymi.

Eksperymenty z codziennością

W wolnej chwili zajrzyjcie do cyfrowej kolekcji Everyday Experiments. Autorzy zamieszczanych tam projektów próbują sprawdzić, jak nowoczesne technologie (m.in. rzeczywistość wirtualna i rozszerzona czy lidar) mogą wpływać na nasze funkcjonowanie w przestrzeni własnego mieszkania.

Skuteczna komunikacja

Na koniec polecamy przewodnik zespołu Monzo na temat komunikacji w obrębie zespołu oraz ze światem "zewnętrznym". Autorzy podpowiadają m.in., jak mówić o sprawach technicznych lub trudnych tematami w sposób transparentny, budujący zaufanie odbiorców komunikatu.

Udostępnij wpis:

Powiązana publikacja

Sprawdź publikację

polecane wpisy

Zróbmy
coś razem!

Dziękujemy! Wkrótce wrócimy do Ciebie z odpowiedzią
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nikodem krajewski speek into microfon on conference