banner
  • Redakcja IDEACTO

  • | 01.09.2022

Z okazji rozpoczynającego się roku szkolnego przygotujcie się dzisiaj na 5 lekcji. Zaczynamy od elementarza – tekstu pomagającego zrozumieć istotę projektowania UX oraz artykułu z wyjaśnieniem psychologicznych i biologicznych podstaw kształtowania się przekonań. Są też ćwiczenia z kreatywności w kontekście algorytmów AI generujących obrazy oraz krótka lekcja marketingu dla marek z branży smart home. Na koniec proponujemy praktyki z prezentacji portfolio prac.

Rozbrajanie mitów na temat UX

Joshem Neufeldtem z LBB pyta ekspertów UX o błędne wyobrażenia na temat projektowania doświadczeń użytkowników, z którymi się zetknęli. Komentarze jego rozmówców rzucają światło na to, jak projektanci postrzegają swoją pracę oraz rolę w procesie tworzenia wszelkiego rodzaju produktów cyfrowych.

Dlaczego fakty nie wpływają na zmianę opinii?

Na stronie The Conversation Keith M. Bellizzi tłumaczy, w jaki sposób błędy poznawcze oraz mechanizmy działania ludzkiego mózgu wpływają na konfrontację naszych przekonań z faktami. Autor przytacza wyniki badań wyjaśniających, dlaczego zmiana opinii na dany temat bywa trudna oraz podpowiada, jak mimo naturalnych odruchów zachować otwarty umysł.

Kreatywność wspierana przez AI

Klika tygodni temu Pete Sena omawiał zastosowania sztucznej inteligencji w kontekście generowania i przetwarzania obrazów. Autor analizował też, w jakich obszarach pracy projektanta sztuczna inteligencja może pozwolić na zaoszczędzenie czasu. Temat generowania obrazu przy pomocy narzędzi opartych na algorytmach AI wzięła też na warsztat Hannah Johnston z UX Collective, prezentując różnorodne zastosowania wspomnianych narzędzi zilustrowane licznymi próbkami twórczych poszukiwań.

Decyzje zakupowe w branży inteligentnych urządzeń

Tekst Nevina Francisa z GFK to przegląd trendów związanych z korzystaniem z technologii smart home. Autor podpowiada kim są konsumenci tego typu rozwiązań, jakiego typu urządzenia są chętnie kupowane oraz jakie czynniki powstrzymują, a jakie mogą zwiększać konwersję w tej branży.

Portfolio projektanta

Na koniec zajrzyjcie na stronę Awwwards, gdzie Tom Sears opowiada o procesie tworzenia swojego portfolio – warto podejrzeć, jak autor wyjaśnia kontekst niektórych decyzji projektowych.