UX Czwartek to od dziś ✨CX Czwartek ✨
Rozpoczynamy nowy rozdział naszego newslettera. Od 2018 roku pisaliśmy w UX Czwartku o… szeroko rozumianej tematyce UX-owej. Od dziś UX Czwartek jest CX Czwartkiem.
Celem zmiany jest poszerzenie tematyki publikacji o kwestie produktowe. W nowej odsłonie CX Czwartków skupimy się na prezentowaniu treści szeroko zorientowanych na produkt. Będą one pomocne nie tylko dla UX/UI designerów, ale także dla osób zarządzających produktami, którzy działają na styku biznesu, marketingu i szeroko pojętego doświadczenia klienta.
W dzisiejszym wydaniu przygotowaliśmy dla Was zestawienie artykułów, które poruszają kluczowe tematy dla sukcesu każdego produktu:
- Jak zarządzać premierą lub aktualizacją nowej funkcjonalności w produkcie: jakie kroki są kluczowe przy wprowadzaniu nowych funkcji, aby proces przebiegał jak najbardziej sprawnie,
- Jak używać AI do optymalizacji pracy,
- Jak zadbać o produkt zaraz po jego wdrożeniu, aby zapewnić użytkownikom najlepsze doświadczenia,
- jakie strategie projektowe mogą zwiększyć skuteczność procesu sprzedaży przy wykorzystaniu zasad psychologii.
Premiera nowej funkcjonalności w produkcie? Jest na to sposób!
Słowa kluczowe: planowanie i realizacja, przydatne narzędzia, dobre praktyki
Na blogu User Guiding znajdziecie poradnik planowania działań związanych z wprowadzaniem nowych lub aktualizacją pierwotnych funkcjonalności w Waszych produktach. Tego rodzaju gruntowne zmiany wymagają skrupulatnego planowania i opracowania strategii, aby nieść ze sobą wartość. Istnieje kilka rodzajów feature release - wprowadzanie istotnych aktualizacji, mniejszych aktualizacji, które ulepszają istniejące funkcje oraz poprawki błędów zapewniające stabilność produktu i zaufanie użytkowników. Należy położyć nacisk na planowaniu i realizacji, które powinny opierać się na integracji opinii użytkowników, szczegółowej dokumentacji i strategii marketingowej. Przykłady takie jak Instagram Stories i Google Smart Compose pokazują, że można odnieść sukces dzięki strategicznemu zaangażowaniu użytkowników i stopniowemu wdrażaniu. W zarządzaniu zmianą przydatne lub wręcz niezbędne są różnego rodzaju narzędzia, które można wykorzystać do zarządzania ogłoszeniami, opiniami i komunikacją podczas aktualizacji funkcjonalności.
Optymalizacja pracy z AI
Słowa kluczowe: różnorodność narzędzi AI, automatyzacja zadań, lepsza jakość pracy
Będąc daleko od stwierdzenia, że AI zabierze nam pracę, uważamy, że na pewno może ją usprawnić. Autorka tekstu opublikowanego na blogu HubSpot dzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat pracy z wykorzystaniem różnorodnych narzędzi AI, które wspomagają tworzenie treści lub są przydatne do niezaawansowanego projektowania graficznego. Zwraca uwagę przede wszystkim na zwiększenie produktywności - wspomniane narzędzia pomagają zwiększyć produktywność poprzez automatyzację rutynowych zadań, dostarczanie sugestii dotyczących tworzonych treści. Dodatkowo, wiele narzędzi AI łatwo integruje się z już istniejącymi systemami i procesami pracy, co ułatwia ich wdrożenie i użytkowanie.
Strona lub aplikacja jest już live? Oto co dalej!
Słowa kluczowe: optymalizacja, identyfikacja problemów, iteracyjne poprawki
Pozostając w temacie optymalizacji zachęcamy do przeczytania tekstu opublikowanego na stronie Smashing Magazine, w którym opisano jak ulepszać aplikację lub stronę internetową już po jej uruchomieniu. Proces optymalizacji nie kończy się na uruchomieniu strony. Ważne jest regularne monitorowanie i wprowadzanie ulepszeń oraz analiza danych, takich jak wskaźniki odwiedzin i klikania, które pomagają zidentyfikować słabe punkty strony. Inne ważne etapy to diagnozowanie i testowanie po zidentyfikowaniu problemów (np. dzięki przeanalizowaniu heatmap i nagrań sesji) oraz planowanie procesów iteracyjnych, w których ciągle analizujemy i poprawiamy stronę, co może prowadzić do lepszych wyników i większego zaangażowania użytkowników.
Psychologia sprzedaży
Słowa kluczowe: zaangażowanie, znane wzorce, szybkość i prostota
Ostatni tekst, który Wam dzisiaj polecamy opisuje, jak prawa poznawcze, zasady Gestalt oraz techniki projektowania mogą poprawić efektywność lejka sprzedażowego i przyczynić się do bardziej angażującego i intuicyjnego doświadczenia użytkowników. Autor zwraca uwagę m.in. na wykorzystanie prawa Jakoba i prawa Millera, tj. stosowanie znanych wzorców projektowych i dzielenie skomplikowanej treści na mniejsze części, aby ułatwić użytkownikom przyswajanie informacji i interakcję. Kolejna rzecz to upewnienie się, że proces zakupu jest szybki i efektywny, z dużymi i łatwo dostępnymi przyciskami, aby zwiększyć konwersje. I na sam koniec - regularne testowanie i dopracowywanie strategii poprzez monitorowanie zmian w zachowaniach konsumentów i trendach projektowych, aby zapewnić długoterminowy sukces i dostarczanie najlepszych możliwych doświadczeń użytkownikom na każdym etapie lejka sprzedażowego.