We use “cookies” to analyze user traffic and remarketing. Detailed information can be found in Privacy Policy.


ux thursday
8/8/2024

CX Czwartek #139

Dzień dobry lub dobry wieczór,

w dzisiejszym wydaniu newslettera towarzyszącemu Wielkiemu Dniu Pszczół przygotowaliśmy dla Was zestawienie artykułów, w których przeczytacie o:

  • projektowaniu neuroinkluzywnym,
  • pasku wyszukiwania na urządzeniach mobilnych,
  • mapowaniu podróży użytkownika.

Zapraszamy do lektury i dzielenia się swoimi spostrzeżeniami. 

Projektowanie dla wszystkich 

Słowa kluczowe: neuroróżnorodność, wrażliwość sensoryczna

Na blogu UX Magazine opublikowano artykuł, w którym omówiono cechy projektowania inkluzywnego i przyjaznego dla zmysłów. Autorka podkreśla znaczenie zrozumienia neuroróżnorodności i dostosowywania projektów do potrzeb różnych grup odbiorców. W tekście znajdziecie wskazówki dotyczące tworzenia stron internetowych, które są przyjazne osobom z różną wrażliwością sensoryczną. Warto pamiętać m.in. o dostosowaniu stron internetowych poprzez oferowanie opcji modyfikacji, uproszczenie języka, prostych komunikatów i unikanie automatycznego odtwarzania. Istotne jest też, aby stosować czytelne czcionki, wysoki kontrast i neutralne kolory.

Nowa era mobile UX

Słowa kluczowe: pasek wyszukiwania, użyteczność, ergonomia

Podrzucamy artykuł omawiający zalety przesunięcia paska wyszukiwania na dół ekranu w urządzeniach mobilnych. W tekście zwrócono uwagę na znaczenie uwzględniania nawyków użytkowników i stopniowego wprowadzania zmian. Umieszczenie paska wyszukiwania u dołu ekranu jest bardziej ergonomiczne, ponieważ zmniejsza odległość, jaką musi pokonać kciuk. Ponadto, taki mechanizm jest zgodny z zasadą najmniejszego wysiłku, ponieważ ułatwia użytkownikom znalezienie tego, czego szukają. Chociaż użytkownicy mogą początkowo opierać się zmianie, stopniowe wprowadzanie i przemyślany mechanizm mogą okazać się sporym ułatwieniem.

Jak mapować podróż użytkownika?

Słowa kluczowe: customer journey map, UX design

Na koniec polecamy przyjrzeć się procesowi mapowania podróży użytkownika. Vitaly Friedman przygotował wsparcie w postaci setu szablonów i przykładów ze świata rzeczywistego. Mapowanie zarówno udanych, jak i nieudanych punktów styku ma swoje zalety. Mapa podróży klienta to wizualne przedstawienie doświadczeń użytkownika dla całego zespołu. Podczas jej tworzenia należy wziąć pod uwagę cele użytkownika, jego działania, emocje i punkty styku z produktem. Ważne jest również, aby uwzględnić te nieudane punkty styku, takie jak błędy, problemy z łącznością i problemy z uwierzytelnianiem.

Share this entry:

Related publication

Check the publication

featured entries

Let's do
something together!

Thank you! We will get back to you soon with an answer
Oops! Qualcosa ha insegnato il modulo.
Nikodem krajewski speek into microfon on conference