Dzień dobry lub dobry wieczór,
w dzisiejszym wydaniu newslettera towarzyszącemu Wielkiemu Dniu Pszczół przygotowaliśmy dla Was zestawienie artykułów, w których przeczytacie o:
- projektowaniu neuroinkluzywnym,
- pasku wyszukiwania na urządzeniach mobilnych,
- mapowaniu podróży użytkownika.
Zapraszamy do lektury i dzielenia się swoimi spostrzeżeniami.
Projektowanie dla wszystkich
Słowa kluczowe: neuroróżnorodność, wrażliwość sensoryczna
Na blogu UX Magazine opublikowano artykuł, w którym omówiono cechy projektowania inkluzywnego i przyjaznego dla zmysłów. Autorka podkreśla znaczenie zrozumienia neuroróżnorodności i dostosowywania projektów do potrzeb różnych grup odbiorców. W tekście znajdziecie wskazówki dotyczące tworzenia stron internetowych, które są przyjazne osobom z różną wrażliwością sensoryczną. Warto pamiętać m.in. o dostosowaniu stron internetowych poprzez oferowanie opcji modyfikacji, uproszczenie języka, prostych komunikatów i unikanie automatycznego odtwarzania. Istotne jest też, aby stosować czytelne czcionki, wysoki kontrast i neutralne kolory.
Nowa era mobile UX
Słowa kluczowe: pasek wyszukiwania, użyteczność, ergonomia
Podrzucamy artykuł omawiający zalety przesunięcia paska wyszukiwania na dół ekranu w urządzeniach mobilnych. W tekście zwrócono uwagę na znaczenie uwzględniania nawyków użytkowników i stopniowego wprowadzania zmian. Umieszczenie paska wyszukiwania u dołu ekranu jest bardziej ergonomiczne, ponieważ zmniejsza odległość, jaką musi pokonać kciuk. Ponadto, taki mechanizm jest zgodny z zasadą najmniejszego wysiłku, ponieważ ułatwia użytkownikom znalezienie tego, czego szukają. Chociaż użytkownicy mogą początkowo opierać się zmianie, stopniowe wprowadzanie i przemyślany mechanizm mogą okazać się sporym ułatwieniem.
Jak mapować podróż użytkownika?
Słowa kluczowe: customer journey map, UX design
Na koniec polecamy przyjrzeć się procesowi mapowania podróży użytkownika. Vitaly Friedman przygotował wsparcie w postaci setu szablonów i przykładów ze świata rzeczywistego. Mapowanie zarówno udanych, jak i nieudanych punktów styku ma swoje zalety. Mapa podróży klienta to wizualne przedstawienie doświadczeń użytkownika dla całego zespołu. Podczas jej tworzenia należy wziąć pod uwagę cele użytkownika, jego działania, emocje i punkty styku z produktem. Ważne jest również, aby uwzględnić te nieudane punkty styku, takie jak błędy, problemy z łącznością i problemy z uwierzytelnianiem.