We use “cookies” to analyze user traffic and remarketing. Detailed information can be found in Privacy Policy.


ux thursday
28/3/2024

UX Czwartek #130

Zanim wszyscy udamy się na świąteczno-weekendowy odpoczynek - do przeczytania kolejna czwartkowa selekcja artykułów z branży 😊

Niezauważalne, ale użyteczne mikrointerakcje

Polecamy uwadze artykuł na stronie Interaction Design Foundation obszernie opisujący rolę i charakterystykę mikrointerakcji. Dobrze zaprojektowane wzbogacają user experience i sprawiają, że korzystanie z produktu staje się przyjemniejsze. Począwszy od drobnych detali, takich jak zmiana koloru przycisku po najechaniu kursorem lub animacja po ukończeniu zadania, kończąc na bardziej dostrzegalnych przykładach, jak np. wibracja telefonu po wpisaniu nieprawidłowego hasła - mikrointerakcje pełnią ważne funkcje, ale należy stosować je rozważnie.

Trendy w badaniach UX 

Na blogu Smashing Magazine tekst o trendach w podejściu i sposobach w prowadzeniu badań przez zespoły produktowe. Jak czytamy w artykule, przyszłość badań UX będzie polegała przede wszystkim na łączeniu różnych metod badawczych w celu uzyskania pełnego obrazu potrzeb użytkowników. Badania użytkowników to niezbędny element tworzenia udanych produktów w erze cyfrowej, dlatego zachęcamy do zapoznania się z pełnym artykułem, w którym opisane zostały trzy najważniejsze trendy definiujące branżę badawczą w najbliższym czasie.

Emocje czy logika?

Nawet jeśli staramy się racjonalizować swoje decyzje, często kierują nami emocje, których sobie nie uświadamiamy. W projektowaniu produktów zrozumienie emocji użytkowników jest kluczowe dla podjęcia decyzji, jakie rozwiązania będą dla nich atrakcyjne i użyteczne. Na blogu UX Planet inspirujący tekst o psychologii stojącej za ludzkimi zachowaniami i sposobach, w jaki przekłada się to na projektowanie UX.

Wszechobecne oczekiwania

Na koniec interesujące case study dokumentujące wyzwanie projektowe związane z wprowadzeniem nowego produktu na rynek i przekazania go w ręce użytkowników. W przypadku wysokiej złożoności i skomplikowania produktu, projektanci niekiedy decydują się na instrukcję obsługi, ale ta nie zawsze jest najlepszym rozwiązaniem. Zachęcamy do przeczytania całego tekstu, w którym również kilka słów o różnych alternatywach, takich jak interaktywne samouczki czy kontekstowe podpowiedzi.

Share this entry:

Related publication

Check the publication

featured entries

Let's do
something together!

Thank you! We will get back to you soon with an answer
Oops! Qualcosa ha insegnato il modulo.
Nikodem krajewski speek into microfon on conference