We use “cookies” to analyze user traffic and remarketing. Detailed information can be found in Privacy Policy.


ux thursday
24/10/2024

CX Czwartek #143

Witamy w kolejnym wydaniu newslettera "CX Czwartek"! Chcecie dowiedzieć się, jak zaprojektować produkty, które same podpowiedzą użytkownikom najlepsze rozwiązania? W dzisiejszym wpisie podpowiadamy również, jak umożliwić użytkownikom łatwe podejmowanie decyzji oraz jak dostosować strategie projektowe do zmieniających się oczekiwań klientów.

Zapraszamy do lektury praktycznych porad i case studies.

Journey-Centric design

 Słowa kluczowe: projektowanie, innowacja

Zaczynamy od artykułu opublikowanego przez Nielsen Norman Group opisującego zmianę i przejście od projektowania zorientowanego na produkt do podejścia skoncentrowanego na podróży klienta. Journey-centric design, czyli projektowanie skoncentrowane na podróży użytkownika łączy różne zespoły produktowe, tworząc spójne i płynne doświadczenia klientów. Takie podejście sprzyja innowacjom w projektowaniu i lepiej odpowiada na strategiczne cele biznesowe, poprawiając satysfakcję klientów. Dodatkowo, wspiera analizę danych, dostarczając wglądu w optymalizację doświadczeń na bieżąco.

Zarządzanie poprzez głosowanie

 Słowa kluczowe: decyzje produktowe, satysfakcja użytkowników

Podrzucamy artykuł dotyczący podejmowania kluczowych dla produktów decyzji UX-owych, które zazwyczaj są zbyt ważne, aby pozostawić je głosowaniu użytkowników (co nie oznacza, że nie można tego robić). Artykuł analizuje wykorzystanie opinii użytkowników w procesach decyzyjnych dotyczących produktów. Decydując się na taki krok, promujemy indywidualne potrzeby użytkowników, a nie długoterminowe cele produktu. Dodatkowo, może to doprowadzić do fragmentacji produktu i rozczarowania użytkowników, dlatego zespoły produktowe powinny traktować sugestie użytkowników jako element informacyjny, a nie decyzyjny.

Użytkownicy chcą dokonywać świadomych wyborów

Słowa kluczowe: zaangażowanie, wybór, myślenie

Na koniec polecamy artykuł kwestionujący słynną zasadę „nie każ mi myśleć” w UX, sugerując, że niekiedy w skomplikowanych decyzjach użytkownicy potrzebują więcej opcji wyboru i posiadanej kontroli. Zbyt uproszczone procesy mogą wzbudzać brak zaufania, a dostarczanie odpowiednich narzędzi i informacji pomaga użytkownikom podejmować świadome decyzje. Dlatego w projektowaniu dla długoterminowych decyzji warto postawić na personalizację i umożliwienie wyboru.

Share this entry:

Related publication

Check the publication

featured entries

Let's do
something together!

Thank you! We will get back to you soon with an answer
Oops! Qualcosa ha insegnato il modulo.
Nikodem krajewski speek into microfon on conference