Maj rozgościł się na dobre, a wraz z nim nadeszła najlepsza pora roku, czyli pora kwitnienia bzu, a przy okazji pierwszy majowy UX Czwartek - zapraszamy do lektury!
Efektywna komunikacja a badania UX
Zaczynamy od artykułu "Connecting With Users: Applying Principles Of Communication To UX Research" opublikowanego przez Smashing Magazine. Tekst skupia się na modelu transakcyjnym komunikacji i możliwościach jego wykorzystania w badaniach UX. Autor przygotował listę wskazówek, których zastosowanie może wpłynąć na poprawę skuteczności komunikacji w badaniach UX i pomóc w zebraniu bardziej wartościowych danych.
Kilka słów o typografii
Na blogu UX Planet czeka na Was tekst, który może posłużyć jako wsparcie w usystematyzowaniu i uporządkowaniu wiedzy projektowej w zakresie odpowiedniego posługiwania się fontami w projektowaniu interfejsu. Dobrze zastosowana typografia może być potężnym narzędziem do angażowania użytkowników, ale kluczem jest stosowanie się do kilku zasad, jak np. używanie spójnego zestawu fontów w całym projekcie oraz dbanie o kontrasty i odstępy między wierszami.
Problemy z filtrami
Jeśli masz swoją platformę e-commerce lub stoisz przed wyzwaniem zaprojektowania sklepu online, być może zaciekawi Cię artykuł o problemach wywołanych przez niezrozumiałe opcje filtrowania w sklepach online. Niejasny język etykiet i filtrów może prowadzić do tego, że użytkownicy źle zrozumieją filtry i porzucą wyszukiwania. W tekście przywołano trzy sposoby rozwiązania tego problemu.
Jeśli nie Hotjar, to co?
Artykuł na blogu UserGuiding omawia różne alternatywy dla Hotjar, uwzględniając ich własne mocne i słabe strony. W tekście znajdziecie krótką charakterystykę innych narzędzi, m.in. UserGuiding czy Crazy Egg. W zależności od tego, jakich funkcjonalności poszukujecie, artykuł będzie dobrym startem do pogłębienia researchu poszczególnych narzędzi, jeśli stoicie przed wyborem alternatywy dla Hotjar.