We use “cookies” to analyze user traffic and remarketing. Detailed information can be found in Privacy Policy.


ux thursday
6/6/2024

UX Czwartek #135

Image of a girl with headphones, sitting at a desk in a library and working.

Gdybyśmy mieli podsumować jednym słowem dzisiejsze zestawienie tekstów o UX, byłaby to empatia. Zrozumienie modeli mentalnych użytkownika i potrzeb interesariuszy to istotne aspekty udanego procesu projektowego. Zebraliśmy dla Was dzisiaj artykuły o tym, dlaczego warto badać oraz jak przedstawiać wyniki, żeby zachęcić osoby zainteresowane do wprowadzenia sugerowanych zmian w produkcie. Ponadto, przyglądamy się trochę teorii kolorów i zasadom psychologii, które mają zastosowanie w tworzeniu UX aplikacji finansowych.

Dlaczego warto badać?

Na początek polecamy artykuł opublikowany na Medium, który porusza m.in. temat znaczenia empatii w badaniach klientów. Autorka tekstu podkreśla znaczenie badań w rozwoju produktu i kładzie nacisk na fakt, że to właśnie badania są kluczowe dla sukcesu projektu, a firmy, które nie przeprowadzają odpowiednich badań w istotnych fazach pracy, ryzykują stworzeniem produktów, które nie spełniają potrzeb klientów. Dodatkowo, w tekście bardzo dobrze opisano zalety posiadania dedykowanego zespołu badaczy w organizacji, który może być na bieżąco z najnowszymi trendami i metodami badawczymi, co stanowi swojego rodzaju przewagę konkurencyjną.

A co po badaniach?

Prezentacja wyników badań jest kluczowa dla uzyskania akceptacji od interesariuszy. Dobrze przeprowadzona prezentacja może pomóc budować zaufanie, powinna przekazywać złożone informacje w sposób jasny i zwięzły oraz zachęcać do wprowadzenia zmian w produkcie. Autor tekstu opublikowanego na Smashing Magazine opisuje, jak istotne jest, aby dostosować przekaz do odbiorców a prezentację wyników dostosować do potrzeb i poziomu zrozumienia interesariuszy, m.in. poprzez używanie języka zrozumiałego dla wszystkich i unikanie żargonu technicznego.

Teoria koloru

Kolory mają różne znaczenia symboliczne w różnych kulturach. Tekst na stronie Interaction Design Foundation został poświęcony właśnie tym znaczeniom, ale wskazuje również na inną ważną sprawę w projektowaniu, mianowicie, odbiór kolorów jest subiektywny. Ważne jest, aby zrozumieć kontekst kulturowy i osobisty, w którym używany jest kolor, ponieważ niektóre mogą wywoływać silne emocje lub mieć negatywne konotacje. Co najbardziej istotne - kolor może być potężnym narzędziem komunikacji - można go skutecznie wykorzystać do przekazywania informacji i budowania marki. Trzeba pamiętać, że symbolika kolorów jest złożonym tematem i nie ma tutaj prostych reguł.

Zasady psychologii w projektowaniu aplikacji finansowych

Zamykamy zestawienie kolejnym artykułem z Medium, w którym zwrócono uwagę na znaczenie zrozumienia psychologii użytkownika w procesie projektowania UX w finansach. To, co wiemy na pewno o produktach finansowych, to fakt, że mogą być stresujące i mylące. Znając zachowanie, emocje i modele mentalne użytkowników, można tworzyć interfejsy, które są nie tylko funkcjonalne, ale także przyjemne i łatwe w obsłudze, co bezpośrednio prowadzi do wyższej satysfakcji użytkowników i budowania lojalności.

Kącik wiedzy i inspiracji

Dla tych z Was, którzy gubią się w ilości folderów z inspiracjami a gromadzenie, wyszukiwanie i organizowanie plików projektowych jest coraz bardziej przytłaczające - polecamy sprawdzenie narzędzia Eagle, które w logiczny sposób przechowuje wszystko w jednym miejscu.

Share this entry:

Related publication

Check the publication

featured entries

Let's do
something together!

Thank you! We will get back to you soon with an answer
Oops! Qualcosa ha insegnato il modulo.
Nikodem krajewski speek into microfon on conference