Gdybyśmy mieli podsumować jednym słowem dzisiejsze zestawienie tekstów o UX, byłaby to empatia. Zrozumienie modeli mentalnych użytkownika i potrzeb interesariuszy to istotne aspekty udanego procesu projektowego. Zebraliśmy dla Was dzisiaj artykuły o tym, dlaczego warto badać oraz jak przedstawiać wyniki, żeby zachęcić osoby zainteresowane do wprowadzenia sugerowanych zmian w produkcie. Ponadto, przyglądamy się trochę teorii kolorów i zasadom psychologii, które mają zastosowanie w tworzeniu UX aplikacji finansowych.
Dlaczego warto badać?
Na początek polecamy artykuł opublikowany na Medium, który porusza m.in. temat znaczenia empatii w badaniach klientów. Autorka tekstu podkreśla znaczenie badań w rozwoju produktu i kładzie nacisk na fakt, że to właśnie badania są kluczowe dla sukcesu projektu, a firmy, które nie przeprowadzają odpowiednich badań w istotnych fazach pracy, ryzykują stworzeniem produktów, które nie spełniają potrzeb klientów. Dodatkowo, w tekście bardzo dobrze opisano zalety posiadania dedykowanego zespołu badaczy w organizacji, który może być na bieżąco z najnowszymi trendami i metodami badawczymi, co stanowi swojego rodzaju przewagę konkurencyjną.
A co po badaniach?
Prezentacja wyników badań jest kluczowa dla uzyskania akceptacji od interesariuszy. Dobrze przeprowadzona prezentacja może pomóc budować zaufanie, powinna przekazywać złożone informacje w sposób jasny i zwięzły oraz zachęcać do wprowadzenia zmian w produkcie. Autor tekstu opublikowanego na Smashing Magazine opisuje, jak istotne jest, aby dostosować przekaz do odbiorców a prezentację wyników dostosować do potrzeb i poziomu zrozumienia interesariuszy, m.in. poprzez używanie języka zrozumiałego dla wszystkich i unikanie żargonu technicznego.
Teoria koloru
Kolory mają różne znaczenia symboliczne w różnych kulturach. Tekst na stronie Interaction Design Foundation został poświęcony właśnie tym znaczeniom, ale wskazuje również na inną ważną sprawę w projektowaniu, mianowicie, odbiór kolorów jest subiektywny. Ważne jest, aby zrozumieć kontekst kulturowy i osobisty, w którym używany jest kolor, ponieważ niektóre mogą wywoływać silne emocje lub mieć negatywne konotacje. Co najbardziej istotne - kolor może być potężnym narzędziem komunikacji - można go skutecznie wykorzystać do przekazywania informacji i budowania marki. Trzeba pamiętać, że symbolika kolorów jest złożonym tematem i nie ma tutaj prostych reguł.
Zasady psychologii w projektowaniu aplikacji finansowych
Zamykamy zestawienie kolejnym artykułem z Medium, w którym zwrócono uwagę na znaczenie zrozumienia psychologii użytkownika w procesie projektowania UX w finansach. To, co wiemy na pewno o produktach finansowych, to fakt, że mogą być stresujące i mylące. Znając zachowanie, emocje i modele mentalne użytkowników, można tworzyć interfejsy, które są nie tylko funkcjonalne, ale także przyjemne i łatwe w obsłudze, co bezpośrednio prowadzi do wyższej satysfakcji użytkowników i budowania lojalności.
Kącik wiedzy i inspiracji
Dla tych z Was, którzy gubią się w ilości folderów z inspiracjami a gromadzenie, wyszukiwanie i organizowanie plików projektowych jest coraz bardziej przytłaczające - polecamy sprawdzenie narzędzia Eagle, które w logiczny sposób przechowuje wszystko w jednym miejscu.