Nowa strona eurobank.pl została uruchomiona w pierwszych dniach września, badania użyteczności mogliśmy więc przeprowadzić na wdrożonym, działającym serwisie, co z pewnością podniosło wiarygodność i rzetelność wyników. W badaniach wzięło udział 20 osób, które zostały zrekrutowane na podstawie wcześniej określonych w wytycznych rekrutacyjnych cech społeczno-demograficznych, które miały na celu zapewnić odpowiednie zróżnicowanie badanych.
Forma przeprowadzonego badania to testy użyteczności uzupełnione o indywidualne wywiady pogłębione (IDI), pół-ustrukturyzowane, które polegają na rozmowie badacza z badanym w oparciu o wcześniej opracowany scenariusz.Celem badania była weryfikacja użyteczności nowego serwisu informacyjnego Eurobanku poprzez obserwację zachowań użytkowników oraz poznanie ich opinii w trakcie korzystania z nowego projektu strony, a także odpowiedź na pytanie czy zaproponowane rozwiązania są adekwatne do potrzeb użytkowników.
W kolejnym etapie, na podstawie zebranych obserwacji stworzyliśmy dla klienta raport gdzie zostały opisane zaobserwowane problemy oraz rekomendacje rozwiązań i zmian do wdrożenia.