Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.


Eurobank

Przeprowadziliśmy kompleksowy proces przeprojektowania (redesignu) serwisu opierający się na rozbudowanej analityce oraz badaniach, poszerzony o cykl warsztatów z przedstawicielami kluczowych pionów banku.

Czas realizacji:
Rok realizacji:
2018
Eurobank
Jeden serwis miał za zadanie pomieścić różnorodne potrzeby poszczególnych działów banku. Pogodzenie ich możliwe było dzięki realizacji cyklu warsztatyów z przedstawicielami kluczowych pionów banku.
Jeden serwis miał za zadanie pomieścić różnorodne potrzeby poszczególnych działów banku. Pogodzenie ich możliwe było dzięki realizacji cyklu warsztatyów z przedstawicielami kluczowych pionów banku.
Kluczową wytyczną dla realizacji procesu była implementacja dobrych praktyk oraz strategii znanych z ecommerce do serwisu banku, tak by móc skuteczniej realizować cele sprzedażowe tej instytucji.
Eurobank
Jeden serwis miał za zadanie pomieścić różnorodne potrzeby poszczególnych działów banku. Pogodzenie ich możliwe było dzięki realizacji cyklu warsztatyów z przedstawicielami kluczowych pionów banku.
Eurobank
Kluczową wytyczną dla realizacji procesu była implementacja dobrych praktyk oraz strategii znanych z ecommerce do serwisu banku, tak by móc skuteczniej realizować cele sprzedażowe tej instytucji.
Eurobank

Cel projektu

Przedmiotem współpracy IDEACTO i Eurobanku był redesign serwisu informacyjnego eurobank.pl, a celem ukazanie świata finansów osobistych w bardziej przyjaznej dla klienta formie poprzez dostosowanie go do potrzeb szerokiej grupy użytkowników. Prace obejmowały kompleksowy redesign serwisu zarówno pod kątem user experience jak i warstwy graficznej.

01.

1. Analiza PREDESIGN

Na tym etapie systematyzujemy wymagania biznesowe, analizujemy otoczenie rynkowe oraz definiujemy potrzeby i oczekiwania użytkowników końcowych

02.

2. Koncepcja strategiczna

Bazując na zebranych informacjach oraz danych z etapu analitycznego w trakcie cyklu warsztatów z klientem wypracowujemy koncepcję strategiczną dla projektowanego rozwiązania

03.

3. Architektura informacji i projekt szkieletowy

Przed przystąpieniem do projektowania finalnego projektu opracowujemy strukturę rozwiązania oraz definiujemy kluczowe relacje między elementami projektowanego rozwiązania

04.

4. Projekt graficzny

W oparciu o wypracowane na wcześniejszych etapach wytyczne oraz półprodukty tworzymy finalny projekt graficzny rozwiązania

05.

5. Testowanie i optymalizacja

Wytworzone projekty poddajemy testom z użytkownikami a po wdrożeniu realizujemy ich optymalizację na podstawie dostępnych źródeł danych ilościowych oraz jakościowych

Zakres prac

Projektowanie zaczęliśmy od uproszczenia architektury informacji, co wiązało się również z uproszczeniem oferty dla klientów eurobanku.

Jedną z kluczowych decyzji dotyczących architektury informacji było zastąpienie wielopoziomowego, skomplikowanego menu uproszczoną nawigacją, ograniczoną do najczęściej poszukiwanych przez użytkowników podstron.

Na podstawie danych z raportów Google Analytics oraz map cieplnych zaproponowaliśmy kilka wersji menu, a w celu ich weryfikacji przeprowadziliśmy z użytkownikami sortowanie kart. W rezultacie nawigacja serwisu stała się prostsza i bardziej intuicyjna, by użytkownicy mogli sprawniej się po nim poruszać.

eurobank

W następnym etapie rozpoczęliśmy projektowanie funkcjonalne kolejnych widoków serwisu opierając się na makietach, na bazie których po akceptacji klienta powstawały grafiki zgodne z wcześniej zaprojektowanym przez nas style guidem.

Tutaj kluczowa była sprawna współpraca między zespołami IDEACTO i Eurobanku, która pozwoliła na zaprojektowanie serwisu w zgodzie z zasadami użyteczności, nie zapominając jednocześnie o realizacji celów biznesowych banku.

Nowa strona eurobank.pl została uruchomiona w pierwszych dniach września 2018 roku. Badania użyteczności mogliśmy więc przeprowadzić na wdrożonym, działającym serwisie, co z pewnością podniosło wiarygodność i rzetelność wyników. W badaniach wzięło udział 20 osób, które zostały zrekrutowane na podstawie wcześniej określonych w wytycznych rekrutacyjnych cech społeczno-demograficznych, które miały na celu zapewnić odpowiednie zróżnicowanie badanych.

Forma przeprowadzonego badania to testy użyteczności uzupełnione o indywidualne wywiady pogłębione (IDI), pół-ustrukturyzowane, które polegają na rozmowie badacza z badanym w oparciu o wcześniej opracowany scenariusz.

Celem badania była weryfikacja użyteczności nowego serwisu informacyjnego Eurobanku poprzez obserwację zachowań użytkowników oraz poznanie ich opinii w trakcie korzystania z nowego projektu strony, a także odpowiedź na pytanie czy zaproponowane rozwiązania są adekwatne do potrzeb użytkowników.

eurobank

W kolejnym etapie, na podstawie zebranych obserwacji stworzyliśmy dla klienta raport gdzie zostały opisane zaobserwowane problemy oraz rekomendacje rozwiązań i zmian do wdrożenia. Ostatnim etapem prac będzie porównanie wyników zdefiniowanych wcześniej parametrów strony w Google Analytics dla analogicznych okresów przed i po wdrożeniu nowej strony oraz map cieplnych starego i nowego serwisu.

Współpracę IDEACTO oraz Eurobanku nad serwisem rozpoczęliśmy w styczniu 2018 roku kończąc w grudniu 2019 roku.

Referencje

No items found.
Polecamy firmę IDEACTO jako rzetelnego i doświadczonego partnera, cechującego się w szczególności profesjonalizmem, znajomością rynku i rozwiązań UX oraz wysokimi kompetencjami.

Wyróżnia ich wiedza i doświadczenie

Zróbmy
coś razem!

Dziękuję! Twoje zgłoszenie zostało odebrane!
Ups! Coś poszło nie tak podczas przesyłania formularza.
Nikodem krajewski speek into microfon on conference