Konfigurator wyboru samochodu to kluczowy element lejka zakupowego Klienta. Podchodząc do jego redesignu przeanalizowaliśmy dane analityczne oraz porozmawialiśmy zarówno z ich klientami, jak również zespołem marketingu i sprzedaży, który posiadał niesamowicie cenną wiedzę z procesu offline.
Biorąc pod uwagę feedback klientów oraz zespołu sprzedażowego postawiliśmy sobie trzy główne cele przed redesignem:
- Dostosowanie konfiguratora pod różne urządzenia – 50% ruchu pochodziło z urządzeń mobilnych.
- Połączenie funneli konfiguracji w jeden – podział budżet vs. typ samochodu okazał się problematyczny dla klientów.
- Możliwość wyboru samochodu na podstawie kilku wybranych czynników – we wcześniejszej wersji klienci musieli wybrać wszystkie parametry, aby zobaczyć ofertę samochodu, co często było dla nich frustrujące.
Po testach, uruchomieniu oraz przeanalizowaniu nowego lejka przeszliśmy do całkowicie nowego projektu – możliwości wyboru samochodu przez filtrowanie zawężone (od brandu, przez model do konfiguracji).
Pomysł na ten proces pojawił się podczas badań i wywiadów z klientami oraz pracownikami Vehiculum przeprowadzonymi do poprzedniego projektu. Udało nam się przekonać klienta do tego podejścia dzięki któremu użytkownicy wchodzący na stronę Vehiculum w poszukiwaniu swojego wymarzonego samochodu mogą w sposób szybszy i dużo bardziej bezpośredni przejść do oferty.