Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.


Vehiculum

Opracowanie konfiguratora wyboru auta oraz optymalizacja procesów zakupowych na platformie leasingowej

Czas realizacji:
Rok realizacji:
2020
Vehiculum
Szukając nowej firmy samochodowej w 2014 roku, Lukas Steinhilber stanął w obliczu zagadki. Szybko stało się jasne: rynek leasingowy jest wyjątkowo nieprzejrzysty i kompletnie offlinowy.
Szukając nowej firmy samochodowej w 2014 roku, Lukas Steinhilber stanął w obliczu zagadki. Szybko stało się jasne: rynek leasingowy jest wyjątkowo nieprzejrzysty i kompletnie offlinowy.
Razem ze swoim długoletnim przyjacielem Melchiorem Bauerem oraz Guy’em Mollere, byłym CTO Brands4Friends oraz T-Labs, założył w 2015 roku VEHICULUM – startup powołany do życia z myślą zrewolucjonizowania leasingu samochodowego
Vehiculum
Szukając nowej firmy samochodowej w 2014 roku, Lukas Steinhilber stanął w obliczu zagadki. Szybko stało się jasne: rynek leasingowy jest wyjątkowo nieprzejrzysty i kompletnie offlinowy.
Vehiculum
Razem ze swoim długoletnim przyjacielem Melchiorem Bauerem oraz Guy’em Mollere, byłym CTO Brands4Friends oraz T-Labs, założył w 2015 roku VEHICULUM – startup powołany do życia z myślą zrewolucjonizowania leasingu samochodowego
Vehiculum
Zaprojektowane rozwiązanie sprowadziło się do jednego celu – umożliwieniu odnalezienia konkretnego modelu samochodu w najlepszej konfiguracji

Cel projektu

Przeprojektowanie konfiguratora wyboru samochodów to projekt, od którego zaczęliśmy naszą współpracę z Vehiculum. Naszymi celami było zunifikowanie istniejących dwóch lejków w jeden, z mocnym nastawieniem na mobile. Wcześniejsze rozwiązanie nie było zoptymalizowane pod urządzenia mobilne, a projekt procesu konfiguracji (wybierz samochód wg budżetu / wybierz samochód wg typu) okazał się zbyt skomplikowany dla klientów.

01.

1. Analiza PREDESIGN

Na tym etapie systematyzujemy wymagania biznesowe, analizujemy otoczenie rynkowe oraz definiujemy potrzeby i oczekiwania użytkowników końcowych

02.

2. Koncepcja strategiczna

Bazując na zebranych informacjach oraz danych z etapu analitycznego w trakcie cyklu warsztatów z klientem wypracowujemy koncepcję strategiczną dla projektowanego rozwiązania

03.

3. Architektura informacji i projekt szkieletowy

Przed przystąpieniem do projektowania finalnego projektu opracowujemy strukturę rozwiązania oraz definiujemy kluczowe relacje między elementami projektowanego rozwiązania

04.

4. Projekt graficzny

W oparciu o wypracowane na wcześniejszych etapach wytyczne oraz półprodukty tworzymy finalny projekt graficzny rozwiązania

05.

5. Testowanie i optymalizacja

Wytworzone projekty poddajemy testom z użytkownikami a po wdrożeniu realizujemy ich optymalizację na podstawie dostępnych źródeł danych ilościowych oraz jakościowych

Zakres prac

Konfigurator wyboru samochodu to kluczowy element lejka zakupowego Klienta. Podchodząc do jego redesignu przeanalizowaliśmy dane analityczne oraz porozmawialiśmy zarówno z ich klientami, jak również zespołem marketingu i sprzedaży, który posiadał niesamowicie cenną wiedzę z procesu offline.

Biorąc pod uwagę feedback klientów oraz zespołu sprzedażowego postawiliśmy sobie trzy główne cele przed redesignem:

  • Dostosowanie konfiguratora pod różne urządzenia – 50% ruchu pochodziło z urządzeń mobilnych.
  • Połączenie funneli konfiguracji w jeden – podział budżet vs. typ samochodu okazał się problematyczny dla klientów.
  • Możliwość wyboru samochodu na podstawie kilku wybranych czynników – we wcześniejszej wersji klienci musieli wybrać wszystkie parametry, aby zobaczyć ofertę samochodu, co często było dla nich frustrujące.

Po testach, uruchomieniu oraz przeanalizowaniu nowego lejka przeszliśmy do całkowicie nowego projektu – możliwości wyboru samochodu przez filtrowanie zawężone (od brandu, przez model do konfiguracji).

Pomysł na ten proces pojawił się podczas badań i wywiadów z klientami oraz pracownikami Vehiculum przeprowadzonymi do poprzedniego projektu. Udało nam się przekonać klienta do tego podejścia dzięki któremu użytkownicy wchodzący na stronę Vehiculum w poszukiwaniu swojego wymarzonego samochodu mogą w sposób szybszy i dużo bardziej bezpośredni przejść do oferty.

Podsumowanie

Kluczowe efekty

Nasze rozwiązanie sprowadziło się do jednego celu – umożliwienie odnalezienia konkretnego modelu modelu samochodu w najlepszej dla klienta konfiguracji. W tym projekcie dodaliśmy prosty proces – ścieżkę, który prowadzi użytkownika od najszerszej kategorii do najwęższej ułatwiając podjęcie decyzji (marka > model >konfiguracja). Wcześniej klienci musieli przechodzić przez proces konfiguracji lub przeszukiwać ofertę samodzielnie.

Efekty w liczbach

+226 % - wzrost ilości leadów

+231 % - wzrost powracających użytkowników

+256 % - wzrost użytkowników mobile

No items found.
Dzięki wysiłkom IDEACTO klient zaobserwował ogromny wzrost liczby potencjalnych klientów, powracających użytkowników i całkowitej liczby użytkowników. Projekt jest bardzo efektywny. Komunikacja i strategia były bardzo skuteczne.

Byliśmy zadowoleni z ich pracy na każdym kroku

Zróbmy
coś razem!

Dziękuję! Twoje zgłoszenie zostało odebrane!
Ups! Coś poszło nie tak podczas przesyłania formularza.
Nikodem krajewski speek into microfon on conference