1. Kompleksowy audyt i warsztat kick-off
Projekt redesignu został poprzedzony gruntowną analizą ówczesnego portalu od strony użyteczności, kreacji graficznej oraz statystyk ruchu. Na bazie zebranych wniosków odbył się warsztat kick-off w trakcie którego eksperci IDEACTO pracowali razem z przedstawicielami Nest Banku. Określono wspólne cele projektu, jego dalszy przebieg oraz przeanalizowano kluczowe wymagania biznesowe.
2. Cykl warsztatów z interesariuszami
Przeprojektowanie serwisu takiej instytucji jak bank wymaga kontaktów z dużą liczbą interesariuszy po stronie klienta. Podczas serii warsztatów zespół IDEACTO odbył spotkania mające na celu poznanie potrzeb wszystkich departamentów w banku. Zarówno tych odpowiadających za ofertę produktową, jak również departamentów wsparcia takich jak HR czy Compliance.
Praca w formie warsztatów była wysoce efektywna dzięki dużemu zaangażowaniu zespołu po stronie banku. Pozwoliło to wypracować już pierwsze szkice makiet oraz wstępne podejście do warstwy contentu (tone of voice).
3. Projekt zmiany architektury informacji
Efektem pracy warsztatowej było wypracowanie projektu zmiany architektury informacji serwisu. Nowa architektura informacji (AI) uwzględniała potrzeby wszystkich interesariuszy oraz pokazywała niestandardowy w przypadku banków tone of voice komunikatów np. zastosowanie nazwy sekcji “Dla Ciebie i rodziny” oraz “Dla Twojej firmy” zamiast “Klient indywidualny” i “Klient biznesowy”.