banner
realizacje

Wyższa Szkoła Bankowa

Nowa platforma Wyższych Szkół Bankowych to przede wszystkim ukłon w kierunku studentów ceniących sobie “work-life balance”. WSB wyciąga dłoń w kierunku wszystkich tych, którzy chcą pogodzić pracę ze studiami. W redesignie platformy skupiliśmy się przede wszystkim na podejściu mobile first.

Cel projektu

Głównym celem projektu było połączenie odpowiedzi na potrzeby kandydatów i studentów z podstawowymi wartościami uczelni. WSB kieruje swoją ofertę do osób ceniących sobie równowagę pomiędzy edukacją a pracą. Platforma, w pierwszym założeniu, miała więc prezentować wyżej wymienione wartości, umożliwiać bezproblemową nawigację po serwisie i informować o najważniejszych kwestiach dotyczących studiów w WSB.

Zakres prac

Podczas pierwszego etapu prac nad redesignem wsb.pl przeprowadziliśmy pogłębioną analizę raportów dostarczonych nam przez zespół ze strony klienta, które zawierały szczegółową analizę komunikacji wizerunkowej uczelni.

W kolejnym etapie realizacji projektu skupiliśmy się na wypracowaniu pierwszych odsłon strategii UX. Zespół UX, na czele z Senior UX Designerem, Robertem Czekańskim, podczas moderacji warsztatów z klientem wypracował rozwiązania potrzebne do zaprojektowania nowej odsłony strony. Na jednym z nich opracowaliśmy całkowicie nową architekturę informacji dla wszystkich serwisów.

Nasze prace warsztatowe opierały się na zwinnym podejściu, tzn. świadomie zrezygnowaliśmy ze sztywnych ram projektowych, które ograniczałyby komunikację pomiędzy zespołami. Tym samym, proces warsztatowy był stale otwarty i to właśnie na nim budowaliśmy pierwsze plany UX, które przybliżyły nas do ostatecznej wersji platformy.

„Redesign serwisów Wyższych Szkół Bankowych to efekt wielu miesięcy współpracy kilkunastu specjalistów z zespołów Ideacto oraz przedstawicieli działu marketingu TEB Akademia. Dzięki projektowaniu zorientowanym na użytkownika, udało nam się zidentyfikować problematyczne obszary poprzedniej wersji, a następnie wdrożyć zmiany służące studentom i przyszłym kandydatom. W pracach aktywnie uczestniczył zespół badawczy, odpowiedzialny za testy użyteczności, co pozwoliło nam jeszcze lepiej poznać potrzeby użytkowników. Do codziennej komunikacji między zespołami wykorzystano UX plany, czyli specjalne dokumenty, w których powstawały koncepcje kluczowych widoków oraz ich docelowe treści. Warstwa wizualna serwisów powstała na bazie dokumentu style guide, w którym określono zasady projektowania elementów graficznych. Nowa odsłona WSB reprezentuje wartości, którymi kieruje się uczelnia, czyli propagowanie idei work-life balance i bycia otwartym na potrzeby studentów.”

Robert Czekański, Senior UX Designer w IDEACTO

Komunikacja z innymi zespołami opierała się na wyżej wspomnianych UX planach, a więc na dokumentacji z rozpisanymi szczegółowo interakcjami, opisującymi co powinno się znaleźć na poszczególnym widoku. Proces projektowania UX opierał się więc na niestandardowym podejściu, ponieważ budowane plany UX miały zastąpić makiety. Na ich bazie powstawały, równolegle, projekty wizualne.

Warstwę graficzną zaprojektował Senior UI Designer Ideacto – Jarosław Brykowicz. Pod kątem wizualnym strona uzyskała formę zaawansowanych prototypów z interakcjami, które następnie były poddawane testom użyteczności w badaniach z użytkownikami.

Proces wprowadzania ulepszeń na platformie jest procesem złożonym i składają się na niego wysiłki wielu zespołów pracujących równolegle. Nad realizacją poszczególnych etapów projektu czuwał Maciej Muszyński, Kierownik Działu Zarządzania Projektami w Ideacto.

Podsumowanie

Współpraca przy projekcie dla WSB trwała od października 2017 roku i zaangażowała zespół specjalistów UX/UI. Owoce pracy interdyscyplinarnego zespołu Ideacto będzie można zobaczyć pod adresem wsb.pl, na którym znajduje się nie tylko polska wersja, językowa, ale także obcojęzyczna, skierowana głównie do kandydatów i studentów spoza granic Polski (Rosja, Ukraina, Białoruś).

Jednym z efektów, które przyniosła nowa odsłona wsb.pl, jest wzrost średniej liczby odwiedzanych podstron przypadających na jedną sesję użytkownika o 32%.

32 %

wzrost podstron/sesję