Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.


ux czwartek
24/10/2024

CX Czwartek #143

Witamy w kolejnym wydaniu newslettera "CX Czwartek"! Chcecie dowiedzieć się, jak zaprojektować produkty, które same podpowiedzą użytkownikom najlepsze rozwiązania? W dzisiejszym wpisie podpowiadamy również, jak umożliwić użytkownikom łatwe podejmowanie decyzji oraz jak dostosować strategie projektowe do zmieniających się oczekiwań klientów.

Zapraszamy do lektury praktycznych porad i case studies.

Journey-Centric design

 Słowa kluczowe: projektowanie, innowacja

Zaczynamy od artykułu opublikowanego przez Nielsen Norman Group opisującego zmianę i przejście od projektowania zorientowanego na produkt do podejścia skoncentrowanego na podróży klienta. Journey-centric design, czyli projektowanie skoncentrowane na podróży użytkownika łączy różne zespoły produktowe, tworząc spójne i płynne doświadczenia klientów. Takie podejście sprzyja innowacjom w projektowaniu i lepiej odpowiada na strategiczne cele biznesowe, poprawiając satysfakcję klientów. Dodatkowo, wspiera analizę danych, dostarczając wglądu w optymalizację doświadczeń na bieżąco.

Zarządzanie poprzez głosowanie

 Słowa kluczowe: decyzje produktowe, satysfakcja użytkowników

Podrzucamy artykuł dotyczący podejmowania kluczowych dla produktów decyzji UX-owych, które zazwyczaj są zbyt ważne, aby pozostawić je głosowaniu użytkowników (co nie oznacza, że nie można tego robić). Artykuł analizuje wykorzystanie opinii użytkowników w procesach decyzyjnych dotyczących produktów. Decydując się na taki krok, promujemy indywidualne potrzeby użytkowników, a nie długoterminowe cele produktu. Dodatkowo, może to doprowadzić do fragmentacji produktu i rozczarowania użytkowników, dlatego zespoły produktowe powinny traktować sugestie użytkowników jako element informacyjny, a nie decyzyjny.

Użytkownicy chcą dokonywać świadomych wyborów

Słowa kluczowe: zaangażowanie, wybór, myślenie

Na koniec polecamy artykuł kwestionujący słynną zasadę „nie każ mi myśleć” w UX, sugerując, że niekiedy w skomplikowanych decyzjach użytkownicy potrzebują więcej opcji wyboru i posiadanej kontroli. Zbyt uproszczone procesy mogą wzbudzać brak zaufania, a dostarczanie odpowiednich narzędzi i informacji pomaga użytkownikom podejmować świadome decyzje. Dlatego w projektowaniu dla długoterminowych decyzji warto postawić na personalizację i umożliwienie wyboru.

Udostępnij wpis:

Powiązana publikacja

Sprawdź publikację

polecane wpisy

Zróbmy
coś razem!

Dziękujemy! Wkrótce wrócimy do Ciebie z odpowiedzią
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nikodem krajewski speek into microfon on conference