We use “cookies” to analyze user traffic and remarketing. Detailed information can be found in Privacy Policy.


ux thursday
14/3/2024

UX Czwartek #129

Dzisiejszy newsletter rozpoczynamy od ciekawostki z okazji przypadającego na dziś Dnia Motyla 🦋 Być może ta informacja będzie dla Was takim samym zaskoczeniem, jak dla nas. Otóż, niektóre gatunki tych owadów mogą pokonać w ciągu swojego życia nawet 4000 kilometrów. Zachęcamy do znalezienia innych ciekawostek o tych pięknych stworzeniach zaraz po tym, jak zapoznacie się z najnowszym zestawieniem artykułów, które dla Was znaleźliśmy 🙂

Kilka słów o czatach AI

Eksperci z Nielsen Norman Group rozwiewają wątpliwości i przychodzą z odpowiedzią na pytanie, czy czaty AI są w stanie zastąpić tradycyjny interfejs - niekoniecznie. Chociaż taki czat może być pomocny w niektórych sytuacjach, nie jest on uniwersalnym rozwiązaniem. W wielu przypadkach tradycyjne interfejsy użytkownika, takie jak formularze i przyciski, są bardziej wydajne i łatwiejsze w użyciu. Ponadto, czat może być frustrujący, ponieważ często popełnia błędy, nie rozumie intencji, nie wyłapuje kontekstu pytania i nie jest skalowalny - wdrażanie czatu AI na dużą skalę może być trudne i kosztowne.

Mobilna nawigacja okruszkowa: dos & don'ts

Podrzucamy kompleksowy poradnik i przegląd najlepszych praktyk w projektowaniu breadcrumbs na urządzenia mobilne. Dla tych z Was, którzy potrzebują usystematyzować lub uzupełnić wiedzę, Interaction Design Foundation przygotowało obszerny tekst, w którym oprócz opisu znaczenia nawigacji okruszkowej, znajdziecie też listę najczęściej popełnianych błędów w jej projektowaniu oraz wskazówki odnośnie tego, jak ten element można zoptymalizować.

Planowanie bez przeszkód

Jeśli szukacie kalendarza do planowania wydarzeń na swojej stronie internetowej - ten artykuł opublikowany przez Smashing Magazine będzie doskonałym tropem w poszukiwaniach. Tekst jest zbiorem najlepszych według autorki komponentów kalendarzy dostępnych na rynku, w które warto zainwestować. Wymieniane są różne cechy składające się na całość gotowego rozwiązania - kluczowe funkcjonalności, cena, łatwość użytkowania, możliwość dostosowania wyglądu i integracja z innymi narzędziami.

Posprzątaj e-sklep na wiosnę

Na naszym blogu czeka na Was artykuł, który być może okaże się pomocny, jeśli właśnie stoicie przed decyzją o odświeżeniu swojego sklepu online lub zastanawiacie się, jak można go zoptymalizować. Jednym z lepszych narzędzi w doskonaleniu doświadczenia użytkownika w e-commerce jest audyt UX. Czym jest i kiedy najlepiej go przeprowadzić? Wszystko opisaliśmy w tekście - zachęcamy do lektury!

Share this entry:

Related publication

Check the publication

featured entries

Let's do
something together!

Thank you! We will get back to you soon with an answer
Oops! Qualcosa ha insegnato il modulo.
Nikodem krajewski speek into microfon on conference