Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.


ux czwartek
14/3/2024

UX Czwartek #129

Dzisiejszy newsletter rozpoczynamy od ciekawostki z okazji przypadającego na dziś Dnia Motyla 🦋 Być może ta informacja będzie dla Was takim samym zaskoczeniem, jak dla nas. Otóż, niektóre gatunki tych owadów mogą pokonać w ciągu swojego życia nawet 4000 kilometrów. Zachęcamy do znalezienia innych ciekawostek o tych pięknych stworzeniach zaraz po tym, jak zapoznacie się z najnowszym zestawieniem artykułów, które dla Was znaleźliśmy 🙂

Kilka słów o czatach AI

Eksperci z Nielsen Norman Group rozwiewają wątpliwości i przychodzą z odpowiedzią na pytanie, czy czaty AI są w stanie zastąpić tradycyjny interfejs - niekoniecznie. Chociaż taki czat może być pomocny w niektórych sytuacjach, nie jest on uniwersalnym rozwiązaniem. W wielu przypadkach tradycyjne interfejsy użytkownika, takie jak formularze i przyciski, są bardziej wydajne i łatwiejsze w użyciu. Ponadto, czat może być frustrujący, ponieważ często popełnia błędy, nie rozumie intencji, nie wyłapuje kontekstu pytania i nie jest skalowalny - wdrażanie czatu AI na dużą skalę może być trudne i kosztowne.

Mobilna nawigacja okruszkowa: dos & don'ts

Podrzucamy kompleksowy poradnik i przegląd najlepszych praktyk w projektowaniu breadcrumbs na urządzenia mobilne. Dla tych z Was, którzy potrzebują usystematyzować lub uzupełnić wiedzę, Interaction Design Foundation przygotowało obszerny tekst, w którym oprócz opisu znaczenia nawigacji okruszkowej, znajdziecie też listę najczęściej popełnianych błędów w jej projektowaniu oraz wskazówki odnośnie tego, jak ten element można zoptymalizować.

Planowanie bez przeszkód

Jeśli szukacie kalendarza do planowania wydarzeń na swojej stronie internetowej - ten artykuł opublikowany przez Smashing Magazine będzie doskonałym tropem w poszukiwaniach. Tekst jest zbiorem najlepszych według autorki komponentów kalendarzy dostępnych na rynku, w które warto zainwestować. Wymieniane są różne cechy składające się na całość gotowego rozwiązania - kluczowe funkcjonalności, cena, łatwość użytkowania, możliwość dostosowania wyglądu i integracja z innymi narzędziami.

Posprzątaj e-sklep na wiosnę

Na naszym blogu czeka na Was artykuł, który być może okaże się pomocny, jeśli właśnie stoicie przed decyzją o odświeżeniu swojego sklepu online lub zastanawiacie się, jak można go zoptymalizować. Jednym z lepszych narzędzi w doskonaleniu doświadczenia użytkownika w e-commerce jest audyt UX. Czym jest i kiedy najlepiej go przeprowadzić? Wszystko opisaliśmy w tekście - zachęcamy do lektury!

Udostępnij wpis:

Powiązana publikacja

Sprawdź publikację

polecane wpisy

Zróbmy
coś razem!

Dziękujemy! Wkrótce wrócimy do Ciebie z odpowiedzią
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nikodem krajewski speek into microfon on conference