Analityka internetowa
Wykorzystujemy analitykę internetową nie tylko w naszych projektach UX/UI ale również w procesach optymalizacji konwersji (CRO)
- Optymalizujemy konwersję w eCommerce (CRO)
- Audytujemy analitykę internetową
- Wdrażamy Google Analytics i Google Tag Manager
- Implementujemy click tracking, testy A/B i visit recording






WWWWitamy!
IDEACTO to agencja UX&CRO z 12-letnim doświadczeniem. Specjalizujemy się w eCommerce. Dotychczas zrealizowaliśmy 400+ projektów i przepracowaliśmy 300 000+ godzin wspólnie z naszymi Klientami. Nasze realizacje wygrywały w konkursach Webstar Festival, Impactor, Efekton.
Z przyjemnością współpracowaliśmy





















Wdrożenie analityki internetowej
Każdy serwis i sklep internetowy potrzebuje analityki internetowej, aby weryfikować zachowania użytkowników i mierzyć efektywność prowadzonych przez siebie działań marketingowych. Poprawna analityka webowa nie kończy się tylko na posiadaniu Google Analytics. Konieczne jest zadbanie o zbieranie poprawnych danych ilościowych, aby podejmować prawidłowe decyzje biznesowe.
W IDEACTO wykonujemy:
- Audyty i wdrożenie Google Analytics
- Audyty i wdrożenie Google Tag Manager
- Wdrożenia Google Data Studio



Nasi analitycy posiadają doświadczenie w pracy w ekosystemie Google wykorzystując narzędzia Google Analytics, Google Tag Manager, Google Optimize, Google Data Studio. Ponadto w zakresie optymalizacji konwersji e-commerce używamy oprogramowania Hotjar.
W zależności od zakresu prac audyt analityki internetowej zwykle opiera się o nasze autorskie listy kontrolne (checklisty) weryfikujące podstawową i zaawansowaną konfigurację konta Google Analytics. Weryfikowana jest również poprawność rejestrowanych danych oraz poprawność realizacji celów i zdarzeń. W przypadku analityki internetowej e-commerce sprawdzana jest również rejestracja transakcji w Module E-commerce Google Analytics.
Uzupełnieniem audytu analityki internetowej może być audyt UX realizowany przez naszych specjalistów UX/UI.
Przed inwestycją w analitykę internetową lub optymalizację współczynnika konwersji nasi klienci często zadają pytania o jej opłacalność. Branżowe badania potwierdzają skuteczność stosowania metod CRO – 74% takich projektów kończy się wzrostem sprzedaży według badań Marketing Sherpa. Ponadto Venturebeat szacuje średnie ROI z działań optymalizacji współczynnika konwersji na 223%.
Optymalizacja konwersji nie jest zarezerwowana wyłącznie dla sklepów internetowych. Przykładowo McAfee dzięki CRO obniżył ilość kontaktów z call center o 90% (źródło: Pixeline). Tygodnik Time optymalizując konwersje wdrożył tzw. infinity scroll i zanotowal spadek wsp. odrzuceń o 15% (źródło: Poynter).
W projektach realizowanych przez IDEACTO również notujemy ciekawe rezultaty optymalizacji konwersji. Optymalizacja procesu zakupowego w Vahiculum spowodowała wzrost ilości leadów sprzedażowych o ponad 200%. Natomiast redesign serwisu Nest Bank spowodował wzrost konwersji o prawie 50%.
Bez wątpienia analityka internetowa to szerokie zagadnienie. Osoby zainteresowane pogłębieniem wiedzy w tym zakresie mogą skorzystać z naszego newslettera CRO. Wydaliśmy również publikację Google Analytics Best Practices będącą zbiorem list kontrolnych (checklist) wykorzystywanych w audycie analityki internetowej.
Optymalizacja konwersji (CRO)
Niezależnie czy prowadzisz serwis czy sklep internetowy, to realizuje on postawione przed nim określone cele. Wypełnienie formularza, zakup produktu, a może pobranie e-booka. Dzięki optymalizacji konwersji możesz zwiększyć współczynnik konwersji swojego serwisu i efektywniej realizować budżet marketingowy.
W IDEACTO oferujemy:
- Optymalizacja współczynnika konwersji
- Optymalizacja ścieżki zakupowej
- Analizy click tracking i scroll heatmaps
- Analizy nagrań sesji użytkowników (visit recording)
- Prowadzenie testów A/B, MVT (Multivariate Testing)



Posiadamy doświadczenie w wykorzystaniu oprogramowania Hotjar oraz Google Optimize do optymalizacja ścieżki zakupowej. Dane rejestrujemy z wykorzystaniem Google Optimize oraz Google Tag Manager.
W zależności od zakresu prac zwykle optymalizacja współczynnika konwersji opiera się na przeprowadzeniu testów A/B, rejestracji map ciepła (heatmaps) oraz nagraniach sesji użytkowników (visit recording). Efektem realizacji prac jest przedstawienie raportu wraz z rekomendacjami eksperckimi.
Uzupełnieniem procesu optymalizacji współczynnika konwersji mogą być badania UX realizowane przez naszych specjalistów UX/UI.
Click tracking polega na weryfikacji, jakie elementy badanej podstrony w serwisie internetowym klikane są najczęściej przez użytkowników. Badanie może również objąć sprawdzenie ruchów myszki po ekranie oraz tego, jak daleko użytkownicy przewijają podstronę (scroll mapa). Do badań click trackingowych wykorzystujemy narzędzie analityczne Hotjar.
W ramach badania visit recording analizowane są nagrania sesji użytkowników prezentujące rzeczywisty sposób poruszania się użytkownika w określonym procesie w serwisie internetowym. Badania realizowane są w narzędziu Hotjar. Nagrania sesji użytkowników wykorzystać można również w procesie redesignu serwisów internetowych.
Dzięki testom A/B prezentujemy użytkownikom serwisu internetowego dwie różne wersje tej samej podstrony. Istnieje także możliwość testowania kombinacji wielu elementów w ramach testu wielowariantowego (MVT). Testy A/B realizujemy w narzędziu Google Optimize. Testy A/B lub MVT wykorzystać można również w procesie projektowania sklepów internetowych.

Realizacja optymalizacji konwersji w pięć dni roboczych

Identyfikacja elementów podatnych na optymalizację konwersji wraz ze stworzeniem hipotez testowych
01
Wdrożenie narzędzi optymalizacji konwersji na potrzeby testów A/B, visitor recordingu oraz heatmap
02
Dostarczenie kompleksowego raportu z optymalizacji konwersji wraz z rekomendacjami
031 499,00 PLN
Basic
- Test A/B procesu zakupowego (3 testy)
- Raport wraz z rekomendacjami
Optymalizacja konwersji (CRO) w procesie zakupowym prowadzona jest na stronie kategorii, stronie produktu, koszyku lub finalizacji zakupów. Dobór podstrony do przeprowadzenia testów A/B i mapy ciepła jest ustalany indywidualnie z klientem.
Nagrania sesji użytkowników (visitor recording) obejmuj pełny proces zakupowy od koszyka po finalizacje zakupu dla 100 sesji.
2 999,00 PLN
Standard
- Test A/B procesu zakupowego (3 testy)
- Nagrania sesji użytkowników procesu zakupowego
- Raport wraz z rekomendacjami
3 999,00 PLN
Premium
- Test A/B procesu zakupowego (3 testy)
- Nagrania sesji użytkowników procesu zakupowego
- Mapy ciepła (heatmapa) procesu zakupowego
- Raport wraz z rekomendacjami
Ponad 300.000 przepracowanych godzin

Wyższa Szkoła Bankowa
Redesign

Vehiculum
Redesign

Showroom
Redesign

Eurobank
Redesign

Wittchen
Redesign

Iluve
Redesign

Nest Bank
Redesign

Paradyż
Projektowanie UX/UI

KFC
Projektowanie UX/UI

Agito
Audyty i badania UX

Aluprof
Audyty i badania UX

Avon
Audyty i badania UX

Bank Pocztowy
Audyty i badania UX

BlackPoint
Projektowanie UX/UI

Car Advisor
Projektowanie UX/UI

Carrefour
Projektowanie UX/UI

CRD
Projektowanie UX/UI

Dajar
Audyty i badania UX

Deutsche Bank
Audyty i badania UX

Divante
Projektowanie UX/UI

Enea
Redesign

Estyl
Projektowanie UX/UI

Edipresse
Audyty i badania UX

Erif
Projektowanie UX/UI

Exclusive Apartments
Projektowanie UX/UI

Getin Bank
Audyty i badania UX

Home.pl
Audyty i badania UX

Hotel Platinum
Projektowanie UX/UI

Lumen
Audyty i badania UX

Interferie
Audyty i badania UX

ITdev
Projektowanie UX/UI

Jean Louis David
Projektowanie UX/UI

Kaczmarek Electric
Audyty i badania UX

Kapitan Hak
Projektowanie UX/UI

Kompania Piwowarska
Projektowanie UX/UI

Księgarnia Edukacyjna
Projektowanie UX/UI

Makro
Projektowanie UX/UI

Manta
Projektowanie UX/UI

Lasy Państwowe
Redesign

Max Computers
Projektowanie UX/UI

Maxim Group
Projektowanie UX/UI

Meble.pl
Redesign

Money.pl
Projektowanie UX/UI

Ergo Hestia
Projektowanie UX/UI

Navo
Projektowanie UX/UI

NC+
Redesign

Nestle
Projektowanie UX/UI
Orange
Audyty i badania UX

Pernod Ricard
Projektowanie UX/UI

Pixers
Projektowanie UX/UI

PKO
Audyty i badania UX

Plus
Projektowanie UX/UI

Podaruj Drzewko
Projektowanie UX/UI

Praktiker
Projektowanie UX/UI

PWN
Audyty i badania UX

Raiffeisen
Audyty i badania UX

Recman
Projektowanie UX/UI

Samsung
Projektowanie UX/UI

Santander
Projektowanie UX/UI

Showroom
Redesign

Sizeer
Audyty i badania UX

Solar
Projektowanie UX/UI

MK Cafe
Projektowanie UX/UI

Teva Med
Projektowanie UX/UI

TIM
Projektowanie UX/UI

Transferuj.pl
Projektowanie UX/UI

TUI
Audyty i badania UX

Uwielbiam.pl
Projektowanie UX/UI

Vobis
Audyty i badania UX

YouCanDrive
Projektowanie UX/UI

Żabka
Audyty i badania UX

ZingTravel
Projektowanie UX/UI

Agito
Audyty i badania UX

Aluprof
Audyty i badania UX

Avon
Audyty i badania UX

Bank Pocztowy
Audyty i badania UX

Dajar
Audyty i badania UX

Deutsche Bank
Audyty i badania UX

Edipresse
Audyty i badania UX

Getin Bank
Audyty i badania UX

Home.pl
Audyty i badania UX

Lumen
Audyty i badania UX

Interferie
Audyty i badania UX

Kaczmarek Electric
Audyty i badania UX
Orange
Audyty i badania UX

PKO
Audyty i badania UX

PWN
Audyty i badania UX

Raiffeisen
Audyty i badania UX

Sizeer
Audyty i badania UX

TUI
Audyty i badania UX

Vobis
Audyty i badania UX

Żabka
Audyty i badania UX

Paradyż
Projektowanie UX/UI

KFC
Projektowanie UX/UI

BlackPoint
Projektowanie UX/UI

Car Advisor
Projektowanie UX/UI

Carrefour
Projektowanie UX/UI

CRD
Projektowanie UX/UI

Divante
Projektowanie UX/UI

Estyl
Projektowanie UX/UI

Erif
Projektowanie UX/UI

Exclusive Apartments
Projektowanie UX/UI

Hotel Platinum
Projektowanie UX/UI

ITdev
Projektowanie UX/UI

Jean Louis David
Projektowanie UX/UI

Kapitan Hak
Projektowanie UX/UI

Kompania Piwowarska
Projektowanie UX/UI

Księgarnia Edukacyjna
Projektowanie UX/UI

Makro
Projektowanie UX/UI

Max Computers
Projektowanie UX/UI

Maxim Group
Projektowanie UX/UI

Money.pl
Projektowanie UX/UI

Navo
Projektowanie UX/UI

Nestle
Projektowanie UX/UI

Pernod Ricard
Projektowanie UX/UI

Pixers
Projektowanie UX/UI

Plus
Projektowanie UX/UI

Podaruj Drzewko
Projektowanie UX/UI

Praktiker
Projektowanie UX/UI

Recman
Projektowanie UX/UI

Samsung
Projektowanie UX/UI

Santander
Projektowanie UX/UI

Solar
Projektowanie UX/UI

MK Cafe
Projektowanie UX/UI

Teva Med
Projektowanie UX/UI

TIM
Projektowanie UX/UI

Transferuj.pl
Projektowanie UX/UI

Uwielbiam.pl
Projektowanie UX/UI

YouCanDrive
Projektowanie UX/UI

ZingTravel
Projektowanie UX/UI
Aleksandra Jarośkiewicz
Board Member, CD Projekt RED StoreBez problemów, bez zbędnych spotkań, tylko briefy i rekomendacje. Nagle wszystko było gotowe do przetestowania i uruchomienia.
Pet Care Agency
CEO, Pet Care Agency„Platforma klienta spotkała się z pozytywnym odbiorem i dzięki IDEACTO odnotowuje stały wzrost biznesowy. Efektywna realizacja projektu przez IDEACTO spełniła wymagania klienta podczas rozwoju. „

Rafał Winnik
CEO, Zaven„IDEACTO było gotowe do natychmiastowego rozpoczęcia pracy nad naszym projektem. Ich projektant po prostu robił wszystko dobrze. Nadal pracują nad naszym projektem, ale ich dotychczasowy dorobek skłonił klienta do podjęcia decyzji o przedłużeniu współpracy.
Alexandra Ardelean
Resource Planning Specialist, Monterail„Klient chwalił nienaganne umiejętności projektowe IDEACTO. Poszli o krok dalej, aby przekroczyć cele biznesowe klienta. Będąc wykwalifikowanym partnerem, nabyli kompetentne umiejętności komunikacyjne w całym projekcie.”

Mateusz Kubiczek
CEO, The Software House„Nasz klient jest niezwykle zadowolony z wykonanej dla niego pracy przez IDEACTO. Cieszymy się, że mogliśmy z nimi współpracować, bo współpraca przebiegła bezproblemowo, komunikacja była świetna i bardzo szybko odpowiadali na wszelkie pytania.”

Maciej Serafin
CMO, edrone„80% klientów, którzy wzięli udział w warsztatach IDEACTO poleciłoby go swojemu współpracownikowi, ponieważ zwiększyło to ich wiedzę w zakresie kompetencji UX”

Bartosz Dziendziel
Marketing Director, Nest Bank„Nasza nowa witryna odnotowała 46% wzrost współczynnika konwersji, przekraczając oczekiwania wewnętrznego zespołu. IDEACTO jest wydajnym i dobrze zorganizowanym zespołem.”

Delfina Kaczałko
Deputy Marketing Director, Euro Bank„Nowa strona internetowa spotkała się z pozytywnymi opiniami i doprowadziła do wzrostu sprzedaży. IDEACT ustanawia jasne i otwarte kanały komunikacji, aby zapewnić efektywny przepływ pracy. Zespół jest utalentowany w różnych branżach.”

Maciej Gałkiewicz
CEO, Ragnarson„Dzięki wysiłkom IDEACTO klient zauważył ogromny wzrost liczby potencjalnych klientów, powracających użytkowników i całkowitej liczby użytkowników. Projekt jest bardzo efektowny. Komunikacja i strategia były bardzo skuteczne.”

Marek Kich
CEO, X-Coding IT Studio„IDEACTO zapewnia wyniki zgodne z potrzebami klientów. Ich bezpośredni styl komunikacji sprzyja wzajemnemu zrozumieniu. Pozostają przyjaznym i elastycznym przez cały okres trwania partnerstwa”

Shimon Mikus
Head of Region, Westphalia Automotive„Naprawdę pasjonują się przebudową, odświeżaniem i audytowaniem witryn internetowych. Zespół zapewnia wysoką jakość pracy i zachowuje uczciwość. Klienci mogą oczekiwać zespołu, który ma wiele talentów, który dba o to, aby ich praca spełniała oczekiwania.”
Analityka internetowa jest jedną z gałęzi analityki ogólnej, która zawężona jest do zagadnień, dotyczących aktywności w Internecie. Rolą analityki internetowej jest umieszczenie użytkownika w centrum, chęć poznania jego upodobań oraz badanie zachowań. Kolejnym krokiem jest tworzenie procesów decyzyjnych oraz wdrażanie elementów, które pozwolą jak najlepiej dopasować ofertę oraz całą komunikację marketingową do odbiorców.
Celem analityki internetowej jest tworzenie wygodnych, intuicyjnych interfejsów. Należy mierzyć liczbowo i jakościowo, co wpływa na rozwój biznesu. W prostych słowach, analityka internetowa pozwala znaleźć problem, przeanalizować go, wyszukać rozwiązanie i ocenić otrzymane rezultaty. Badania ilościowe pokazują, gdzie dokładnie zlokalizowany jest problem, co umożliwia skupienie się na najważniejszych aspektach UX. Identyfikacja mocnych i słabych stron serwisu oraz ich poprawa to najważniejszy cel badań.
Ponieważ konkurencja w e-commerce jest ogromna, lwia część sklepów internetowych nie cieszy się oczekiwanym zainteresowaniem. Należy więc podjąć działania, które pozytywnie wpłyną na rozwój biznesu. Pomaga tego dokonać analityka internetowa. To kwestia, o którą wielu przedsiębiorców nie dba, a szkoda, bo może pomóc w zdobyciu przewagi. Narzędzia analityczne wskazują. Analityka internetowa pomaga zwiększyć konwersję oraz poprawić obszary, które wpływają na pozytywne reakcje konsumentów.
Optymalizacja konwersji, z języka angielskiego Conversion Rate Optimization, to grupa działań, która ma za zadanie poprawić współczynnik konwersji, przekładający się na korzyści biznesowe, m.in. wzrost przychodów. Początkowym etapem optymalizacji konwersji jest jej zdefiniowanie, mierzone przy pomocy celów, które ustawić należy w Google Analytics. Konwersją są czynności, które podejmowane są przez konsumentów na stronie internetowej. Są one zróżnicowane pod względem branży oraz założeń biznesowych. W sklepach online jest to głównie dokonanie zakupu.
Na współczynnik konwersji w serwisie pozytywnie może wpłynąć optymalizacja UX. Warto w tym celu wprowadzić na stronie pewne zmiany. Przede wszystkim należy zadbać o docelową stronę. Jednym z czynników, który wpłynie pozytywnie na współczynnik konwersji, jest poprawa szybkości działania serwisu. Należy pamiętać, że użytkownicy nie lubią czekać i rezygnują z przeglądania witryny, a także z zakupów. Na wzrost współczynnika konwersji wpływa także czytelność strony, m.in. czcionka, odpowiednia widoczność przycisków, jednolita kolorystyka, zastosowanie nagłówków i akapitów etc.
Wśród korzyści, które płyną z prowadzenia analityki internetowej, wymienić można:
- usprawnienie komunikacji w organizacji,
- minimalizacja ryzyka działań online,
- ułatwienie procesu zarządzania działalnością w sieci,
- wzrost efektywności organizacji,
- poprawa współczynnika konwersji i wzrost sprzedaży.