Usługi

Analityka internetowa

Wykorzystujemy analitykę internetową nie tylko w naszych projektach UX/UI ale również w procesach optymalizacji konwersji (CRO)

  • Optymalizujemy konwersję w eCommerce (CRO)
  • Audytujemy analitykę internetową
  • Wdrażamy Google Analytics i Google Tag Manager
  • Implementujemy click tracking, testy A/B i visit recording
IDEACTO

WWWWitamy!

IDEACTO to agencja UX&CRO z 12-letnim doświadczeniem. Specjalizujemy się w eCommerce. Dotychczas zrealizowaliśmy 400+ projektów i przepracowaliśmy 300 000+ godzin wspólnie z naszymi Klientami. Nasze realizacje wygrywały w konkursach Webstar Festival, Impactor, Efekton.

Ponad 400 zrealizowanych projektów

Z przyjemnością współpracowaliśmy

Wdrożenie analityki internetowej

Każdy serwis i sklep internetowy potrzebuje analityki internetowej, aby weryfikować zachowania użytkowników i mierzyć efektywność prowadzonych przez siebie działań marketingowych. Poprawna analityka webowa nie kończy się tylko na posiadaniu Google Analytics. Konieczne jest zadbanie o zbieranie poprawnych danych ilościowych, aby podejmować prawidłowe decyzje biznesowe.

W IDEACTO wykonujemy:

  • Audyty i wdrożenie Google Analytics
  • Audyty i wdrożenie Google Tag Manager
  • Wdrożenia Google Data Studio

Nasi analitycy posiadają doświadczenie w pracy w ekosystemie Google wykorzystując narzędzia Google Analytics, Google Tag Manager, Google Optimize, Google Data Studio. Ponadto w zakresie optymalizacji konwersji e-commerce używamy oprogramowania Hotjar.

W zależności od zakresu prac audyt analityki internetowej zwykle opiera się o nasze autorskie listy kontrolne (checklisty) weryfikujące podstawową i zaawansowaną konfigurację konta Google Analytics. Weryfikowana jest również poprawność rejestrowanych danych oraz poprawność realizacji celów i zdarzeń. W przypadku analityki internetowej e-commerce sprawdzana jest również rejestracja transakcji w Module E-commerce Google Analytics.

Uzupełnieniem audytu analityki internetowej może być audyt UX realizowany przez naszych specjalistów UX/UI.

Przed inwestycją w analitykę internetową lub optymalizację współczynnika konwersji nasi klienci często zadają pytania o jej opłacalność. Branżowe badania potwierdzają skuteczność stosowania metod CRO – 74% takich projektów kończy się wzrostem sprzedaży według badań Marketing Sherpa. Ponadto Venturebeat szacuje średnie ROI z działań optymalizacji współczynnika konwersji na 223%.

Optymalizacja konwersji nie jest zarezerwowana wyłącznie dla sklepów internetowych. Przykładowo McAfee dzięki CRO  obniżył ilość kontaktów z call center o 90%  (źródło: Pixeline). Tygodnik Time optymalizując konwersje wdrożył tzw. infinity scroll i zanotowal spadek wsp. odrzuceń o 15%  (źródło: Poynter).

W projektach realizowanych przez IDEACTO również notujemy ciekawe rezultaty optymalizacji konwersji. Optymalizacja procesu zakupowego w Vahiculum spowodowała wzrost ilości leadów sprzedażowych o ponad 200%. Natomiast redesign serwisu Nest Bank spowodował wzrost konwersji o prawie 50%.

Bez wątpienia analityka internetowa to szerokie zagadnienie. Osoby zainteresowane pogłębieniem wiedzy w tym zakresie mogą skorzystać z naszego newslettera CRO. Wydaliśmy również publikację Google Analytics Best Practices będącą zbiorem list kontrolnych (checklist) wykorzystywanych w audycie analityki internetowej

Optymalizacja konwersji (CRO)

Niezależnie czy prowadzisz serwis czy sklep internetowy, to realizuje on postawione przed nim określone cele. Wypełnienie formularza, zakup produktu, a może pobranie e-booka. Dzięki optymalizacji konwersji możesz zwiększyć współczynnik konwersji swojego serwisu i efektywniej realizować budżet marketingowy.

W IDEACTO oferujemy:

  • Optymalizacja współczynnika konwersji
  • Optymalizacja ścieżki zakupowej
  • Analizy click tracking i scroll heatmaps
  • Analizy nagrań sesji użytkowników (visit recording)
  • Prowadzenie testów A/B, MVT (Multivariate Testing)

Posiadamy doświadczenie w wykorzystaniu oprogramowania Hotjar oraz Google Optimize do optymalizacja ścieżki zakupowej. Dane rejestrujemy z wykorzystaniem Google Optimize oraz Google Tag Manager.

W zależności od zakresu prac zwykle optymalizacja współczynnika konwersji opiera się na przeprowadzeniu testów A/B, rejestracji map ciepła (heatmaps) oraz nagraniach sesji użytkowników (visit recording). Efektem realizacji prac jest przedstawienie raportu wraz z rekomendacjami eksperckimi.

Uzupełnieniem procesu optymalizacji współczynnika konwersji mogą być badania UX realizowane przez naszych specjalistów UX/UI.

Click tracking polega na weryfikacji, jakie elementy badanej podstrony w serwisie internetowym klikane są najczęściej przez użytkowników. Badanie może również objąć sprawdzenie ruchów myszki po ekranie oraz tego, jak daleko użytkownicy przewijają podstronę (scroll mapa). Do badań click trackingowych wykorzystujemy narzędzie analityczne Hotjar.

W ramach badania visit recording analizowane są nagrania sesji użytkowników prezentujące rzeczywisty sposób poruszania się użytkownika w określonym procesie w serwisie internetowym. Badania realizowane są w narzędziu Hotjar. Nagrania sesji użytkowników wykorzystać można również w procesie redesignu serwisów internetowych.

Dzięki testom A/B prezentujemy użytkownikom serwisu internetowego dwie różne wersje tej samej podstrony. Istnieje także możliwość testowania kombinacji wielu elementów w ramach testu wielowariantowego (MVT). Testy A/B realizujemy w narzędziu Google Optimize. Testy A/B lub MVT  wykorzystać można również w procesie projektowania sklepów internetowych.

Proces Fast Track

Realizacja optymalizacji konwersji w pięć dni roboczych

icon_12

Identyfikacja elementów podatnych na optymalizację konwersji wraz ze stworzeniem hipotez testowych

01
icon_11-1

Wdrożenie narzędzi optymalizacji konwersji na potrzeby testów A/B, visitor recordingu oraz heatmap

02
icon_11

Dostarczenie kompleksowego raportu z optymalizacji konwersji wraz z rekomendacjami

03

1 499,00 PLN

Basic

  • Test A/B procesu zakupowego (3 testy)
  • Raport wraz z rekomendacjami

Optymalizacja konwersji (CRO) w procesie zakupowym prowadzona jest na stronie kategorii, stronie produktu, koszyku lub finalizacji zakupów. Dobór podstrony do przeprowadzenia testów A/B i mapy ciepła jest ustalany indywidualnie z klientem.

Nagrania sesji użytkowników (visitor recording) obejmuj pełny proces zakupowy od koszyka po finalizacje zakupu dla 100 sesji.

2 999,00 PLN

Standard

  • Test A/B procesu zakupowego (3 testy)
  • Nagrania sesji użytkowników procesu zakupowego
  • Raport wraz z rekomendacjami

3 999,00 PLN

Premium

  • Test A/B procesu zakupowego (3 testy)
  • Nagrania sesji użytkowników procesu zakupowego
  • Mapy ciepła (heatmapa) procesu zakupowego
  • Raport wraz z rekomendacjami
NASZE PROJEKTY

Ponad 300.000 przepracowanych godzin

Analityka internetowa jest jedną z gałęzi analityki ogólnej, która zawężona jest do zagadnień, dotyczących aktywności w Internecie. Rolą analityki internetowej jest umieszczenie użytkownika w centrum, chęć poznania jego upodobań oraz badanie zachowań. Kolejnym krokiem jest tworzenie procesów decyzyjnych oraz wdrażanie elementów, które pozwolą jak najlepiej dopasować ofertę oraz całą komunikację marketingową do odbiorców. 

Celem analityki internetowej jest tworzenie wygodnych, intuicyjnych interfejsów. Należy mierzyć liczbowo i jakościowo, co wpływa na rozwój biznesu. W prostych słowach, analityka internetowa pozwala znaleźć problem, przeanalizować go, wyszukać rozwiązanie i ocenić otrzymane rezultaty. Badania ilościowe pokazują, gdzie dokładnie zlokalizowany jest problem, co umożliwia skupienie się na najważniejszych aspektach UX. Identyfikacja mocnych i słabych stron serwisu oraz ich poprawa to najważniejszy cel badań.

Ponieważ konkurencja w e-commerce jest ogromna, lwia część sklepów internetowych nie cieszy się oczekiwanym zainteresowaniem. Należy więc podjąć działania, które pozytywnie wpłyną na rozwój biznesu. Pomaga tego dokonać analityka internetowa. To kwestia, o którą wielu przedsiębiorców nie dba, a szkoda, bo może pomóc w zdobyciu przewagi. Narzędzia analityczne wskazują. Analityka internetowa pomaga zwiększyć konwersję oraz poprawić obszary, które wpływają na pozytywne reakcje konsumentów.

Optymalizacja konwersji, z języka angielskiego Conversion Rate Optimization, to grupa działań, która ma za zadanie poprawić współczynnik konwersji, przekładający się na korzyści biznesowe, m.in. wzrost przychodów. Początkowym etapem optymalizacji konwersji jest jej zdefiniowanie, mierzone przy pomocy celów, które ustawić należy w Google Analytics. Konwersją są czynności, które podejmowane są przez konsumentów na stronie internetowej. Są one zróżnicowane pod względem branży oraz założeń biznesowych. W sklepach online jest to głównie dokonanie zakupu.

Na współczynnik konwersji w serwisie pozytywnie może wpłynąć optymalizacja UX. Warto w tym celu wprowadzić na stronie pewne zmiany. Przede wszystkim należy zadbać o docelową stronę. Jednym z czynników, który wpłynie pozytywnie na współczynnik konwersji, jest poprawa szybkości działania serwisu. Należy pamiętać, że użytkownicy nie lubią czekać i rezygnują z przeglądania witryny, a także z zakupów. Na wzrost współczynnika konwersji wpływa także czytelność strony, m.in. czcionka, odpowiednia widoczność przycisków, jednolita kolorystyka, zastosowanie nagłówków i akapitów etc.

Wśród korzyści, które płyną z prowadzenia analityki internetowej, wymienić można:

  • usprawnienie komunikacji w organizacji,
  • minimalizacja ryzyka działań online,
  • ułatwienie procesu zarządzania działalnością w sieci,
  • wzrost efektywności organizacji,
  • poprawa współczynnika konwersji i wzrost sprzedaży.