Tak się w tym roku przypadkowo składa, że UX czwartki często mają coś wspólnego ze słodyczami. Niespecjalnie nam to przeszkadza, wręcz przeciwnie, z uśmiechem na twarzy przyjmujemy wiadomości o dniach jak dzisiejszy, na który przypada Światowy Dzień Muffinka 🧁 Każda okazja do świętowania jest dobra, dlatego zalecamy jak najszybszą wizytę w pobliskiej cukierni i zaopatrzenie się w zestaw wypieków, który być może umili przegląd dzisiejszego zestawienia newsów z branży, w którym m.in. o:
➡️ sposobach na przezwyciężenie blokady twórczej
➡️ możliwościach zwiększenia zaangażowania użytkowników na stronach internetowych
➡️ odnalezieniu własnego języka w projektowaniu
➡️ i niespodzianka na koniec 🎉
Złam schematy
Na pewno każdemu nie raz w trakcie pracy przydarzyła się swoista blokada twórcza, czy to związaną z brakiem inspiracji, czy z nagromadzeniem pomysłów i związanym z tym chaosem myśli. Marcos Rezende w swoim artykule omawia sytuacje, w których nasza kreatywność napotyka prawdziwe przeszkody i przedstawia kilka praktycznych rozwiązań na to, jak sobie z tym poradzić i to przezwyciężyć. Przeznaczcie odpowiednią ilość czasu tylko na wymyślanie, dzielcie zadania na osiągalne cele, nie zamykajcie się na nowe koncepcje i przede wszystkim, róbcie przerwy! 🙂
Jak zwiększyć zaangażowanie użytkowników na stronie internetowej?
0,05 sekundy - tyle mniej więcej zajmuje użytkownikowi wyrobienie sobie opinii o odwiedzanej stronie internetowej, łącznie z określeniem, czy dana strona im się podoba, czy nie oraz czy chcą na niej zostać. Sposobów na zatrzymanie użytkownika i zwiększenie jego zaangażowania na stronie jest wiele. W artykule na blogu UserGuiding znajdziecie praktyczne wskazówki, m.in. personalizacja treści, uwzględnianie interaktywnych elementów, wykorzystanie animacji oraz udostępnianie narzędzi do przekazywania opinii. Z wpisu dowiecie się również, jak ważna jest regularna analiza danych, która odgrywa kluczową rolę w zrozumieniu zachowań, budowaniu trwałych relacji z użytkownikami, zwiększeniu ich lojalności i poprawie wyników biznesowych.
W prostocie tkwi siła
Zostajemy w temacie użytkowników i ich dobrych doświadczeń i przechodzimy do przeanalizowania błędów, których należy unikać w projektowaniu. Często można natknąć się na projekty, które są wielofunkcyjne, ale nie odpowiadają na podstawowe potrzeby użytkownika i potęgują jego frustrację. Niechciane zmiany języka, błędy w walidacji formularza, nieczytelne etykiety? Te i jeszcze inne scenariusze opisuje w swoim artykule Pavel Samsonov i jednocześnie zachęca projektantów do skupienia się na podstawowych potrzebach użytkowników, zapewniając prosty i intuicyjny interfejs.
Twój własny język projektowania
Zastanawialiście się kiedyś nad tym, czy Wasz język projektowania jest rzeczywiście Wasz? Czy jest spójny z Waszymi wartościami i sposobem myślenia, czy wyróżnia Was na rynku? David Hoang przygotował wartościowy wpis, w którym dzieli się swoim przemyśleniami na temat tego, co można robić w projektowaniu zamiast polegania na trendach i schematach. Wskazuje przydatne inspiracje i zalety, które idą za własnym, zdefiniowanym stylem projektowania. Podsumowując - nie bójmy się eksperymentować!
16 zasad dobrego UI: case study
Wiemy, że prosty w obsłudze i intuicyjny interfejs to często klucz do sukcesu, ale co oprócz tego? Adham Dannaway przygotował zestaw prostych wskazówek i reguł, które mogą skutecznie wesprzeć każdego projektanta w podejmowaniu świadomych decyzji projektowych. Odpowiedni układ elementów, kontrast, kolory, spójność ze stylistyką klienta - te i wiele innych reguł, o których warto pamiętać są precyzyjnie opisane i z łatwością mogą stać się swoistą checklistą projektową.
Narzędziownik
Na koniec znaleźliśmy dla Was zestaw ponad 40 różnych szablonów w FigJamie przeznaczonych do różnych metod pracy: brainstormingu, zarządzania zespołem, planowania strategii i mapowania oraz kilka fontów w wersjach do nagłówków i tekstu podstawowego - darmowe do użytku osobistego i komercyjnego.
Best Practices for E-commerce
I na naprawdę sam koniec - informacja dla tych z Was, którzy zarządzają sklepem lub serwisem internetowym i chcą dowiedzieć się, jak wyjść naprzeciw Waszym klientom. Wspólnie z naszymi partnerami przygotowaliśmy nowe wydanie publikacji Best Practices for E-commerce, w której znajdziecie łącznie ponad 200 rekomendacji dotyczących ulepszenia procesów zakupowych w Waszych serwisach.
Kliknijcie w ten link, aby pobrać darmowy e-book.