Kolejny czwartkowy i letni dzień a wraz z nim najnowszy wpis z serii UX Czwartek. Nie marnując czasu na zbędny wstęp i nie chcąc przegapić słonecznego popołudnia – zapraszamy do przejrzenia dzisiejszego zestawienia artykułów i nowinek z branży!
Świadome projektowanie
Na początek zachęcamy do przeczytania artykułu opublikowanego na stronie Smashing Magazine, Designing Age-Inclusive Products: Guidelines And Best Practices. Tekst omawia znaczenie projektowania produktów z myślą o osobach starszych, które coraz aktywniej korzystają z możliwości, jakie niesie ze sobą internet. W artykule znajdziecie m.in. wytyczne dotyczące nawigacji oraz listę dobrych praktyk, takich jak zapewnienie czytelnych wskazówek czy minimalizowanie liczby wymaganych działań.
Atrakcyjne tabele
Ali Yosef na blogu UX Planet prezentuje wytyczne dotyczące projektowania atrakcyjnych i funkcjonalnych tabel z danymi. Z tekstu dowiecie się, jakie tricki można wykorzystać do tego, aby każdy rodzaj danych zaprezentować w przystępny i czytelny sposób. Dodawanie linii poziomych, używanie cieni oraz kolorów, akcje na ostatniej kolumnie, etykiety statusu, sortowanie – wszystko, aby ułatwić użytkownikom zrozumienie i interakcję z danymi.
I dalej o projektowaniu
Polecamy artykuł na blogu UXPin, w który przedstawiono 10 rad dotyczących projektowania produktów w kontekście tworzenia rozwiązań wybitnych. Priorytetem powinien być m.in. UX writing, częste testowanie projektów i możliwie stały kontakt z przyszłymi użytkownikami, ale czy coś jeszcze? Z artykułu dowiecie się o korzyściach płynących z interaktywnego prototypowania oraz unikania nadmiernego wprowadzania wszystkich zmian na raz.
Mamma Mia!
Czyli kilka słów o tzw. momentach „wow” w doświadczeniach użytkowników i żeby było bardziej interesująco – na przykładzie show ABBA :) Zachęcamy do przeczytania tekstu, w którym autor zastanawia się, jak osiągnąć efekt wow oraz zapewnić odbiorcom chwile, które przekraczają ich oczekiwania i pozostawiają silne pozytywne wrażenie.
Celebrowanie z Asaną
Jednorożec, feniks i wydra to rozpoznawalne postaci w Asanie, które pojawiają się na ekranie za każdym razem, kiedy cel w projekcie zostanie osiągnięty lub pojedyncze zadanie zostanie wykonane. Ostatnio zaprezentowano nowy, odświeżony design tych mitycznych stworzeń, które będą cieszyć oczy jeszcze bardziej!