Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.


ux czwartek
30/11/2023

UX Czwartek #122

Illustration of a snail and a Fibonacci number

Przed Wami ostatni listopadowy wpis z poleceniami artykułów z branży UX. W dzisiejszym zestawieniu przeczytacie m.in. o:

  • wyzwaniach w tworzeniu animacji spełniających kryteria dostępności,
  • raporcie od UX Collective,
  • korzystaniu z mocy projektowania przez zespół Slacka.

Dostępne animacje

W artykule opublikowanym na stronie Smashing Magazine omówiono ciekawe wyzwania związane z tworzeniem animacji z uwzględnieniem kwestii dostępności. Autorka porusza różne aspekty, w tym wpływ animacji na użytkowników z wrażliwością na ruch, sam koncept rozróżnienia animacji i ruchu oraz wnioski wyciągnięte z przeprowadzonych w tym zakresie badań i analiz. W tekście omówiono również trzy kategorie animacji: takie, które nie spełniają kryteriów dostępności, niepotrzebnie istniejące animacje, które można usunąć oraz podstawowe animacje, które można dostosować do kryteriów.

Raport: The State of UX

Dziewiąta edycja raportu The State of UX przygotowanego przez UX Collective, który jest krytycznym spojrzeniem na branżę został opublikowany. Dowiecie się z niego m.in., czy i w jakim wymiarze AI rzeczywiście usprawnia pracę projektantów, jak zachować balans w projektowaniu pomiędzy wspieraniem celów interesariuszy a odpowiadaniem na potrzeby użytkowników (i które z nich staje się kwestią drugorzędną) oraz, last but not least, jak wygląda ewolucja produktów cyfrowych i jakie wyzwania za sobą niesie. Polecamy!

Moc w projektowaniu

Polecamy tekst opisujący, jak przebiegał proces redesignu Slacka, który został zapoczątkowany potrzebą zaadresowania rozbudowy funkcjonalności komunikatora. W tekście znajdziecie szczegółowy opis procesu projektowego, pierwsze prototypy oraz wczesne szkice, które były punktem wyjścia do dalszych dyskusji i rozmów z użytkownikami oraz interesariuszami. Opisano również istotną rolę badań i ankiet, które okazały się pomocne w walidacji i doskonaleniu projektu.

Jak pytać?

W maju i czerwcu 2023 r. Nielsen Norman Group przeprowadziło badania interakcji między ludźmi a sztuczną inteligencją w formie chatbota. Badania przeprowadzono na przestrzeni dwóch tygodni z udziałem 18 uczestników korzystających z narzędzi takich jak ChatGPT 4.0, Bard i Bing Chat. Wnioski z tego badania zostały poruszane w kilku artykułach w przeszłości, natomiast w artykule zatytułowanym Prompt Structure in Conversations with Generative AI opisano strukturę i składowe pytań zadawanych chatbotowi oraz przeanalizowano, do czego może prowadzić brak pewnych składowych w pytaniach.

Inspiracje

Na koniec dwie inspiracje projektowe, na które trafiliśmy w trakcie naszego wewnętrznego researchu – być może któryś z designów zainspiruje również Was: aplikacja z portfelem do kryptowalut i strona studia Lusion.

Udostępnij wpis:

Powiązana publikacja

Sprawdź publikację

polecane wpisy

Zróbmy
coś razem!

Dziękujemy! Wkrótce wrócimy do Ciebie z odpowiedzią
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nikodem krajewski speek into microfon on conference