Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.


ux czwartek
29/2/2024

UX Czwartek #128

Girl sitting at a desk and typing on a laptop

W niektórych kulturach 29 lutego jest postrzegany jako dzień szczęścia lub pecha. My rekomendujemy traktować ten dzień zdecydowanie jako szczęśliwy i z takim samym entuzjazmem polecamy dzisiejszy newsletter, z którego dowiecie się:

  • kiedy jest najlepszy czas na przeprowadzenie badań ankietowych,
  • jak stworzyć odpowiednie teksty alternatywne (alt text),
  • jak pisać prompty AI i otrzymywać najbardziej trafne odpowiedzi.

Kiedy przeprowadzać badania ankietowe?

Artykuł opublikowany przez Nielsen Norman Group systematyzuje wiedzę na temat badań ankietowych. Ankiety i sondaże są dobrym sposobem na poznanie opinii i zachowań użytkowników, ale nie są one jedynym rozwiązaniem. W wielu przypadkach należy rozważyć inne metody badawcze, takie jak testy użyteczności, wywiady z użytkownikami bądź analizy danych. Argumentów za przeprowadzeniem badania ankietowego jest wiele, ale tych przeciw również nie brakuje - ankiety mogą być stronnicze, jeśli nie zostaną odpowiednio zaprojektowane. Pytania powinny być jasne, neutralne i nie mogą sugerować odpowiedzi. Należy również wziąć pod uwagę czas potrzebny na zaprojektowanie, przeprowadzenie i analizę zebranych danych.

Teksty alternatywne: dobre praktyki

Polecamy artykuł opublikowany na stronie Accessible Social zbierający praktyczne wskazówki dotyczące tworzenia tekstów alternatywnych, czyli tekstowych odpowiedników obrazów, które są niezbędne dla dobrego doświadczenia użytkowników niewidomych i niedowidzących. Dobrze przygotowane opisy obrazów pozwalają osobom z niepełnosprawnościami wzroku zrozumieć treść obrazu i kontekst, w jakim jest on używany. Z tekstu dowiecie się wielu praktycznych podpowiedzi, m.in. tego, że takie teksty powinny być zwięzłe i powinny zawierać wszystkie istotne informacje o obrazie. Co przedstawia obraz? Jakie są jego główne elementy? Jaki jest kontekst obrazu? Zachęcamy do przeczytania całości tekstu, który jest kopalnią praktycznych wskazówek.

Standardy dostępności a wizualizacja danych

Przy wielu okazjach wspominamy o standardach dostępności, które są wyznacznikiem tworzenia dostępnych treści a dziś przywołujemy je w kontekście wizualizacji danych na wykresach. Z artykułu opublikowanego przez Smashing Magazine dowiadujemy się, że dostępne wykresy są bardziej zrozumiałe i użyteczne - dla wszystkich użytkowników. Istnieje kilka technik projektowania dostępnych wykresów, takich jak stosowanie kontrastowych kolorów, czytelnych czcionek i opisowych alt-tekstów. Pomocą służą również narzędzia do tworzenia wykresów, które coraz częściej oferują funkcje ułatwiające tworzenie dostępnych wizualizacji. Zajrzyjcie do oryginalnego artykułu, gdzie znajdziecie przykłady dostępnych wykresów i tych, które są przygotowane nieodpowiednio.

Jak prompty AI rewolucjonizują projektowanie UX/UI?

Zachęcamy do odwiedzin naszego bloga, gdzie czeka na Was tekst poświęcony różnorodnym promptom, które mogą być wykorzystane do współpracy z narzędziami AI, aby generować pomysły, optymalizować procesy i tworzyć bardziej angażujące oraz dostępne produkty. W artykule przedstawiamy, jak dobrze przygotowane prompty mogą wspierać pracę projektantów UX/UI, pomagając im nie tylko efektywniej realizować bieżące zadania, ale również eksplorować nowe, innowacyjne rozwiązania projektowe.

Udostępnij wpis:

Powiązana publikacja

Sprawdź publikację

polecane wpisy

Zróbmy
coś razem!

Dziękujemy! Wkrótce wrócimy do Ciebie z odpowiedzią
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nikodem krajewski speek into microfon on conference