Ahoj, dziś Międzynarodowy Dzień Mówienia jak Pirat! A my przypływamy naszą UX-ową łajbą wraz z porcją ciekawych artykułów z obszaru projektowania. Będzie sporo o interakcjach, doświadczeniach użytkownika – webowych, jak i mobilnych, ale także o biznesowym podejściu do kreowania produktu czy usługi. Ale to nie wszystko.
Może spotkamy się niebawem, aby porozmawiać o tym, jak zaprojektować eCommerce, który sprzedaje?Zapraszamy 25 września do Warszawy, na autorskie warsztaty, podczas których pokażemy jak projektować, co i dlaczego badać oraz jak sprawić, by klienci sklepu byli bardziej zaangażowani. Po więcej informacji odnośnie szkolenia i zapisów odsyłamy do strony wydarzenia.Przybywajcie! (ilość miejsc ograniczona)
1. Design ma znaczenie
Co roku Fast Company wyróżnia najbardziej innowacyjne produkty (nie tylko cyfrowe), pokazując jak przemyślany design może pozytywnie wpłynąć na ich użytkowanie, a nawet zmienić świat na lepsze. Sprawdźcie, jak sprawić by książka była bardziej dostępna oraz jak stworzyć buty, które mogą być poddane wielokrotnemu recyklingowi.
2. Wskaż kierunek
Dlaczego wskazówki kierunkowe w interfejsach, które projektujemy są tak ważne i w jaki sposób mogą pomóc użytkownikowi szybciej, sprawniej i zrealizować swój cel? Dowiecie się tego z artykułu na blogu Tubik Studio, gdzie poza teorią autorzy dzielą się także mnóstwem przykładów.
3. Sprzedaj wynik, nie produkt
Kilka słów o Mailchimpie, który tak naprawdę stanowi punkt wyjścia do rozważań na temat tego, jak o produkcie mówić przez pryzmat możliwych do osiągnięcia dzięki niemu wyników, zmiany, którą wywoła oraz jak sprawić, by stał się nieodłącznym i ważnym, elementem historii klientów i użytkowników.
4. Wybór należy do Ciebie
Wzrost udziału w korzystaniu z urządzeń mobilnych kosztem desktopu powoduje, że user experience tych pierwszych jest coraz lepszy. Okazuje się jednak, że użytkownicy kluczowe czynności on-line wciąż wolą wykonywać na większym ekranie. Sprawdźcie do jakich jeszcze wniosków doszli badacze NN Group w ramach projektu Life Online.
5. Projektowanie interakcji
Czy projektant UX powinien myśleć o interfejsie czy strategii produktu? O funkcjonalnościach czy wynikach biznesowych? A może o wszystkim naraz? Intercom postanowił podzielić się fundamentalnymi zasadami projektowania interakcji, do których na co dzień stosują się jego projektanci.
Przypominamy, że jeśli chcielibyście się z nami podzielić ciekawymi linkami ze świata UX, przesyłajcie swoje propozycje na newsletter@ideacto.pl, a my chętnie udostępnimy je w następnych UX czwartkach.[FM_form id=”1″]