Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.


ux czwartek
18/3/2021

UX Czwartek #56

Illustration of, laptop, notebook, person reading

Z okazji Europejskiego Dnia Mózgu zaczynamy solidną dawką rozważań na temat dobrych i złych praktyk projektowych. Na pobudzenie szarych komórek proponujemy też teksty o interfejsach urządzeń mobilnych, algorytmach oceniających UX oraz sposobach na udany debiut produktu cyfrowego. Nie zabraknie też porady dla projektantów grafiki i UX. Dla amatorów zagadek w grafice ukryliśmy jeszcze jedno z przypadających dziś świąt - miłej zabawy!

Zbyt dobry projekt

Na początek trzy spojrzenia na praktyki projektowe oraz ich potencjalnie szkodliwe konsekwencje. W podcaście DailyWeb Łukasz Krebok i Adrian Jaworek rozmawiają o granicach między dobrym projektem UX a manipulacją użytkownikami. Obszerny tekst Kasturiki, redaktorki Interaction Design Foundation opisuje trudne związki myślenia projektowego z marketingiem. W studium przypadku dwóch aplikacji do udostępniania zdjęć Meghan Wenzel zestawia autentyzm z perfekcjonizmem.

Lista kontrolna mobilnego UI

Kritika Murari promuje swoim wpisem konkretne narzędzie, ale przy okazji omawia kwestię intuicyjnego interfejsu mobilnego. Płynna nawigacja, responsywność, czas ładowania strony - sprawdźcie, co jeszcze znalazło się na liście kontrolnej autorki. A przy okazji warto zajrzeć do artykułu o projektowaniu UX w kontekście SEO. Ryan Molloy podpowiada w nim, jakie elementy witryny mogą sprawić, że algorytmy Googla wywindują witrynę na szczyt wyników wyszukiwania.

Fokus na proces wdrażania produktu

Jared DeLuca prezentuje wybrane etapy procesu docierania z nowym produktem do użytkowników. Tekst opisuje 6 strategii, które mogą pomóc potencjalnym klientom podczas oceny przydatności promowanego produktu oraz jego dopasowania do ich potrzeb.

Sztuczna inteligencja a praca kreatywna

Artykuł Tarifa Kahna to krótki wykład na temat trendów technologicznych, które powinny szczególnie zainteresować projektantów grafiki. Autor przybliża kwestię roli i potencjału uczenia maszynowego w procesie twórczym, wychodząc z założenia, że lepiej poznać i wykorzystać technologię niż dać się przez nią zastąpić.

Porady dla aspirujących UX designerów

Na koniec proponujemy ponowne spotkanie z Meghan Wenzel - tym razem motywującą początkujących projektantów UX. Tekst wylicza trudności, z jakimi mierzą się UX designerzy z krótkim stażem w zawodzie, ale też podpowiada, jak zwiększyć swoje szanse na wyróżnienie się w tłumie.

Udostępnij wpis:

Powiązana publikacja

Sprawdź publikację

polecane wpisy

Zróbmy
coś razem!

Dziękujemy! Wkrótce wrócimy do Ciebie z odpowiedzią
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nikodem krajewski speek into microfon on conference