Bladym świtem rozpoczęliśmy świętowanie Międzynarodowego Dnia Kota. Ktokolwiek widział osobnika tego gatunku toczącego (niekoniecznie przegraną) walkę z prawami fizyki nie ma wątpliwości, że koty kierują się w życiu zasadą "think outside the box" – paradoksalnie robiąc to często z wnętrza pudła. Dlatego proponujemy Wam dzisiaj lekturę tekstów zachęcających do spojrzenia pod innym kątem na tematy sztucznej inteligencji, bankowości elektronicznej oraz na metodologię design thinking. W dzisiejszym zestawie tekstów znalazła się jeszcze porcja uwag na temat ustawień preferencji użytkownika oraz zerknięcie na jeden z potencjalnych trendów w branży gier.
Koncepcja inteligencji rozszerzonej
Artykuł Petera Bentleya zachęca do przemyślenia roli sztucznej inteligencji i robotyki w naszym codziennym życiu. Autor postuluje zastąpienie pełnej automatyzacji opartej na AI technologiami wspierającymi świadome decyzje człowieka, wylicza wady wybranych zastosowań sztucznej inteligencji oraz pokazuje przykłady umieszczenia człowieka w centrum projektowanego systemu.
Ustawienia preferencji w produktach cyfrowych
Adrien Griveau omawia przykładowy widok ustawień preferencji, który oprócz dostarczenia użytkownikowi opcji dopasowania produktu do jego potrzeb pozwala zaprezentować funkcje samego produktu. Warto pochylić się w tym kontekście nad kwestią ustawień domyślnych, o których pisał niedawno Rob Gifford. Z jego tekstu dowiecie się, jaki wpływ na wybór opcji przez użytkownika mają wartości domyślne oraz jakie czynniki wpływają na szybkość podejmowania decyzji oraz potencjalnie satysfakcjonującą interakcję z interfejsem.
Tańsza i szybsza bankowość elektroniczna
Dana Yatsenko wylicza wyzwania, przed którymi stają start-upy fintech oferujące innowacyjne produkty i usługi w ramach istniejącego systemu finansowego. Autorka porusza m.in. kwestię potencjalnej sprzeczności regulacji finansowych i zasad rządzących transakcjami finansowymi z dobrymi praktykami projektowymi oraz wskazuje sposoby na ich łagodzenie.
Co twórcy gier sądzą o NFT?
Jay Peters przytacza wybrane wyniki corocznej ankiety poprzedzającej Game Developers Conference, w której twórcy gier pytani są o aktualne oraz nadchodzące trendy w branży. Jeśli nie natknęliście się jeszcze na krążące w sieci komentarze dotyczące stosunku twórców i fanów gier do kryptowalut i technologii NTF, zajrzyjcie do krótkiego wpisu na ten temat. Dla zainteresowanych, raport ze wspomnianego badania można pobrać pod tym linkiem.
Ograniczenia design thinking
Artykuł Debbie Levitt kwestionuje bezrefleksyjne korzystanie z popularnego podejścia do tworzenia nowych produktów i usług. Zachęcając do krytycznego myślenia autorka przytacza argumenty świadczące o tym, że design thinking nie zawsze jest metodą pozwalającą osiągnąć dobre rezultaty oraz wskazuje czynniki wpływające na jej potencjał, w tym: kontekst, doświadczenie oraz sposób i jakość pracy osób stosujących “myślenie projektowe”.