Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.
Może Cię zainteresuje...
Best Practices for eCommerce
Ponad 200 rekomendacji poprawy UX/UI dla e-sklepów
Szanse i zagrożenia PSD2 w Polsce
Systematyzacja wiedzy o PSD2 pogłębiona o komentarze eksperckie
UX 4 Managers
Praktyczny poradnik, z tego, co ważne w UX
Jak przeprojektować e-commerce
Opis procesu redesign platform sprzedażowych
# 108 UX Czwartek
Zawsze co drugi czwartek inspirująca dawka treści o UX i produktach
Jak sprzedawać więcej dzięki UX
Praktyczne wskazówki oparte na danych i przykładach
Rozwijaj swoje umiejętności projektowe i bądź na bieżąco z trendami w projektowaniu doświadczeń.
W dzisiejszym newsletterze przyglądamy się zaufaniu – jak je budować słowami, strukturą zespołu i odpowiedzialnym designem.
Zamiast przepisu na pyszne ciasto, wypatrzyliśmy w sieci garść porad na temat projektowania wiarygodnych, racjonalnie zorganizowanych i klarownych treści, przypomnienie kilku zasad projektowania na urządzenia mobilne oraz rozważania dotyczące relacji UX ze sztuczną inteligencją. Z okazji Międzynarodowego Dnia Sernika nie zapomnieliśmy jednak o deserze.
Optymalizacja współczynnika konwersji (CRO, Conversion Rate Optimization) niewątpliwie wymaga wiedzy z zakresu wdrożenia, obsługi i interpretacji wyników narzędzi analitycznych. Tylko największe serwisy e-commerce będą w stanie całościowo zrealizować proces CRO wewnątrz swojego zespołu (in-house). Większość sklepów i serwisów internetowych będzie musiała sięgnąć po kompetencje zewnętrzne.
Strona główna jest miejscem, przez który nie przechodzi za wiele ruchu w sklepach internetowych – zwykle użytkownicy kierowani są na listę lub kartę produktu prosto z wyszukiwarki czy reklamy. Jeśli jednak użytkownicy zdecydują się wejść na stronę główną, nie powinni spędzać na niej jednak dużo czasu, a jedynie sprawnie przechodzić do wyboru produktu i do zakupu.
Bez wątpienia optymalizacja współczynnika konwersji (CRO, Conversion Rate Optimization) jest obszarem budzącym żywe zainteresowanie wśród właścicieli i managerów sklepów internetowych. Tym bardziej, że jak wskazują badanie jedynie 22% firm jest zadowolona z osiągalnego współczynnika konwersji (źródło: Transaction). Czy jednak inwestycja w analityczne działania CRO jest dobrym pomysłem? Może jednak lepiej zainwestować w chociażby wzrost budżetu na generowanie ruchu do sklepu internetowego?
Z okazji Światowego Dnia Węża kusimy dzisiaj tekstami na temat decyzji projektowych wpływających na wybory prezydenckie lub na środowisko naturalne. Znajdziecie też podpowiedzi, jak opowiadać o użytkownikach, kiedy warto łamać zasady w projektowaniu oraz na co zwracać uwagę przy optymalizacji współczynnika konwersji. Na koniec video-komentarz Dona Normana o roli projektanta.
Karta produktu w każdym e-commerce to miejsce, z którego użytkownik jest już tylko o krok od dodania produktu do koszyka. Strategią każdego sklepu jest to, aby użytkownicy nie wychodzili z oczekiwanej ścieżki. Każdy chce jak najszybciej doprowadzić swojego użytkownika do zakupu, jednak często potencjał różnych podstron nie jest nadal wykorzystywany. W tym artykule odkryjemy przed Wami tajniki wykorzystywane na kartach produktu i elementy, które często są pomijane. Skupiliśmy się na elementach, które pomogą zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie i przekonają użytkowników do zakupu.
Projektowanie według czynników PET, czyli Persuasion, Emotion i Trust, skupia się wokół elementów, które wpływają na interakcje z użytkownikami w taki sposób, aby doprowadzić ich do pożądanej akcji. W wypadku branży e-commerce tą akcją definiowaną jako sukces, będzie doprowadzenie do zakupu, wzrost konwersji i powracający klienci. Z artykułu dowiesz się, o jakie elementy należy zadbać, aby doprowadzić użytkowników do podjęcia decyzji o zakupie.
Dziś Międzynarodowy Dzień UFO, ale nie mamy tekstów dla fanów historii nie z tej ziemi. Zapraszamy za to na zestawienie tekstów o wychodzeniu naprzeciw potrzebom użytkowników, przygotowaniu angażujących webinarów, próbkach w testach porównawczych oraz prostym sposobie na zbadanie kwestii dostępności interfejsu.
Wracamy po nieco dłuższej przerwie prosto na Międzynarodowy Dzień Sushi. Z tej okazji poczytajcie o lokalizacji stron na potrzeby mieszkańców Azji, związkach UX z systemami AV oraz regułach, które warto stosować podczas procesu projektowania. Na koniec wpis z serii opowieści o pracy UX designera.
Od 3 lat wysyłamy do ponad 6000 czytelników przegląd najciekawszych artykułów ze świata UX
Witamy w drugim wydaniu wrześniowego newslettera z cyklu "CX Czwartek"! 🍂 Wraz z nadejściem jesieni kontynuujemy naszą podróż po świecie innowacji produktowych. Tym razem przygotowaliśmy dla Was zestaw artykułów, które zagłębiają się w tworzenie efektywnego planu zarządzania treściami, najlepsze praktyki związane z onboardingiem użytkowników i anticipatory design – czyli projektowanie, które minimalizuje liczbę wyborów i upraszcza procesy dla użytkownika.
Witamy w pierwszym wydaniu wrześniowego newslettera z cyklu "CX Czwartek"! 🎒✏️ Dzieci i młodzież wracają do szkoły po wakacyjnej przerwie, a my zapraszamy Was do odkrycia świeżych treści z tematyki szeroko zorientowanej na produkt.
W dzisiejszym wydaniu newslettera towarzyszącemu Wielkiemu Dniu Pszczół przygotowaliśmy dla Was zestawienie artykułów, w których przeczytacie o projektowaniu neuroinkluzywnym, pasku wyszukiwania na urządzeniach mobilnych i mapowaniu podróży użytkownika.
Dzień dobry lub dobry wieczór, dla tych z Was, którzy nie mieli okazji zapoznać się poprzednim wydaniem newslettera, przypominamy, że rozpoczęliśmy nowy rozdział i UX Czwartek to od niedawna CX Czwartek. Poszerzamy tematykę publikacji o kwestie produktowe i skupiamy się na prezentowaniu treści szeroko zorientowanych na produkt.
Rozpoczynamy nowy rozdział naszego newslettera. Od 2018 roku pisaliśmy w UX Czwartku o… szeroko rozumianej tematyce UX-owej. Od dziś UX Czwartek jest CX Czwartkiem.
W dzisiejszym wydaniu newslettera skupiamy się na projektowaniu doświadczeń użytkowników na urządzeniach mobilnych, metrykach UX i nawigacji.