Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.


cro
26/7/2020

Jak wybrać agencję do optymalizacji współczynnika konwersji

Illustration of, laptop, notebook, person reading

Optymalizacja współczynnika konwersji (CRO, Conversion Rate Optimization) niewątpliwie wymaga wiedzy z zakresu wdrożenia, obsługi i interpretacji wyników narzędzi analitycznych. Tylko największe serwisy e-commerce będą w stanie całościowo zrealizować proces CRO wewnątrz swojego zespołu (in-house). Większość sklepów i serwisów internetowych będzie musiała sięgnąć po kompetencje zewnętrzne.

Agencje CRO w Polsce

Na polskim rynku w zasadzie nie istnieją agencje specjalizujące się wyłącznie w optymalizacji współczynnika konwersji. Zwykle takie usługi łączone są z innymi komplementarnymi obszarami takimi jak projektowanie czy wdrożenie sklepów internetowych, usługami analityki internetowej czy wreszcie e-marketingiem.

Do wstępnego researchu można wykorzystać ranking serwisu Clutch, który budowany jest na podstawie opinii rzeczywistych klientów występujących w nim agencji. IDEACTO piastuje zaszczytne pierwsze miejsce w kategorii Top Conversion Rate Optimization Services in Poland.

Kompetencje agencji do obsługi procesu CRO

Prowadzenie kompleksowego procesu optymalizacji współczynnika konwersji wymaga kompetencji z różnych obszarów.

  • Kompetencje techniczne do wdrożenia popularnych narzędzi wykorzystywanych w CRO takich jak Google Tag Manager Google Analytics, Yandex Metrica, Hot Jar, Crazy EGG, Google Optimize, Optimizely, czy Omniconvert.
  • Umiejętności analityczne w celu interpretacji uzyskanych wyników badań zgodnie z metodyką prowadzenia poszczególnych testów.
  • Wiedza o projektowaniu funkcjonalnym (User Experience) jako bazy do stawiania hipotez, propozycji wersji alternatywnych do testów wzrostu konwersji oraz zastosowania metod i narzędzi wywodzących się z obszaru UX (audyty użyteczności, badania z użytkownikami).
  • Doświadczenie dziedzinowe z pracy nad projektami funkcjonalnymi oraz CRO w różnych branżach; szczególnie w branżach, w których miarą jest współczynnik ROI (e-commerce, fin-tech, start-up).

W IDEACTO dostarczamy kompleksowe usługi w procesach przeprojektowania serwisów i sklepów internetowych. Nasze case study opisują wiele projektów redesignu serwisów e-commerce z wykorzystaniem analityki internetowej i usług z obszaru CRO oraz UX. Warto zobaczy case-study redesign Wyższa Szkoła Bankowa, Showroom, Estyl, Vehiculum (wzrost ilości leadów o prawie 230%), Eurobank, Nest Bank (wzrost współczynnika konwersji o prawie 50%).

Checklista współpracy z agencją CRO

Przed rozpoczęciem współpracy z agencją CRO warto zadać kilka pytań będących podstawą do dokonania rzetelnego wyboru wykonawcy usług optymalizacji współczynnika konwersji.

  • Jakie jest doświadczenie agencji ze współpracy w branżach, dla których miarą sukcesu jest współczynnik konwersji (CVR), czy współczynnik zwrotu z inwestycji (ROI)?
  • Jakie jest doświadczenie pracownika (zespołu) agencji odpowiedzialnej za projekt optymalizacji współczynnika konwersji?
  • Jakimi wynikami projektów optymalizacji konwersji (np. projekty CRO, projekty obejmujące redesign serwisów internetowych) może pochwalić się agencja?
  • Jakie narzędzia wykorzystuje agencja w procesie CRO i w jakich projektach były one wykorzystywane?
  • Czy agencja oprócz typowych technik CRO (Click tracking, A/B testing) wykorzystuje również techniki wywodzące się z projektów UX (audyty użyteczności, badania z użytkownikami etc.)?
  • Czy agencja oprócz kompetencji analitycznych CRO posiada także kompetencje projektowania funkcjonalnego (UX) w celu wykreowania najlepszych rezultatów alternatywnych wersji interfejsu?
Udostępnij wpis:

Powiązana publikacja

Sprawdź publikację

polecane wpisy

Zróbmy
coś razem!

Dziękujemy! Wkrótce wrócimy do Ciebie z odpowiedzią
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nikodem krajewski speek into microfon on conference