Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.


ux czwartek
13/7/2023

UX Czwartek #113

Illustration of concert, crowd, singer

Lato! Radość, energia, długie dni, słońce wysoko na niebie, ciepłe wieczory. Czas relaksu, zabawy, ale też letnich koncertów i festiwali. Balansując między pracą i odpoczynkiem, znaleźliśmy kilka tekstów, które być może umilą Wam drugą połowę lipca. W dzisiejszym newsletterze przeczytacie:

- o tym, co wolą klienci – szybkość czy precyzyjnie określoną datę dostawy,

- o projektowaniu z myślą o urządzeniach mobilnych,

- o roli AI w personalizacji doświadczeń.

Im szybciej, tym lepiej

Baymard Institute przygląda się tematowi, który na pewno będzie interesujący dla tych z Was, którzy prowadzą swój serwis e-commerce. Autorka artykułu zestawia dwa czynniki wpływające na postrzeganie jakości obsługi przez klientów – szybkość wysyłki oraz datę dostawy zamówienia. Według przeprowadzonych badań, klienci mają tendencję do doceniania szybkości dostarczenia zamówienia raczej niż precyzyjnie określonej daty dostawy. Z czego to wynika? Szukajcie odpowiedzi w artykule

Różne ekrany – różne wyzwania

W artykule opublikowanym przez Interaction Design Foundation poruszono kwestię projektowania mobilnych interfejsów. Autorzy podkreślają coś, co powinno być oczywistością, ale warto o tym wspomnieć – projektowanie na urządzenia mobilne nie powinno i nie może ograniczać się do zmniejszania rozmiaru ekranu, ale musi przede wszystkim skupiać się na zadaniach, które użytkownik na tym urządzeniu ma wykonać. Zachęcamy do przeczytania całego tekstu, który jest pełen wniosków z badań i analiz różnych mobilnych aplikacji.

Potencjał personalizacji w świecie AI

Jednym z kluczowych czynników w budowaniu pozytywnych doświadczeń i relacji z użytkownikami oraz klientami jest personalizacja. Na ratunek w kwestii zaangażowania konsumentów, jak zresztą w wielu innych obszarach, przychodzi sztuczna inteligencja. Z artykułu na blogu Determ dowiecie się, na co pozwala nam i co ułatwia AI w kontekście marketingu, tworzenia doświadczeń zakupowych, poprawy konwersji i budowy relacji z marką.

Wyszukiwanie lotów nie musi być frustrujące!

Schemat wyszukiwania lotów jest podobny bez względu na to, którą linię lotniczą wybierzemy. Autor tekstu The UX Of Flight Searches: How We Challenged Industry Standards opublikowanego na stronie Smashing Magazine we wstępie zadaje pytanie, czy istnieje tylko jedno rozwiązanie i sposób rezerwacji biletów lotniczych? Zachęcamy Was do przeczytania interesującego i obszernego artykułu, który opisuje niezwykły eksperyment myślowy wywracający do góry nogami schemat pozornie niemożliwy do zmiany.

Kącik wiedzy Figmowej

Oliver Schöndorfer na swoim blogu Pimp My Type dzieli się swoimi typograficznymi wskazówkami, które pozwolą Wam na przyspieszenie procesu projektowania i uzyskanie prawdziwie profesjonalnych rezultatów pracy – polecamy!

Udostępnij wpis:

Powiązana publikacja

Sprawdź publikację

polecane wpisy

Zróbmy
coś razem!

Dziękujemy! Wkrótce wrócimy do Ciebie z odpowiedzią
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nikodem krajewski speek into microfon on conference