Z obrazka wyżej spogląda na Was leniwiec, znany ze swojej wyjątkowej powolności. Po drzewach porusza się z prędkością od 0,24 do 0,48 kilometra na godzinę. To ekstremalne tempo spowodowane jest m.in. ich potrzebą oszczędzania energii. My również rekomendujemy, abyście oszczędzali swoją energię i czytali dzisiejszy newsletter powoli i uważnie 🙂
ChatGPT a audyt UX
Eksperci z Baymard Institute opublikowali artykuł na temat użyteczności ChatGPT-4 w procesie przeprowadzania audytów UX. Jak się okazuje, audyt UX 12 różnych stron internetowych wykonany przy pomocy czatu wykazał, że zidentyfikował problemy z błędem na poziomie 80% i zaprezentował sugestie na poziomie 20% dokładności. Zachęcamy do przeczytania całego tekstu i sprawdzenia, dlaczego narzędzia oparte na sztucznej inteligencji, takie jak ChatGPT-4, nie są jeszcze gotowe do zastąpienia ludzkich ekspertów w dziedzinie.
Activity-Focused Design
Na blogu Interaction Design Foundation do przeczytania tekst na temat projektowania opartego na podejściu skupionym na działaniach, czyli wszystkich czynnościach, które ludzie muszą lub chcą podjąć, aby osiągnąć określony cel. Takie projektowanie cechuje się różnymi podejściami, które przede wszystkim skupiają się na analizie działań ludzi, na tym, co robią i jak to robią, aby osiągnąć konkretny cel. Zachęcamy do przejrzenia całego tekstu, który jest cennym zbiorem wskazówek na temat tej metody pracy.
Antropomorfizacja AI
Dwa tygodnie temu pisaliśmy o efekcie Elizy, czyli sytuacji, kiedy użytkownicy nader często przypisują ludzkie cechy i zachowania systemom opartym na działaniu AI. Dziś kontynuujemy temat antropomorfizacji i polecamy artykuł opublikowany przez Nielsen Norman Group, w którym eksperci przyglądają się temu, na jakie czynniki rozkłada się taki proces i jakie są powody, dla których ludzie nadają cechy antropomorficzne sztucznej inteligencji.
Wireframes: dos and dont’s
Wireframing to nieodzowna część procesu projektowania, pomaga to wszystkim zaangażowanym w projekt zrozumieć kierunek projektu od samego początku. W tym tekście znajdziecie listę aspektów, w których wireframes będą pomocne oraz dowiecie się, czym różnią się wireframes o niskiej i wysokiej stopniu szczegółowości oraz kiedy warto używać jednych lub drugich w zależności od zakresu projektu i budżetu.
Czytelne czy nieczytelne?
Na koniec podrzucamy przydatny tekst o doborze fontu w projektach, w którym słusznie podkreślono, że używanie zbyt jasnych i małych czcionek skutecznie sprawia, że tekst staje się trudny do czytania. Artykuł przedstawia trzy podejścia do poprawy czytelności tekstu w przypadku, gdy cienkie czcionki sprawiają trudności.