Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.


ux czwartek
1/2/2024

UX Czwartek #126

Illustration of winter landscape

Mamy nadzieję, że w samym środku trwających ferii zimowych i szaleństw na stokach narciarskich, znajdziecie chwilę na pierwszy lutowy UX Czwartek, w którym polecamy najbardziej interesujące artykuły z branży UX.

Zorientowanie na funkcję

Na początek polecamy artykuł opublikowany na stronie Smashing Magazine opisujący negatywne skutki skupienia się na funkcjach produktu zamiast na jego wartości dla użytkowników. Koncentracja na dodawaniu coraz to nowszych funkcji, według autora tekstu, może prowadzić do nadmiernego zatłoczenia interfejsu oraz dezorientacji użytkowników. Skupienie się na wartościach produktu dla klientów, zamiast na ilości funkcji, może przyczynić się do lepszej satysfakcji odbiorców oraz wzrostu konwersji. Autor zachęca do zmiany podejścia i skupienia się na projektowaniu produktów opartych na potrzebach - a my polecamy całość do przeczytania. 

Witajcie w naszej bajce

W poprzednim newsletterze polecaliśmy Wam tekst o dobrych praktykach związanych z tworzeniem komunikatów wewnątrz aplikacji. Dziś rekomendujemy przyjrzenie się różnorodnym przykładom wiadomości powitalnych, które można stosować w celu lepszego zaangażowania użytkowników. Na blogu UserGuiding znajdziecie tekst, w którym omówiono znaczenie pierwszego wrażenia oraz roli, jaką odgrywają spersonalizowane wiadomości powitalne. W artykule znajdziecie 30 różnych przykładów, obejmujących zarówno proste powitania, jak i bardziej zaawansowane interakcje, które mają na celu zachęcenie użytkowników do dalszego korzystania z produktu. 

Pytania otwarte czy zamknięte?

Na koniec polecamy artykuł autorstwa Nielsen Norman Group przedstawiający skuteczne wykorzystanie pytań otwartych w badaniach UX, które pozwalają na uzyskanie bardziej szczegółowych i wartościowych odpowiedzi od użytkowników niż pytania zamknięte. W tekście znajdziecie różne rodzaje pytań - o preferencje, opinie czy doświadczenia, które są niezastąpione w procesie badawczym i umożliwiają zrozumienie głębszych potrzeb i motywacji użytkowników oraz opisy technik formułowania pytań otwartych, takich jak unikanie wprowadzania sugestii czy zachęcanie do szczegółowego opisu, aby uzyskać jak najbardziej wartościowe dane.

Inspiracje

Dla wielbicieli prognozowania i obserwowania trendów - podrzucamy zestawienie popularnych nurtów w projektowaniu graficznym i ilustracjach na ten rok.

Udostępnij wpis:

Powiązana publikacja

Sprawdź publikację

polecane wpisy

Zróbmy
coś razem!

Dziękujemy! Wkrótce wrócimy do Ciebie z odpowiedzią
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nikodem krajewski speek into microfon on conference