Dziś zwracamy Waszą uwagę na zagadnienie, jakim jest projektowanie e-commerce dla segmentu B2B oraz podrzucamy garść linków do materiałów pomocnych w tworzeniu projektów na urządzenia mobilne. Przyglądamy się również dark patternom i zagrożeniom płynącym z nadmiernej personalizacji treści. A na koniec inspirująca rozmowa z Donem Normanem, nie tylko designie.
1. Dark patterny, czyli anty-instrukcja projektowania
Ana Valjak, projektantka graficzna, przygotowała w swoim artykule zestawienie 13 przykładów dark patternów, czyli tricków pozwalających na projektowanie interfejsów, które nie koncentrują się na pozytywnych doświadczeniach użytkownikach, ale podyktowane są taktykami biznesowymi i skłonnościami do manipulacji. Sprawdźcie, jak NIE projektować.
2. Zbiór materiałów o projektowaniu na urządzenia mobilne
Pigułka zawierająca zestawienie linków do przydatnych materiałów poświęconych projektowaniu na platformy mobilne. Sporo pomocnych treści.
3. Nadpersonalizacja
Personalizacja treści to w ostatnim czasie bardzo popularny temat. Korzyści z niej płynące zdają się być oczywiste, ale czy zastanawialiście się, dokąd może doprowadzić nadmierna personalizacja? Zagadnienie na warsztat postanowili wziąć Badacze z NN Group.
4. Jak projektować dla B2B?
Podczas ubiegłorocznej konferencji UX Poland Tomasz Skórski opowiedział o swoich doświadczeniach, związanych z projektowaniem e-commerce dla segmentu B2B w Inter Cars. Polecamy uwadze, zwłaszcza, że to case z rodzimego rynku.
5. Szukając zrozumienia – rozmowa z Donem Normanem
Don Norman, inżynier, projektant, autor książki „Dizajn na co dzień”, w rozmowie z Natalią Mazur swoim zwyczajem dosadnie udowadnia, że jako użytkownicy często niesłusznie obwiniamy się za błędy (lub przeoczenia) projektantów.
Przypominamy, że jeśli chcielibyście się z nami podzielić ciekawymi linkami ze świata UX, przesyłajcie swoje propozycje na newsletter@ideacto.pl, a my chętnie udostępnimy je w następnych UX czwartkach.[FM_form id=”1″]