Z okazji Światowego Dnia Czekolady nie mamy dla Was wprawdzie pudełka pralinek, ale za to nasz czwartkowy zestaw tekstów nie stopi się w bezkształtną masę w trakcie upałów. Wśród artykułów znajdziecie dzisiaj dawkę wiedzy na temat zachowań użytkowników platform społecznościowych oraz zmian w nawykach konsumentów. Przeczytacie też o niuansach badań z użytkownikami, projekcie promowanym hasłem "zdrowszych relacji z technologią" oraz poznacie dwa przykłady podejścia do prezentacji marki spożywczej.
Konsumpcja w czasach kryzysu
Zaczynamy od zajrzenia na stronę firmy Squire Patton Boggs, do wyników ankiety przeprowadzonej wśród brytyjskich konsumentów, której autorzy analizują podejście do rosnących wydatków oraz potrzebę świadomych zakupów. Zmieniające się motywacje użytkowników przywołuje również Jason Fletcher, umieszczając je w kontekście swoich rozważań o sposobach na pobudzenie procesu twórczego w agencjach kreatywnych. W ramach uzupełnienia kontekstu przejrzyjcie też artykuł Patricii Allen, która oddaje głos twórcom wyspecjalizowanej platformy, zaprojektowanej z myślą o rezerwacji i sprzedaży usług.
Uroki korzystania z mediów społecznościowych
Federalna Komisja Łączności US wzywała niedawno do usunięcia TikToka ze sklepów Apple i Google. Tymczasem produkcja treści na platformie idzie pełną parą, a Mathilda Hartnell z SentiOne analizuje potencjał wykorzystania TikToka jako kanału marketingowego oraz wskazuje czynniki decydujące o skuteczności tej formy promocji marki. Przy okazji zerknijcie na komentarz Ryana Brodericka, odnoszący się do analizy wpływu tarcia poznawczego w interakcjach z interfejsem Twittera na publikację obraźliwych treści przez użytkowników serwisu.
Wiarygodność w badaniach z użytkownikami
Testy z udziałem użytkowników wymagają metodycznego podejścia do całości procesu badawczego. W jego gruntownym przygotowaniu pomocny będzie artykuł Therese Fessenden z Nielsen Norman Group, w którym autorka rozkłada na części pierwsze formularz zgody na udział w testach. Wpis na blogu QuestionPro zwraca z kolei uwagę na kwestię trafności wewnętrznej podczas zbierania obserwacji i analizy wyników badania.
Technologia szanująca dobre samopoczucie
Na blogu GitHub Rizel Scarlett opisuje jeden z projektów typu open hardware firmy Modos. Autorka między innymi podpowiada, w jaki sposób można zaangażować się w projekt laptopa z ekranem e-Ink oraz które specyficzne potrzeby użytkowników starają się uwzględnić jego twórcy.
Marki spożywcze zachęcają do myślenia
Na deser polecamy przykłady dwóch marek z branży spożywczej zachęcających konsumentów do podejmowania świadomych wyborów. Elena Prokopets pokazuje, jak producent czekolady zwiekszał świadomość swojego brandu, a na stronie Core77 Design Awards znajdziecie prezentację studenckiego projektu promującego entomofagię – można na niego głosować w konkursie Community Choice.