Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.
Może Cię zainteresuje...
Best Practices for eCommerce
Ponad 200 rekomendacji poprawy UX/UI dla e-sklepów
Szanse i zagrożenia PSD2 w Polsce
Systematyzacja wiedzy o PSD2 pogłębiona o komentarze eksperckie
UX 4 Managers
Praktyczny poradnik, z tego, co ważne w UX
Jak przeprojektować e-commerce
Opis procesu redesign platform sprzedażowych
# 108 UX Czwartek
Zawsze co drugi czwartek inspirująca dawka treści o UX i produktach
Jak sprzedawać więcej dzięki UX
Praktyczne wskazówki oparte na danych i przykładach
Rozwijaj swoje umiejętności projektowe i bądź na bieżąco z trendami w projektowaniu doświadczeń.
W dzisiejszym newsletterze przyglądamy się zaufaniu – jak je budować słowami, strukturą zespołu i odpowiedzialnym designem.
Doświadczenie klienta, czyli Customer Experience, oznacza postrzeganie marki przez użytkowników, na podstawie interakcji, których doświadczyli z firmą. W obszarze eCommerce doświadczenie to może zarówno zbudować, jak i całkowicie zerwać relację klient-marka. Audyt CX jest więc niezbędny do wyznaczenia mocnych i słabych punktów przedsiębiorstwa, które skłaniają użytkowników do przejścia przez ścieżkę zakupową.
Trudno jednym zdaniem wytłumaczyć, co się dzieje na dzisiejszej grafice – podpowiedź wyjątkowo znajdziecie pod linkiem. Szukając tekstów do dzisiejszego zestawienia również zarzuciliśmy sieci szeroko: przeczytajcie o wzorcach zmieniających swój charakter w zależności od intencji projektanta; przejrzycie metody zbierania danych oparte o heurystyki oraz testy A/B; sprawdźcie najczęstsze grzechy wyszukiwarek w e-commerce. W wolnej chwili zastanówcie się też nad rolą trendów i popularnych źródeł inspiracji w pracy projektanta.
Testowanie partyzanckie to nieformalna i dość szybka metoda testowania różnych pomysłów, otrzymywania informacji zwrotnych, a także wyszukiwania błędów w doświadczeniach użytkowników. Można wykonać je praktycznie wszędzie – zarówno na ulicy, jak i w kawiarni czy restauracji. Idealną grupą badawczą jest 8-10 osób, których testowanie trwa kilka minut na każdego testowanego. Na czym dokładnie polegają?
Decyzje projektowe podejmowane podczas tworzenia strony e-commerce, która ma zagwarantować jak najlepsze doświadczenia jej przyszłych użytkowników, zależą od wielu czynników. W procesie projektowania, zwłaszcza gdy włączeni są w niego specjaliści UX, przygotowanie pierwszych makiet poprzedzone jest analizą obejmującą m.in.:
Z okazji Światowego Dnia Czekolady nie mamy dla Was wprawdzie pudełka pralinek, ale za to nasz czwartkowy zestaw tekstów nie stopi się w bezkształtną masę w trakcie upałów. Wśród artykułów znajdziecie dzisiaj dawkę wiedzy na temat zachowań użytkowników platform społecznościowych oraz zmian w nawykach konsumentów. Przeczytacie też o niuansach badań z użytkownikami, projekcie promowanym hasłem "zdrowszych relacji z technologią" oraz poznacie dwa przykłady podejścia do prezentacji marki spożywczej.
Jeszcze kilkanaście lat temu klienci mieli możliwość poznania danej marki jedynie za pośrednictwem poczty lub telefonu. Zazwyczaj korzystali jedynie z jednego kanału przekazu, aby skorzystać z oferty. Obecnie jednak użytkownicy mają mnóstwo możliwości dokonania zakupu, na różnych urządzeniach.
Życzymy Wam udanego celebrowania Dnia Taty. Jeśli dzisiejsze święto Was w żaden sposób nie dotyczy, na pocieszenie zostaje Wam garść lektur wyszperanych przez nas w sieci. A polecamy teksty o metodach zapewniających poufność danych użytkowników, funkcjach Appla konkurujących z popularnymi aplikacjami, zaletach skoordynowanej współpracy UX i product designera oraz artykuł, w którym poznacie ojca Futury. Na koniec proponujemy rozszyfrowanie równania, którego efektem ma być kolejna wersja globalnej sieci.
Jednym z najistotniejszych narzędzi w procesie projektowania UX, są persony. To archetyp użytkowników o cechach, które określają dużą grupę odbiorców. Ich stworzenie umożliwia dopasowanie produktu lub usługi do konkretnych adresatów, stosując analizę ich zachowań, umiejętności lub motywacji. Dlaczego Buyer Persona jest tak ważna dla przedsiębiorstw? Dowiesz się w poniższym artykule.
Nasz cykliczny przegląd lektur rozpoczynamy porcją tekstów pod wspólnym hasłem "inclusive design". Proponujemy też wskazówki dotyczące tworzenia dashboardów, specyfikacji prototypów i animacji elementów UI oraz analizę poziomu uwagi użytkowników w oparciu o eye-tracking. W Dniu Trójkąta Koralowego nie mogło również zabraknąć artykułów o tematyce ekologicznej – rzecz jasna w kontekście technologii cyfrowych.
Od 3 lat wysyłamy do ponad 6000 czytelników przegląd najciekawszych artykułów ze świata UX
Jak skutecznie personalizować doświadczenia użytkowników, by nie przekroczyć granicy prywatności? Jak unikać dark patterns i zamiast manipulacji budować zaufanie? Analizujemy również wewnętrzne bariery organizacyjne, które mogą hamować efektywność UX.
W tym wydaniu CX Czwartku przyglądamy się narzędziom i strategiom, które usprawniają pracę zespołów i poprawiają doświadczenia użytkowników. Analizujemy, jak Loom zdobył popularność w świecie B2B, w jaki sposób AI automatyzuje marketing i oszczędza cenny czas, a także jak integracja CCaaS i CRM usprawnia obsługę klienta.
W dzisiejszym CX Czwartku przyglądamy się temu, jak sztuczna inteligencja zmienia nasze oczekiwania – od personalizacji po proaktywne wsparcie. Zastanawiamy się także nad tym, czy AI powinno naśladować ludzkie emocje oraz jakie błędy popełniane są przy projektowaniu rozwijanych menu.
W dzisiejszym wydaniu CX Czwartku przyglądamy się kluczowym aspektom UX w e-commerce i ochronie zdrowia, a także polecamy wartościowe źródła wiedzy dla product managerów. Zaczynamy od analizy stron produktowych – badania Baymard Institute pokazują, że większość z nich nadal wymaga poprawy. Następnie przyglądamy się trendom w cyfrowej opiece zdrowotnej oraz najlepszym praktykom UX dla aplikacji medycznych. Na koniec polecamy książki i podcasty, które pomogą rozwijać kompetencje w product management.
Witamy w pierwszym wydaniu newslettera w 2025 roku! 🎉 Kontynuujemy dzielenie się z Wami inspiracjami i wiedzą, które pomogą Wam tworzyć jeszcze lepsze doświadczenia użytkowników.