Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.
Może Cię zainteresuje...
Best Practices for eCommerce
Ponad 200 rekomendacji poprawy UX/UI dla e-sklepów
Szanse i zagrożenia PSD2 w Polsce
Systematyzacja wiedzy o PSD2 pogłębiona o komentarze eksperckie
UX 4 Managers
Praktyczny poradnik, z tego, co ważne w UX
Jak przeprojektować e-commerce
Opis procesu redesign platform sprzedażowych
# 108 UX Czwartek
Zawsze co drugi czwartek inspirująca dawka treści o UX i produktach
Jak sprzedawać więcej dzięki UX
Praktyczne wskazówki oparte na danych i przykładach
Rozwijaj swoje umiejętności projektowe i bądź na bieżąco z trendami w projektowaniu doświadczeń.
W dzisiejszym newsletterze przyglądamy się zaufaniu – jak je budować słowami, strukturą zespołu i odpowiedzialnym designem.
Doświadczenie klienta, czyli Customer Experience, oznacza postrzeganie marki przez użytkowników, na podstawie interakcji, których doświadczyli z firmą. W obszarze eCommerce doświadczenie to może zarówno zbudować, jak i całkowicie zerwać relację klient-marka. Audyt CX jest więc niezbędny do wyznaczenia mocnych i słabych punktów przedsiębiorstwa, które skłaniają użytkowników do przejścia przez ścieżkę zakupową.
Trudno jednym zdaniem wytłumaczyć, co się dzieje na dzisiejszej grafice – podpowiedź wyjątkowo znajdziecie pod linkiem. Szukając tekstów do dzisiejszego zestawienia również zarzuciliśmy sieci szeroko: przeczytajcie o wzorcach zmieniających swój charakter w zależności od intencji projektanta; przejrzycie metody zbierania danych oparte o heurystyki oraz testy A/B; sprawdźcie najczęstsze grzechy wyszukiwarek w e-commerce. W wolnej chwili zastanówcie się też nad rolą trendów i popularnych źródeł inspiracji w pracy projektanta.
Testowanie partyzanckie to nieformalna i dość szybka metoda testowania różnych pomysłów, otrzymywania informacji zwrotnych, a także wyszukiwania błędów w doświadczeniach użytkowników. Można wykonać je praktycznie wszędzie – zarówno na ulicy, jak i w kawiarni czy restauracji. Idealną grupą badawczą jest 8-10 osób, których testowanie trwa kilka minut na każdego testowanego. Na czym dokładnie polegają?
Decyzje projektowe podejmowane podczas tworzenia strony e-commerce, która ma zagwarantować jak najlepsze doświadczenia jej przyszłych użytkowników, zależą od wielu czynników. W procesie projektowania, zwłaszcza gdy włączeni są w niego specjaliści UX, przygotowanie pierwszych makiet poprzedzone jest analizą obejmującą m.in.:
Z okazji Światowego Dnia Czekolady nie mamy dla Was wprawdzie pudełka pralinek, ale za to nasz czwartkowy zestaw tekstów nie stopi się w bezkształtną masę w trakcie upałów. Wśród artykułów znajdziecie dzisiaj dawkę wiedzy na temat zachowań użytkowników platform społecznościowych oraz zmian w nawykach konsumentów. Przeczytacie też o niuansach badań z użytkownikami, projekcie promowanym hasłem "zdrowszych relacji z technologią" oraz poznacie dwa przykłady podejścia do prezentacji marki spożywczej.
Jeszcze kilkanaście lat temu klienci mieli możliwość poznania danej marki jedynie za pośrednictwem poczty lub telefonu. Zazwyczaj korzystali jedynie z jednego kanału przekazu, aby skorzystać z oferty. Obecnie jednak użytkownicy mają mnóstwo możliwości dokonania zakupu, na różnych urządzeniach.
Życzymy Wam udanego celebrowania Dnia Taty. Jeśli dzisiejsze święto Was w żaden sposób nie dotyczy, na pocieszenie zostaje Wam garść lektur wyszperanych przez nas w sieci. A polecamy teksty o metodach zapewniających poufność danych użytkowników, funkcjach Appla konkurujących z popularnymi aplikacjami, zaletach skoordynowanej współpracy UX i product designera oraz artykuł, w którym poznacie ojca Futury. Na koniec proponujemy rozszyfrowanie równania, którego efektem ma być kolejna wersja globalnej sieci.
Jednym z najistotniejszych narzędzi w procesie projektowania UX, są persony. To archetyp użytkowników o cechach, które określają dużą grupę odbiorców. Ich stworzenie umożliwia dopasowanie produktu lub usługi do konkretnych adresatów, stosując analizę ich zachowań, umiejętności lub motywacji. Dlaczego Buyer Persona jest tak ważna dla przedsiębiorstw? Dowiesz się w poniższym artykule.
Nasz cykliczny przegląd lektur rozpoczynamy porcją tekstów pod wspólnym hasłem "inclusive design". Proponujemy też wskazówki dotyczące tworzenia dashboardów, specyfikacji prototypów i animacji elementów UI oraz analizę poziomu uwagi użytkowników w oparciu o eye-tracking. W Dniu Trójkąta Koralowego nie mogło również zabraknąć artykułów o tematyce ekologicznej – rzecz jasna w kontekście technologii cyfrowych.
Od 3 lat wysyłamy do ponad 6000 czytelników przegląd najciekawszych artykułów ze świata UX
Dzisiaj w pewnych częściach świata obchodzony jest SCUD Day, który promuje celebrowanie przyjemnych aspektów życia. A skoro o przyjemnościach mowa, podrzucamy listę czwartkowych lektur do leniwego przestudiowania. Tym razem tekst zachęcający do przemyśleń na temat podejścia do projektowania UX, porcja wiedzy związanej z prowadzeniem badań, wskazówki przydatne przy tworzeniu interfejsów, a na koniec ładne widoczki.
Dziś Dzień Przytulania, ale uważni powinni wypatrzeć w naszej grafice jeszcze jedną kartkę z kalendarza. Trzymając w ramiona domowników, ukochanego czworonoga czy pluszaka zajrzyjcie do wybranych przez nas artykułów o zaletach zatrudniania nieoszlifowanych diamentów oraz natywnych aplikacjach dla urządzeń mobilnych. Wyszperaliśmy też sporo treści związanych z analizowaniem potrzeb i motywacji użytkowników i mały dodatek (luźno) nawiązujący do dzisiejszego święta.
Dziś przypada Światowy Dzień Jazdy Nago na Rowerze, ale jeśli macie opory rozważając celebrowanie tego święta, w zamian proponujemy poszukiwanie nagiej prawdy o projektowaniu doświadczeń użytkowników. W zestawieniu znalazły się uwagi na temat priorytetów procesu projektowego, przemyślenia dotyczące praktyk projektowych oraz wskazówki przydatne w pracy nad makietami. Jest również spojrzenie na UX z wysokości siodełka w rowerze.
Dzień Diagnosty Laboratoryjnego witamy porcją ocen, analiz i statystyk. Pod lupę trafiły dziś wytyczne dostępności omawiane w kontekście algorytmów uczenia maszynowego oraz zasad SEO. W pakiecie mamy też porady na temat tworzenia solidnych fundamentów projektu oraz korzystania z mentoringu. Całość uzupełniają wyniki badania rzucającego światło na to, jak postrzegana jest praca projektantów grafiki.
Ponad 30 lat od powstania pierwszej strony internetowej wiele kwestii związanych z funkcjonowaniem WWW wymaga ponownego przemyślenia i zdefiniowania, co umożliwia projektantom rozwijanie swojej kreatywności. W tym kontekście mogą zainteresować Was uwagi na temat problemów użytkowników globalnej sieci, pragmatycznego podejścia do przeprowadzania projektów oraz czerpania inspiracji z cudzych pomysłów. Nie zabrakło też pomysłów na wypełnienie makiet przykładowymi tekstami czy dodania do swojego portfolio atrakcyjnych przykładów twórczej pracy. Smacznego Międzynarodowego Dnia Hummusu!
Dzisiaj Dzień Solidarności Międzypokoleniowej, więc wyciągnijcie w lekturę swoich dziadków, rodziców lub dzieciaki. A do wyboru przystępne teksty o neuronauce w projektowaniu, przykładach zastosowania techniki deepfake oraz odzyskiwaniu kontroli nad cyfrowym światem. Możecie też posłuchać wykładów o ludzkiej naturze, a projektanci UX/UI mają szansę wypowiedzieć się w ankiecie na temat swoich doświadczeń zawodowych.