Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.
Może Cię zainteresuje...
Best Practices for eCommerce
Ponad 200 rekomendacji poprawy UX/UI dla e-sklepów
Szanse i zagrożenia PSD2 w Polsce
Systematyzacja wiedzy o PSD2 pogłębiona o komentarze eksperckie
UX 4 Managers
Praktyczny poradnik, z tego, co ważne w UX
Jak przeprojektować e-commerce
Opis procesu redesign platform sprzedażowych
# 108 UX Czwartek
Zawsze co drugi czwartek inspirująca dawka treści o UX i produktach
Jak sprzedawać więcej dzięki UX
Praktyczne wskazówki oparte na danych i przykładach
Rozwijaj swoje umiejętności projektowe i bądź na bieżąco z trendami w projektowaniu doświadczeń.
W dzisiejszym newsletterze przyglądamy się zaufaniu – jak je budować słowami, strukturą zespołu i odpowiedzialnym designem.
Valentin Radu, założyciel i CEO Omniconvert, w kompleksowy sposób opisuje, jak zadbać o dostarczenie klientom powodów, by wracali do naszego e-commerce’u.
Do tego Uizard – aplikacja dla projektantów pozwalająca na ekspresowe przerabianie analogowych szkiców na wersje cyfrowe, a na deser the best of design z wystąpień podczas TED, czyli selekcja ekipy InVision. Niech to będzie dla Was naprawdę dobrze zaprojektowane 12 miesięcy!
Dziś mamy dla Was solidną porcję eksperckich porad, które z pewnością przydadzą się podczas projektowania, ale także w bezpośredniej współpracy z klientami. Do tego nowe narzędzie od Microsoftu i rzut oka na zmiany, jakie dla swoich użytkowników szykuje ekipa spod znaku zielonej sowy.
A może i Wy chcielibyście się z nami podzielić nowinkami lub ciekawostkami ze świata UX i e-commerce? Swoje propozycje możecie wysyłać na adres: newsletter@ideacto.pl, a my chętnie udostępnimy je naszym czytelnikom w kolejnych UX Czwartkach!Do poczytania![FM_form id=”1″]
Badania UX kojarzyć się mogą głównie z badaniem użyteczności. Jednak pojęcie to zawiera w sobie o wiele więcej treści. Badania użytkowników dzielimy ze względu na metody na jakościowe oraz ilościowe. Mogą dotyczyć one prac nad obecnym już na rynku produktem i jego udoskonaleniem lub też przeprowadzane są zanim jeszcze produkt powstanie. Są takie, które swoim procesem przypominają podejście “lean”, czyli bardzo rozbudowany proces, a są też takie, które zamknąć można w trakcie kilku sesji. Wniosek z tego taki, że badań i podejść do nich jest tak wiele, jak wiele pomysłów na ich realizację, pod warunkiem poprawności metodologicznej. Te najbardziej popularne i najczęściej wykorzystywane w UX mają jednak przede wszystkim jasno określoną metodologię, co przekłada się na wystandaryzowany proces.
Zanim przejdziemy do opisywania praktyk UX, dzielimy się z Wami podstawowymi zwrotami, które regularnie występują w artykułach i komunikacji z branżą UX, a które nie zawsze są oczywiste dla osób z zewnątrz.
Pamiętasz nas ostatni wpis o 4 rodzajach błędów poznawczych, które najprawdopodobniej popełniasz w pracy UX? Kolejna dobra wiadomość jest taka, że większość błędów ma swoją ciemną i jasną stronę. Wystarczy tylko odpowiednio je wykorzystać w trakcie projektowania. I tak gdy użytkownik:
Jeżeli jesteś, tak jak my, nastawiony na bycie najlepszą wersją UXowca, to musisz wiedzieć, że na samych staraniach się nie kończy! Każdy z nas, zarówno w życiu prywatnym, jak i profesjonalnym, ulega tzw. pułapkom myślenia. Inaczej, bardziej fachowo mówiąc, są to błędy poznawcze, czyli sposoby nieracjonalnego spostrzegania rzeczywistości, które odbiegają, często znacząco, od prawdy.
Skąd czerpiemy informacje potrzebne do stworzenia w pełni spersonalizowanych doświadczeń? Poniżej przedstawiamy trzy rodzaje źródeł, z których czerpiemy, potrzebne w procesie personalizacji, informacje na temat naszych odbiorców.
Od 3 lat wysyłamy do ponad 6000 czytelników przegląd najciekawszych artykułów ze świata UX
Pierwsze zestawienie w tym roku przypada na dzień popcornu! Polecamy więc Wam wieczorem uczcić ten dzień miską prażonej kukurydzy przy dobrym filmie w kinie bądź we własnych czterech kątach.Tymczasem my zapraszamy do naszego zestawienia, w którym między innymi o projektowaniu dla świata przyszłości, narzędziu DevTools i tworzeniu person. Podrzucamy Wam również szeroki zestaw użytecznych i funkcjonalnych inspiracji projektowych!
Jeśli nieobce jest Ci pojęcie doświadczeń użytkownika, czyli UX, słyszałeś też pewnie o UXResearcherze. Osoba ta zajmuje się szeroko rozumianym badaniem odczuć userów i ichpotrzeb. Czym dokładnie się zajmuje i za co jest odpowiedzialny?
Na pewno świąteczne szaleństwo dało Wam o sobie wyraźnie znać, dlatego jesteśmy zaszczyceni, że znaleźliście chwilę na zapoznanie się z naszym UX Czwartkiem.
Testowanie Treejack to dokładne sprawdzanie architektury strony internetowej lub aplikacji mobilnej, która posiada rozgałęzione menu. Jest to relatywnie prosta i tania metoda badawcza. Można wykonać ją na wczesnym etapie projektowania. Dzięki temu pracownicy zaoszczędzą czas i pieniądze, które musieliby stracić na poprawki. Na czym dokładnie polega test Treejack?
Dzisiaj obchodzimy święto jednego z naszych ulubionych napojów - herbaty! Weźcie do ręki kubek tego gorącego naparu i przejdźcie razem z nami przez dzisiejsze zestawienie. A w nim między innymi o tym, jak gry wideo mogą pomóc w rozwoju projektantów UX/UI, zestawienie funkcjonalnych design systemów, o metodach podnoszenia współczynnika konwersji, a także o tym, dlaczego ludzie w sieci nie czytają.
Ponieważ proces audytu jest dość długi i rozbudowany, osoby odpowiedzialne za niego wspomagają się listą kontrolną. Owa lista ułatwia organizację działań i pozwala sprawdzić, czy żaden z założonych etapów audytu nie został pominięty. Checklisty w poszczególnych projektach różnią się od siebie. Każdy zespół dysponuje różnymi zasobami, czasem i potrzebami. Na czym warto się skupić, tworząc listę kontrolną?