Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.
Może Cię zainteresuje...
Best Practices for eCommerce
Ponad 200 rekomendacji poprawy UX/UI dla e-sklepów
Szanse i zagrożenia PSD2 w Polsce
Systematyzacja wiedzy o PSD2 pogłębiona o komentarze eksperckie
UX 4 Managers
Praktyczny poradnik, z tego, co ważne w UX
Jak przeprojektować e-commerce
Opis procesu redesign platform sprzedażowych
# 108 UX Czwartek
Zawsze co drugi czwartek inspirująca dawka treści o UX i produktach
Jak sprzedawać więcej dzięki UX
Praktyczne wskazówki oparte na danych i przykładach
Rozwijaj swoje umiejętności projektowe i bądź na bieżąco z trendami w projektowaniu doświadczeń.
W dzisiejszym newsletterze przyglądamy się zaufaniu – jak je budować słowami, strukturą zespołu i odpowiedzialnym designem.
Valentin Radu, założyciel i CEO Omniconvert, w kompleksowy sposób opisuje, jak zadbać o dostarczenie klientom powodów, by wracali do naszego e-commerce’u.
Do tego Uizard – aplikacja dla projektantów pozwalająca na ekspresowe przerabianie analogowych szkiców na wersje cyfrowe, a na deser the best of design z wystąpień podczas TED, czyli selekcja ekipy InVision. Niech to będzie dla Was naprawdę dobrze zaprojektowane 12 miesięcy!
Dziś mamy dla Was solidną porcję eksperckich porad, które z pewnością przydadzą się podczas projektowania, ale także w bezpośredniej współpracy z klientami. Do tego nowe narzędzie od Microsoftu i rzut oka na zmiany, jakie dla swoich użytkowników szykuje ekipa spod znaku zielonej sowy.
A może i Wy chcielibyście się z nami podzielić nowinkami lub ciekawostkami ze świata UX i e-commerce? Swoje propozycje możecie wysyłać na adres: newsletter@ideacto.pl, a my chętnie udostępnimy je naszym czytelnikom w kolejnych UX Czwartkach!Do poczytania![FM_form id=”1″]
Badania UX kojarzyć się mogą głównie z badaniem użyteczności. Jednak pojęcie to zawiera w sobie o wiele więcej treści. Badania użytkowników dzielimy ze względu na metody na jakościowe oraz ilościowe. Mogą dotyczyć one prac nad obecnym już na rynku produktem i jego udoskonaleniem lub też przeprowadzane są zanim jeszcze produkt powstanie. Są takie, które swoim procesem przypominają podejście “lean”, czyli bardzo rozbudowany proces, a są też takie, które zamknąć można w trakcie kilku sesji. Wniosek z tego taki, że badań i podejść do nich jest tak wiele, jak wiele pomysłów na ich realizację, pod warunkiem poprawności metodologicznej. Te najbardziej popularne i najczęściej wykorzystywane w UX mają jednak przede wszystkim jasno określoną metodologię, co przekłada się na wystandaryzowany proces.
Zanim przejdziemy do opisywania praktyk UX, dzielimy się z Wami podstawowymi zwrotami, które regularnie występują w artykułach i komunikacji z branżą UX, a które nie zawsze są oczywiste dla osób z zewnątrz.
Pamiętasz nas ostatni wpis o 4 rodzajach błędów poznawczych, które najprawdopodobniej popełniasz w pracy UX? Kolejna dobra wiadomość jest taka, że większość błędów ma swoją ciemną i jasną stronę. Wystarczy tylko odpowiednio je wykorzystać w trakcie projektowania. I tak gdy użytkownik:
Jeżeli jesteś, tak jak my, nastawiony na bycie najlepszą wersją UXowca, to musisz wiedzieć, że na samych staraniach się nie kończy! Każdy z nas, zarówno w życiu prywatnym, jak i profesjonalnym, ulega tzw. pułapkom myślenia. Inaczej, bardziej fachowo mówiąc, są to błędy poznawcze, czyli sposoby nieracjonalnego spostrzegania rzeczywistości, które odbiegają, często znacząco, od prawdy.
Skąd czerpiemy informacje potrzebne do stworzenia w pełni spersonalizowanych doświadczeń? Poniżej przedstawiamy trzy rodzaje źródeł, z których czerpiemy, potrzebne w procesie personalizacji, informacje na temat naszych odbiorców.
Od 3 lat wysyłamy do ponad 6000 czytelników przegląd najciekawszych artykułów ze świata UX
Witamy w drugim wydaniu wrześniowego newslettera z cyklu "CX Czwartek"! 🍂 Wraz z nadejściem jesieni kontynuujemy naszą podróż po świecie innowacji produktowych. Tym razem przygotowaliśmy dla Was zestaw artykułów, które zagłębiają się w tworzenie efektywnego planu zarządzania treściami, najlepsze praktyki związane z onboardingiem użytkowników i anticipatory design – czyli projektowanie, które minimalizuje liczbę wyborów i upraszcza procesy dla użytkownika.
Witamy w pierwszym wydaniu wrześniowego newslettera z cyklu "CX Czwartek"! 🎒✏️ Dzieci i młodzież wracają do szkoły po wakacyjnej przerwie, a my zapraszamy Was do odkrycia świeżych treści z tematyki szeroko zorientowanej na produkt.
W dzisiejszym wydaniu newslettera towarzyszącemu Wielkiemu Dniu Pszczół przygotowaliśmy dla Was zestawienie artykułów, w których przeczytacie o projektowaniu neuroinkluzywnym, pasku wyszukiwania na urządzeniach mobilnych i mapowaniu podróży użytkownika.
Dzień dobry lub dobry wieczór, dla tych z Was, którzy nie mieli okazji zapoznać się poprzednim wydaniem newslettera, przypominamy, że rozpoczęliśmy nowy rozdział i UX Czwartek to od niedawna CX Czwartek. Poszerzamy tematykę publikacji o kwestie produktowe i skupiamy się na prezentowaniu treści szeroko zorientowanych na produkt.
Rozpoczynamy nowy rozdział naszego newslettera. Od 2018 roku pisaliśmy w UX Czwartku o… szeroko rozumianej tematyce UX-owej. Od dziś UX Czwartek jest CX Czwartkiem.
W dzisiejszym wydaniu newslettera skupiamy się na projektowaniu doświadczeń użytkowników na urządzeniach mobilnych, metrykach UX i nawigacji.