Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.
Może Cię zainteresuje...
Best Practices for eCommerce
Ponad 200 rekomendacji poprawy UX/UI dla e-sklepów
Szanse i zagrożenia PSD2 w Polsce
Systematyzacja wiedzy o PSD2 pogłębiona o komentarze eksperckie
UX 4 Managers
Praktyczny poradnik, z tego, co ważne w UX
Jak przeprojektować e-commerce
Opis procesu redesign platform sprzedażowych
# 108 UX Czwartek
Zawsze co drugi czwartek inspirująca dawka treści o UX i produktach
Jak sprzedawać więcej dzięki UX
Praktyczne wskazówki oparte na danych i przykładach
Rozwijaj swoje umiejętności projektowe i bądź na bieżąco z trendami w projektowaniu doświadczeń.
W dzisiejszym newsletterze przyglądamy się zaufaniu – jak je budować słowami, strukturą zespołu i odpowiedzialnym designem.
Zwykło się mówić, że pewnych rzeczy nie można kupić, ale serwis eBay widział już wiele towarów nie do kupienia, dlatego twórców portalu chyba nic już nie zaskoczy. Czasem najdziwniejsze pomysły na biznes okazują się być najbardziej trafionymi, a czasem nie – w sieci znajdziemy je wszystkie, wymieszane ze sobą i bez podziału na kategorie. W końcu, czego nie ma w Internecie, tego nie ma na świecie. Wybraliśmy dla Was subiektywną listę najdziwniejszych przedmiotów sprzedawanych poprzez eBay.
Czym różnią się od siebie nawzajem? Jak mądrze wybrać pomiędzy personalizacją a customizacją? I co na ten temat mówi nauka?
Stefan powoli oswajał się z kolejnym początkiem dnia w biurze. Nieuchronnie zbliżał się moment zajrzenia na pocztę – runęła na niego ściana nieodczytanych maili. Jedynie część z nich miała cokolwiek wspólnego z jego pracą, pozostałe to był spam, oferty, zachęcanie do zapisania się na newslettery czy zaproszenia na jakieś spotkania. Przejrzał kilka pierwszych i rzucił okiem na temat “Robisz masę? Najlepsze efekty daje…” – nie robisz. Druga wiadomość zawołała wprost do niego: “Stefan! Promocja na najlepszy schab bez kości” – a jest soczewica dla wegetarian? Tyle maili, a żaden nie był do niego. Otworzył następnego, chociaż jego powieki stawały się ciężkie…
Nowa platforma komunikacyjna eurobanku stawia na ukazanie świata bankowości w bardziej przystępnej dla Klientów formie. Eurobank.pl nie tylko nawiązuje do niecodziennych potrzeb najbardziej wymagających Klientów, ale także wprowadza bardziej funkcjonalne rozwiązania. Za badania zachowań użytkowników, opracowanie projektu funkcjonalnego oraz nowy projekt graficzny odpowiadała agencja IDEACTO, a za jego dostosowanie i wdrożenie firma Blue Services z grupy Blue Media.
Kojarzycie film “Forrest Gump”? Z pewnością tak. Możemy podglądać w nim niezwykłe życie niezbyt bystrego chłopaka, który za sprawą przeróżnych zbiegów okoliczności pojawia się wszędzie tam, gdzie dzieje się coś ważnego dla historii USA, przy okazji trafiając na największe postaci swojej epoki – a to tańczy z Elvisem Presleyem, a to widać go na zdjęciu z Johnem. F. Kennedym, a to rozmawia z Johnem Lennonem. W dodatku wszystko to przed epoką Internetu, który sprawił, że w kilka sekund wszyscy mogą wiedzieć wszystko o wszystkim i wszędzie być. No właśnie, teraz wszędobylskość to już trochę mniejszy wyczyn – szczególnie z wirtualną rzeczywistością, dlatego jeśli do tej pory nie mieliśmy tyle szczęścia, co Forrest, teraz możemy szczęściu dopomóc i to z perspektywy kanapy w salonie.
Jest sobie mózg. Gąbka, która wchłania zarówno przydatne, jak i bezużyteczne rzeczy. Powiązana milionami połączeń. Jak sieć komunikacji miejskiej – poplątana, pogmatwana, a jednak zorganizowana. Jakieś odczucie czy luźna myśl jest jak jazda tramwajem – wybieramy ten odpowiedni, ale tak naprawdę nie mamy wpływu na to jak on pojedzie, ani co stanie się po drodze. Podobnie jest z podświadomością – do niektórych decyzji dojeżdżamy trzymając kierownicę, a do innych jedynie rurkę w tramwaju kierowanym przez naszą intuicję. A może raczej jadąc z czarną opaską na oczach, siedząc na tylnym siedzeniu. Szczególnie na zakupach.
Proces projektowania UX nowych rozwiązań powinien angażować jednakowo dwie strony: klientów oraz projektantów. Wpływa to znacząco na jakość pracy i poczucie kontroli nad realizowanym zadaniem.
Testy A/B polegają na równoległym działaniu dwóch wersji tej samej strony, które różnią się tylko jednym elementem. Obie wersje pokazane są takiej samej liczbie użytkowników, dzięki czemu można sprawdzić, czy element, którym różnią się strony wpływa na poruszanie się użytkowników i jeśli tak, to która z wersji wypada lepiej. Tego typu testy pomagają stwierdzić, czy planowane zmiany wpłyną na wzrost konwersji. Dobrym pomysłem może być dodanie do testu element analizy jakościowej, czyli np. ankietę. Wyniki testu A/B pokazują jak użytkownicy poruszają się po stronie, a ankieta pozwala ustalić, dlaczego podjęli akurat takie działania.
Od 3 lat wysyłamy do ponad 6000 czytelników przegląd najciekawszych artykułów ze świata UX
Design Sprint to metodyka działania, która ma na celu szybkie rozwiązywanie problemów. Doświadczenie i wiedzę czerpie z design thinking, stworzonego przez Google Venturees – twórczego projektowania rozwiązań, związanych z produktami i usługami. Dlaczego warto zastosować tę metodykę? Kiedy się na nią zdecydować?
Dzisiejsze zestawienie otwiera rozmowa, która może zainteresować aspirujących projektantów UX. Projektantom szlifującym warsztat polecamy artykuły o tworzeniu wariantów komponentu w Figmie, sposobach na optymalizację i dobrych praktykach przy tworzeniu stron głównych. Z kolei planującym rozwój kariery proponujemy teksty wskazujące potencjalny kierunek zmian cyfrowego świata oraz pożądane postawy jego twórców. A świętujemy Dzień Wiedzy o Pingwinach, więc mimo wyjątkowo wietrznej pogody pomyślcie ciepło o tych sympatycznych zwierzakach.
Dzień Filatelisty witamy kolejną porcją doniesień z branży UX. W dzisiejszej kolekcji nie mogło zabraknąć opisu trendów, które będą obowiązywać w 2022 roku. Do klasera trafiły też: krótka lista typowych błędów UX, kilka inspiracji dla przewodnika po produkcie oraz wskazówki na temat efektywnej prezentacji wyników wyszukiwania. Na koniec garść przemyśleń dla menedżerów UX na temat budowania dojrzałych zespołów projektowych.
Wracamy po krótkiej przerwie. A ponieważ jest to ostatnie zestawienie w tym roku, korzystamy z okazji, żeby przekazać Wam serdeczne życzenia od zespołu Ideacto. Z okazji nadchodzących Świąt oraz końca 2021 roku życzymy Wam udanego wypoczynku oraz:
O realizacji projektów przedsiębiorstw decyduje wiele czynników i osób, m.in. interesariusze. Dobrze jest przecież wiedzieć kto pracuje przy danym projekcie, jaki ma na niego wpływ i czy może pomóc w osiągnięciu sukcesu. Kim dokładnie są interesariusze i jaka jest ich rola w przedsięwzięciach, które prowadzi organizacja?
Jedną z największych zagwozdek producentów aplikacji i urządzeń jest zaprojektowanie łatwych w obsłudze rozwiązań, z których każdy będzie mógł skorzystać w wygodny sposób. Jak przedstawiać użytkownikom informacje i jak prowadzić ich przez kolejne etapy działania? Czym jest interfejs i jak optymalnie go zaprojektować?