Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.
Może Cię zainteresuje...
Best Practices for eCommerce
Ponad 200 rekomendacji poprawy UX/UI dla e-sklepów
Szanse i zagrożenia PSD2 w Polsce
Systematyzacja wiedzy o PSD2 pogłębiona o komentarze eksperckie
UX 4 Managers
Praktyczny poradnik, z tego, co ważne w UX
Jak przeprojektować e-commerce
Opis procesu redesign platform sprzedażowych
# 108 UX Czwartek
Zawsze co drugi czwartek inspirująca dawka treści o UX i produktach
Jak sprzedawać więcej dzięki UX
Praktyczne wskazówki oparte na danych i przykładach
Rozwijaj swoje umiejętności projektowe i bądź na bieżąco z trendami w projektowaniu doświadczeń.
W dzisiejszym newsletterze przyglądamy się zaufaniu – jak je budować słowami, strukturą zespołu i odpowiedzialnym designem.
Gdybyśmy mieli podsumować jednym słowem dzisiejsze zestawienie tekstów o UX, byłaby to empatia. Zrozumienie modeli mentalnych użytkownika i potrzeb interesariuszy to istotne aspekty udanego procesu projektowego. Zebraliśmy dla Was dzisiaj artykuły o tym, dlaczego warto badać oraz jak przedstawiać wyniki, żeby zachęcić osoby zainteresowane do wprowadzenia sugerowanych zmian w produkcie. Ponadto, przyglądamy się trochę teorii kolorów i zasadom psychologii, które mają zastosowanie w tworzeniu UX aplikacji finansowych.
Kalendarz świąt niecodziennych i tych mniej popularnych podpowiada nam, że dziś Światowy Dzień Żółwia. Ciekawostka: te jedne z najstarszych zwierząt na ziemi mają doskonały wzrok! Potrafią widzieć kolory, a nawet dostrzegać obiekty pod wodą. A co słychać w świecie UX?
Maj rozgościł się na dobre, a wraz z nim nadeszła najlepsza pora roku, czyli pora kwitnienia bzu, a przy okazji pierwszy majowy UX Czwartek - zapraszamy do lektury!
Jeśli jeszcze tego nie wiedzieliście, 25 kwietnia ustalony jest jako Międzynarodowy Dzień Pingwina. Święto to ustanowiono w latach 70. na spotkaniu Komitetu Konsultacyjnego ds. Antarktydy, a dzień taki jaki dziś ma stanowić okazję do zwrócenia uwagi na zagrożenia, z jakimi borykają się pingwiny, takie jak zanieczyszczenie oceanów, zmiany klimatu i nadmierne połowy.
W przeddzień dnia czekolady - nowy UX Czwartek na osłodę wieczoru 🍫 A w dzisiejszym zestawieniu krótko i na temat - błędy w tworzeniu map podróży użytkownika, breakpointy i narzędzia CRO.
Zanim wszyscy udamy się na świąteczno-weekendowy odpoczynek - do przeczytania kolejna czwartkowa selekcja artykułów z branży 😊
Dzisiejszy newsletter rozpoczynamy od ciekawostki z okazji przypadającego na dziś Dnia Motyla 🦋 Być może ta informacja będzie dla Was takim samym zaskoczeniem, jak dla nas. Otóż, niektóre gatunki tych owadów mogą pokonać w ciągu swojego życia nawet 4000 kilometrów. Zachęcamy do znalezienia innych ciekawostek o tych pięknych stworzeniach zaraz po tym, jak zapoznacie się z najnowszym zestawieniem artykułów, które dla Was znaleźliśmy 🙂
W niektórych kulturach 29 lutego jest postrzegany jako dzień szczęścia lub pecha. My rekomendujemy traktować ten dzień zdecydowanie jako szczęśliwy i z takim samym entuzjazmem polecamy dzisiejszy newsletter.
Przewodnik po najlepszych praktykach.
Od 3 lat wysyłamy do ponad 6000 czytelników przegląd najciekawszych artykułów ze świata UX
Value Proposition to jeden z najważniejszych elementów sukcesu Twojego przedsiębiorstwa. Określa on czynniki, które łączą ofertę marki z klientami oraz to, co wyróżnia firmę na tle konkurencji. Nie są to tylko usługi lub produkty, które trafiają do konsumentów. To również komponenty pomagające rozwiązać powstające problemy, w którymi nie potrafią poradzić sobie konkurencji. Dzięki temu klient może wybrać właśnie Ciebie.
Dobra wiadomość dla osób, którym przejadły się “zwykłe” mrożone gałki i rożki – dzisiaj świętujemy Dzień Ciasta Lodowego. Nad talerzykiem chłodzących słodkości wyszperaliśmy teksty zachęcające do refleksji nad prywatnością w sieci, dostępnością animowanych treści oraz podejściem do rozszerzania funkcjonalności w projektach aplikacji. Są też przykłady błędów: tych w interfejsach, ale też życiowych, wynikających z ignorowania znaków ostrzegawczych podczas starania się o pracę w projekcie. Życzymy miłego pałaszowania, a sami biegniemy po dokładkę.
W Międzynarodowym Dniu Pantery Mglistej będziemy przekonywać, że nie taki kot straszny, jak go malują, ani dane mgliste, jeśli są dobrze zwizualizowane. W zestawieniu znajdziecie też teksty o korelacji subiektywizmu ludzi i stronniczości AI, sposobach zapanowania nad strachem przed prezentacją wyników swojej pracy oraz ustalaniu priorytetów podczas wyznaczania customer value. Do kompletu dodajemy kolejną porcję inspiracji dla projektantów interfejsów.
Doświadczenie klienta, czyli Customer Experience, oznacza postrzeganie marki przez użytkowników, na podstawie interakcji, których doświadczyli z firmą. W obszarze eCommerce doświadczenie to może zarówno zbudować, jak i całkowicie zerwać relację klient-marka. Audyt CX jest więc niezbędny do wyznaczenia mocnych i słabych punktów przedsiębiorstwa, które skłaniają użytkowników do przejścia przez ścieżkę zakupową.
Trudno jednym zdaniem wytłumaczyć, co się dzieje na dzisiejszej grafice – podpowiedź wyjątkowo znajdziecie pod linkiem. Szukając tekstów do dzisiejszego zestawienia również zarzuciliśmy sieci szeroko: przeczytajcie o wzorcach zmieniających swój charakter w zależności od intencji projektanta; przejrzycie metody zbierania danych oparte o heurystyki oraz testy A/B; sprawdźcie najczęstsze grzechy wyszukiwarek w e-commerce. W wolnej chwili zastanówcie się też nad rolą trendów i popularnych źródeł inspiracji w pracy projektanta.
Testowanie partyzanckie to nieformalna i dość szybka metoda testowania różnych pomysłów, otrzymywania informacji zwrotnych, a także wyszukiwania błędów w doświadczeniach użytkowników. Można wykonać je praktycznie wszędzie – zarówno na ulicy, jak i w kawiarni czy restauracji. Idealną grupą badawczą jest 8-10 osób, których testowanie trwa kilka minut na każdego testowanego. Na czym dokładnie polegają?