Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.
Może Cię zainteresuje...
Best Practices for eCommerce
Ponad 200 rekomendacji poprawy UX/UI dla e-sklepów
Szanse i zagrożenia PSD2 w Polsce
Systematyzacja wiedzy o PSD2 pogłębiona o komentarze eksperckie
UX 4 Managers
Praktyczny poradnik, z tego, co ważne w UX
Jak przeprojektować e-commerce
Opis procesu redesign platform sprzedażowych
# 108 UX Czwartek
Zawsze co drugi czwartek inspirująca dawka treści o UX i produktach
Jak sprzedawać więcej dzięki UX
Praktyczne wskazówki oparte na danych i przykładach
Rozwijaj swoje umiejętności projektowe i bądź na bieżąco z trendami w projektowaniu doświadczeń.
W dzisiejszym newsletterze przyglądamy się zaufaniu – jak je budować słowami, strukturą zespołu i odpowiedzialnym designem.
Dzisiaj Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania, więc znajdźcie publiczność, usiądźcie wygodnie i do dzieła. A do przeczytania macie teksty o możliwościach zmiany w podejściu do projektowaniu UX/UI, fenomenie TikToka oraz angażowaniu użytkowników odpowiednio dobranym projektem dźwięku i wyskakujących okienek. Na koniec zostawcie sobie instrukcję do ćwiczeń z kreatywności.
Umiejętność zrozumienia potrzeb klientów to podstawa w projektowaniu UX. Skutecznym sposobem na poznanie doświadczeń użytkowników są badania UX ilościowe i jakościowe. Te drugie pozwalają na dotarcie do umysłów odbiorcy i uzyskanie informacji, jak ulepszyć produkt.
Sortowanie kart to prosta i stosunkowo tania metoda, która ma pomóc w zrozumieniu sposobu strukturyzacji i organizacji treści przez użytkownika w jak najbardziej logiczny dla niego sposób. Card sorting można przeprowadzać na wiele sposobów, m.in. na papierze, na karteczkach Post-It czy też dzięki narzędziom internetowym, działającym w trybie zdalnym.
Międzynarodowy Dzień Kropki przypada w Dniu Olewania Systemu, więc wybaczamy dzisiaj czworonogom (w szczególności naszej Kropce), jeśli w ramach świętowania wybiorą przedłużenie drzemki kosztem spaceru w mokry poranek. Wygospodarowany czas proponujemy wykorzystać na lekturę wykładu o genezie i konsekwencjach tworzenia standardów sieciowych, wpisu o problemach z czytelnością treści oraz zestawienia istotnych elementów projektu centrum wsparcia klienta. Wracamy też do przemyśleń dotyczących tworzenia portfolio, a kończymy esejem na temat projektowania doświadczeń osób zmęczonym wszechobecnym hałasem.
Z okazji rozpoczynającego się roku szkolnego przygotujcie się dzisiaj na 5 lekcji. Zaczynamy od elementarza – tekstu pomagającego zrozumieć istotę projektowania UX oraz artykułu z wyjaśnieniem psychologicznych i biologicznych podstaw kształtowania się przekonań. Są też ćwiczenia z kreatywności w kontekście algorytmów AI generujących obrazy oraz krótka lekcja marketingu dla marek z branży smart home. Na koniec proponujemy praktyki z prezentacji portfolio prac.
Style Guide, czyli przewodnik po stylu, jest jednym z najważniejszych elementów w świecie UX. Dostarcza zrozumiałe, uniwersalne wskazówki, które pomagają zapobiec niepowodzeniom, wynikającym z braku spójności. Guide Style może być m.in. sposobem na poprawę autentyczności contentu. Ponadto pomaga poprawić wrażenia użytkownika i nadać im zupełnie nowy wymiar. Czym więc konkretnie jest przewodnik po stylu i jakie znaczenie ma dla Twojej strony?
Value Proposition to jeden z najważniejszych elementów sukcesu Twojego przedsiębiorstwa. Określa on czynniki, które łączą ofertę marki z klientami oraz to, co wyróżnia firmę na tle konkurencji. Nie są to tylko usługi lub produkty, które trafiają do konsumentów. To również komponenty pomagające rozwiązać powstające problemy, w którymi nie potrafią poradzić sobie konkurencji. Dzięki temu klient może wybrać właśnie Ciebie.
Dobra wiadomość dla osób, którym przejadły się “zwykłe” mrożone gałki i rożki – dzisiaj świętujemy Dzień Ciasta Lodowego. Nad talerzykiem chłodzących słodkości wyszperaliśmy teksty zachęcające do refleksji nad prywatnością w sieci, dostępnością animowanych treści oraz podejściem do rozszerzania funkcjonalności w projektach aplikacji. Są też przykłady błędów: tych w interfejsach, ale też życiowych, wynikających z ignorowania znaków ostrzegawczych podczas starania się o pracę w projekcie. Życzymy miłego pałaszowania, a sami biegniemy po dokładkę.
W Międzynarodowym Dniu Pantery Mglistej będziemy przekonywać, że nie taki kot straszny, jak go malują, ani dane mgliste, jeśli są dobrze zwizualizowane. W zestawieniu znajdziecie też teksty o korelacji subiektywizmu ludzi i stronniczości AI, sposobach zapanowania nad strachem przed prezentacją wyników swojej pracy oraz ustalaniu priorytetów podczas wyznaczania customer value. Do kompletu dodajemy kolejną porcję inspiracji dla projektantów interfejsów.
Od 3 lat wysyłamy do ponad 6000 czytelników przegląd najciekawszych artykułów ze świata UX
Dla firmy Lege Artis stworzona zostanie strategia internetowa społecznościowego serwisu wertykalnego.
Pod koniec października wystartowała agencja konsultingowa Ideacto.
Doświadczenie użytkownika, czyli UX (ang. User Experience) do dostosowanie produktówcyfrowych do potrzeb i oczekiwań użytkowników. Dotyczy zarówno obsługi i struktury stronywww lub aplikacji mobilnej, a także jej treści. Dopasowanie do usera odpowiedniegoprzekazu to domena UX writingu. Czym dokładnie jest i dlaczego jest tak potrzebny?
Projektowanie User Experience to kluczowy element tworzenia stroninternetowych oraz aplikacji mobilnych. Spełnianie potrzeb i oczekiwańklientów zwiększa ich zadowolenie z produktu cyfrowego oraz pozwalazatrzymać konsumentów z marką na dłużej. Wprowadzanie innowacyjnychrozwiązań, które nieustannie pojawiają się na rynku, pozwala tworzyć corazlepsze strony i aplikacje. Jakie są najważniejsze trendy UX 2023 i jak jewykorzystać?
Na mocy stałej współpracy kreatywnej agencji eCommerce Ideacto oraz firmy Grene zapewniającej techniczne wyposażenie rolnictwa, został uruchomiony blog ekspercki Rolnik Na Czasie. Jest to realizacja wcześniej stworzonej strategii komunikacji marki Grene w Internecie.