Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.
Może Cię zainteresuje...
Best Practices for eCommerce
Ponad 200 rekomendacji poprawy UX/UI dla e-sklepów
Szanse i zagrożenia PSD2 w Polsce
Systematyzacja wiedzy o PSD2 pogłębiona o komentarze eksperckie
UX 4 Managers
Praktyczny poradnik, z tego, co ważne w UX
Jak przeprojektować e-commerce
Opis procesu redesign platform sprzedażowych
# 108 UX Czwartek
Zawsze co drugi czwartek inspirująca dawka treści o UX i produktach
Jak sprzedawać więcej dzięki UX
Praktyczne wskazówki oparte na danych i przykładach
Rozwijaj swoje umiejętności projektowe i bądź na bieżąco z trendami w projektowaniu doświadczeń.
W dzisiejszym newsletterze przyglądamy się zaufaniu – jak je budować słowami, strukturą zespołu i odpowiedzialnym designem.
Design Sprint to metodyka działania, która ma na celu szybkie rozwiązywanie problemów. Doświadczenie i wiedzę czerpie z design thinking, stworzonego przez Google Venturees – twórczego projektowania rozwiązań, związanych z produktami i usługami. Dlaczego warto zastosować tę metodykę? Kiedy się na nią zdecydować?
Dzisiejsze zestawienie otwiera rozmowa, która może zainteresować aspirujących projektantów UX. Projektantom szlifującym warsztat polecamy artykuły o tworzeniu wariantów komponentu w Figmie, sposobach na optymalizację i dobrych praktykach przy tworzeniu stron głównych. Z kolei planującym rozwój kariery proponujemy teksty wskazujące potencjalny kierunek zmian cyfrowego świata oraz pożądane postawy jego twórców. A świętujemy Dzień Wiedzy o Pingwinach, więc mimo wyjątkowo wietrznej pogody pomyślcie ciepło o tych sympatycznych zwierzakach.
Dzień Filatelisty witamy kolejną porcją doniesień z branży UX. W dzisiejszej kolekcji nie mogło zabraknąć opisu trendów, które będą obowiązywać w 2022 roku. Do klasera trafiły też: krótka lista typowych błędów UX, kilka inspiracji dla przewodnika po produkcie oraz wskazówki na temat efektywnej prezentacji wyników wyszukiwania. Na koniec garść przemyśleń dla menedżerów UX na temat budowania dojrzałych zespołów projektowych.
Wracamy po krótkiej przerwie. A ponieważ jest to ostatnie zestawienie w tym roku, korzystamy z okazji, żeby przekazać Wam serdeczne życzenia od zespołu Ideacto. Z okazji nadchodzących Świąt oraz końca 2021 roku życzymy Wam udanego wypoczynku oraz:
O realizacji projektów przedsiębiorstw decyduje wiele czynników i osób, m.in. interesariusze. Dobrze jest przecież wiedzieć kto pracuje przy danym projekcie, jaki ma na niego wpływ i czy może pomóc w osiągnięciu sukcesu. Kim dokładnie są interesariusze i jaka jest ich rola w przedsięwzięciach, które prowadzi organizacja?
Jedną z największych zagwozdek producentów aplikacji i urządzeń jest zaprojektowanie łatwych w obsłudze rozwiązań, z których każdy będzie mógł skorzystać w wygodny sposób. Jak przedstawiać użytkownikom informacje i jak prowadzić ich przez kolejne etapy działania? Czym jest interfejs i jak optymalnie go zaprojektować?
W ilustracji do dzisiejszego zestawienia skleiły nam się dwa święta – zapraszamy do zgadywanki, ale przede wszystkim do przejrzenia wytypowanych dziś tekstów. Są wśród nich wskazówki dla specjalistów projektujących interfejsy, porady dla prowadzących warsztaty i testy użyteczności oraz sposoby na ocenę efektów zmian w projekcie UI. Polecamy też trzy spojrzenia na projektowanie UX na potrzeby rzeczywistości rozszerzonej oraz esej podejmujący temat równowagi między światem realnym i wirtualnym.
Na początku lat 90. Jakob Nielsen i Ralf Molich opracowali i przedstawili 10 zasad dotyczących rozwiązywania problemów z użytecznością serwisów internetowych pod kątem User Expierience (UX) oraz User Interface (UI). Pomimo że 10 heurystyk Nielsena początkowo było mocno krytykowanych, to dzisiaj, po upływie trzech dekad stanowią one podstawę pracy oraz przeprowadzania kursów i szkoleń w zakresie użyteczności serwisów.
UX writing coraz częściej pojawia się w dyskusjach o projektowaniu UX. To doskonała technika komunikacji z klientem. Ale czym tak dokładnie jest UX writing? Gdzie i kiedy należy go stosować? Czy przynosi jakiekolwiek korzyści?
Od 3 lat wysyłamy do ponad 6000 czytelników przegląd najciekawszych artykułów ze świata UX
Value Proposition to jeden z najważniejszych elementów sukcesu Twojego przedsiębiorstwa. Określa on czynniki, które łączą ofertę marki z klientami oraz to, co wyróżnia firmę na tle konkurencji. Nie są to tylko usługi lub produkty, które trafiają do konsumentów. To również komponenty pomagające rozwiązać powstające problemy, w którymi nie potrafią poradzić sobie konkurencji. Dzięki temu klient może wybrać właśnie Ciebie.
Dobra wiadomość dla osób, którym przejadły się “zwykłe” mrożone gałki i rożki – dzisiaj świętujemy Dzień Ciasta Lodowego. Nad talerzykiem chłodzących słodkości wyszperaliśmy teksty zachęcające do refleksji nad prywatnością w sieci, dostępnością animowanych treści oraz podejściem do rozszerzania funkcjonalności w projektach aplikacji. Są też przykłady błędów: tych w interfejsach, ale też życiowych, wynikających z ignorowania znaków ostrzegawczych podczas starania się o pracę w projekcie. Życzymy miłego pałaszowania, a sami biegniemy po dokładkę.
W Międzynarodowym Dniu Pantery Mglistej będziemy przekonywać, że nie taki kot straszny, jak go malują, ani dane mgliste, jeśli są dobrze zwizualizowane. W zestawieniu znajdziecie też teksty o korelacji subiektywizmu ludzi i stronniczości AI, sposobach zapanowania nad strachem przed prezentacją wyników swojej pracy oraz ustalaniu priorytetów podczas wyznaczania customer value. Do kompletu dodajemy kolejną porcję inspiracji dla projektantów interfejsów.
Doświadczenie klienta, czyli Customer Experience, oznacza postrzeganie marki przez użytkowników, na podstawie interakcji, których doświadczyli z firmą. W obszarze eCommerce doświadczenie to może zarówno zbudować, jak i całkowicie zerwać relację klient-marka. Audyt CX jest więc niezbędny do wyznaczenia mocnych i słabych punktów przedsiębiorstwa, które skłaniają użytkowników do przejścia przez ścieżkę zakupową.
Trudno jednym zdaniem wytłumaczyć, co się dzieje na dzisiejszej grafice – podpowiedź wyjątkowo znajdziecie pod linkiem. Szukając tekstów do dzisiejszego zestawienia również zarzuciliśmy sieci szeroko: przeczytajcie o wzorcach zmieniających swój charakter w zależności od intencji projektanta; przejrzycie metody zbierania danych oparte o heurystyki oraz testy A/B; sprawdźcie najczęstsze grzechy wyszukiwarek w e-commerce. W wolnej chwili zastanówcie się też nad rolą trendów i popularnych źródeł inspiracji w pracy projektanta.
Testowanie partyzanckie to nieformalna i dość szybka metoda testowania różnych pomysłów, otrzymywania informacji zwrotnych, a także wyszukiwania błędów w doświadczeniach użytkowników. Można wykonać je praktycznie wszędzie – zarówno na ulicy, jak i w kawiarni czy restauracji. Idealną grupą badawczą jest 8-10 osób, których testowanie trwa kilka minut na każdego testowanego. Na czym dokładnie polegają?