Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.
Może Cię zainteresuje...
Best Practices for eCommerce
Ponad 200 rekomendacji poprawy UX/UI dla e-sklepów
Szanse i zagrożenia PSD2 w Polsce
Systematyzacja wiedzy o PSD2 pogłębiona o komentarze eksperckie
UX 4 Managers
Praktyczny poradnik, z tego, co ważne w UX
Jak przeprojektować e-commerce
Opis procesu redesign platform sprzedażowych
# 108 UX Czwartek
Zawsze co drugi czwartek inspirująca dawka treści o UX i produktach
Jak sprzedawać więcej dzięki UX
Praktyczne wskazówki oparte na danych i przykładach
Rozwijaj swoje umiejętności projektowe i bądź na bieżąco z trendami w projektowaniu doświadczeń.
W dzisiejszym newsletterze przyglądamy się zaufaniu – jak je budować słowami, strukturą zespołu i odpowiedzialnym designem.
Design Sprint to metodyka działania, która ma na celu szybkie rozwiązywanie problemów. Doświadczenie i wiedzę czerpie z design thinking, stworzonego przez Google Venturees – twórczego projektowania rozwiązań, związanych z produktami i usługami. Dlaczego warto zastosować tę metodykę? Kiedy się na nią zdecydować?
Dzisiejsze zestawienie otwiera rozmowa, która może zainteresować aspirujących projektantów UX. Projektantom szlifującym warsztat polecamy artykuły o tworzeniu wariantów komponentu w Figmie, sposobach na optymalizację i dobrych praktykach przy tworzeniu stron głównych. Z kolei planującym rozwój kariery proponujemy teksty wskazujące potencjalny kierunek zmian cyfrowego świata oraz pożądane postawy jego twórców. A świętujemy Dzień Wiedzy o Pingwinach, więc mimo wyjątkowo wietrznej pogody pomyślcie ciepło o tych sympatycznych zwierzakach.
Dzień Filatelisty witamy kolejną porcją doniesień z branży UX. W dzisiejszej kolekcji nie mogło zabraknąć opisu trendów, które będą obowiązywać w 2022 roku. Do klasera trafiły też: krótka lista typowych błędów UX, kilka inspiracji dla przewodnika po produkcie oraz wskazówki na temat efektywnej prezentacji wyników wyszukiwania. Na koniec garść przemyśleń dla menedżerów UX na temat budowania dojrzałych zespołów projektowych.
Wracamy po krótkiej przerwie. A ponieważ jest to ostatnie zestawienie w tym roku, korzystamy z okazji, żeby przekazać Wam serdeczne życzenia od zespołu Ideacto. Z okazji nadchodzących Świąt oraz końca 2021 roku życzymy Wam udanego wypoczynku oraz:
O realizacji projektów przedsiębiorstw decyduje wiele czynników i osób, m.in. interesariusze. Dobrze jest przecież wiedzieć kto pracuje przy danym projekcie, jaki ma na niego wpływ i czy może pomóc w osiągnięciu sukcesu. Kim dokładnie są interesariusze i jaka jest ich rola w przedsięwzięciach, które prowadzi organizacja?
Jedną z największych zagwozdek producentów aplikacji i urządzeń jest zaprojektowanie łatwych w obsłudze rozwiązań, z których każdy będzie mógł skorzystać w wygodny sposób. Jak przedstawiać użytkownikom informacje i jak prowadzić ich przez kolejne etapy działania? Czym jest interfejs i jak optymalnie go zaprojektować?
W ilustracji do dzisiejszego zestawienia skleiły nam się dwa święta – zapraszamy do zgadywanki, ale przede wszystkim do przejrzenia wytypowanych dziś tekstów. Są wśród nich wskazówki dla specjalistów projektujących interfejsy, porady dla prowadzących warsztaty i testy użyteczności oraz sposoby na ocenę efektów zmian w projekcie UI. Polecamy też trzy spojrzenia na projektowanie UX na potrzeby rzeczywistości rozszerzonej oraz esej podejmujący temat równowagi między światem realnym i wirtualnym.
Na początku lat 90. Jakob Nielsen i Ralf Molich opracowali i przedstawili 10 zasad dotyczących rozwiązywania problemów z użytecznością serwisów internetowych pod kątem User Expierience (UX) oraz User Interface (UI). Pomimo że 10 heurystyk Nielsena początkowo było mocno krytykowanych, to dzisiaj, po upływie trzech dekad stanowią one podstawę pracy oraz przeprowadzania kursów i szkoleń w zakresie użyteczności serwisów.
UX writing coraz częściej pojawia się w dyskusjach o projektowaniu UX. To doskonała technika komunikacji z klientem. Ale czym tak dokładnie jest UX writing? Gdzie i kiedy należy go stosować? Czy przynosi jakiekolwiek korzyści?
Od 3 lat wysyłamy do ponad 6000 czytelników przegląd najciekawszych artykułów ze świata UX
Projektowanie według czynników PET, czyli Persuasion, Emotion i Trust, skupia się wokół elementów, które wpływają na interakcje z użytkownikami w taki sposób, aby doprowadzić ich do pożądanej akcji. W wypadku branży e-commerce tą akcją definiowaną jako sukces, będzie doprowadzenie do zakupu, wzrost konwersji i powracający klienci. Z artykułu dowiesz się, o jakie elementy należy zadbać, aby doprowadzić użytkowników do podjęcia decyzji o zakupie.
Dziś Międzynarodowy Dzień UFO, ale nie mamy tekstów dla fanów historii nie z tej ziemi. Zapraszamy za to na zestawienie tekstów o wychodzeniu naprzeciw potrzebom użytkowników, przygotowaniu angażujących webinarów, próbkach w testach porównawczych oraz prostym sposobie na zbadanie kwestii dostępności interfejsu.
Wracamy po nieco dłuższej przerwie prosto na Międzynarodowy Dzień Sushi. Z tej okazji poczytajcie o lokalizacji stron na potrzeby mieszkańców Azji, związkach UX z systemami AV oraz regułach, które warto stosować podczas procesu projektowania. Na koniec wpis z serii opowieści o pracy UX designera.
Architektura informacji polega na budowaniu struktury treści, jej organizowaniu, odpowiednim etykietowaniu i umieszczeniu w adekwatnym kontekście. Jako projektanci UX, zwracamy na nią szczególną uwagę i podczas audytów UX poświęcamy dużo czasu na jej analizę. To kluczowy aspekt, który decyduje o użyteczności strony i o tym, czy użytkownik odnajdzie w sklepie interesujące go treści czy produkty.
Rynek IT w Polsce jest obecnie wart ponad 6 mld dolarów i rośnie ok. 6% rocznie. Taki wzrost niesie ze sobą znaczną konkurencyjność branży więc o sukcesie poszczególnych firm decyduje w większości umiejętność znalezienia odpowiednich przewag biznesowych. W tym tekście postaram się przedstawić jedną z metod osiągnięcia takiej przewagi – jest nią narzędzie warsztatowe, znane jako discovery session.
Zapewne nawet nie zdajesz sobie sprawy z tego jak wiele osób z zaburzeniami wzroku, słuchu, ruchu czy funkcji poznawczych może korzystać z Twojej strony. Z danych statystycznych wynika, że w Polsce liczba osób niepełnosprawnych wynosi około 4,7 mln, czyli 12,2% ludności! Badanie przeprowadzone pod koniec 2014 r. pokazuje, że 42% osób jest umiarkowanie niepełnosprawnych, 28% znacznie niepełnosprawnych a 25% posiada orzeczenie o lekkim stopniu niepełnosprawności. Duży odsetek ludzi na świecie ma także różnego typu zaburzenia związane ze ślepotą kolorów. Cierpi na nią średnio 1 na 12 mężczyzn i 1 na 200 kobiet.