Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.
Może Cię zainteresuje...
Best Practices for eCommerce
Ponad 200 rekomendacji poprawy UX/UI dla e-sklepów
Szanse i zagrożenia PSD2 w Polsce
Systematyzacja wiedzy o PSD2 pogłębiona o komentarze eksperckie
UX 4 Managers
Praktyczny poradnik, z tego, co ważne w UX
Jak przeprojektować e-commerce
Opis procesu redesign platform sprzedażowych
# 108 UX Czwartek
Zawsze co drugi czwartek inspirująca dawka treści o UX i produktach
Jak sprzedawać więcej dzięki UX
Praktyczne wskazówki oparte na danych i przykładach
Rozwijaj swoje umiejętności projektowe i bądź na bieżąco z trendami w projektowaniu doświadczeń.
W dzisiejszym newsletterze przyglądamy się zaufaniu – jak je budować słowami, strukturą zespołu i odpowiedzialnym designem.
Świętujemy Międzynarodowy Dzień Mistrza Gry nieco powiększonym zestawem tekstów. Przejrzyjcie je wszystkie lub niech rzut kostką zadecyduje, czy wybrać opis mechanizmów grywalizacji, uwagi na temat projektowania usług oraz jeden z tekstów o decyzjach projektowych według klienta. Możecie się też zatrzymać przy artykułach na temat procesu projektowania UX oraz dwóch przewodnikach po metodach badań UX.
iMarketing Transformer opracował raport z badania "Marketing w branży IT" w którym wzięło udział kilkanaście firm zrzeszonych w ramach Stowarzyszenia ITCorner. IDEACTO jest partnerem raportu.
Czas naładować akumulatory przy nowej porcji tekstów: o etyce projektowania, prototypowaniu oraz roli projektantów we wzmacnianiu dojrzałości projektowej firm. Podkręcamy energię porcją statystyk i zestawieniem inspiracji dla projektantów tworzących swoje portfolio. Dziś w kalendarzu Dzień Baterii.
Coraz częściej duże firmy i korporacje realizują zakup usług User Experience w formie formalnych lub uproszczonych przetargów. Specjaliści i menedżerowie działów zakupów spotykają się zatem z koniecznością zrozumienia specyfiki usług UX, przygotowania dokumentacji, przeprowadzenia przetargu oraz wsparcia w wyborze wygranej oferty.
Dziś Międzynarodowy Dzień Walki z Rakiem. W naszym zestawieniu znajdziecie teksty o modelu strategii projektowania oraz opis projektu aplikacji, zwracające uwagę na zrównoważony rozwój i kwestie etyczne obecne w projektowaniu UX, Prześledźcie uwagi na temat efektywnego wykorzystywania przestrzeni w projekcie witryny internetowej oraz dostępności grafiki i multimediów. A że lepiej zapobiegać, niż leczyć, rzućcie okiem na poradnik dla freelancerów na temat dobierania zleceń.
Nie zapomnijcie dziś o życzeniach z okazji Dnia Babci. Pomiędzy domowymi pierogami a babcinym ciastem znajdźcie chwilę na lekturę tekstów o postrzeganiu roli projektanta, błędach popełnianych przez początkujących twórców interfejsów oraz ocenie użyteczności produktów cyfrowych. W zestawieniu mamy też relację z projektowania aplikacji aktywizującej seniorów oraz opis redesignu UI gry pedagogicznej. Jeśli w tym roku nie spieszycie się na obiad do babci, może wygospodarujecie też chwilę na artykuł o interfejsach głosowych.
Bez wątpienia w ubiegłym roku transformacji ulega ogromny obszar zachowań konsumentów. Nie pozostaje to bez wpływ na oczekiwania użytkowników online, a co za tym idzie wygląd i funkcjonowanie sklepów e-commerce. Co się zmienia? Chyba więcej niż się spodziewaliśmy!
Wyróżnienie swojego projektu przy pomocy nietypowych rozwiązań nie zawsze daje pożądane efekty. Jednak skoro dziś Dzień Dziwaka, to poeksperymentujmy. Zaczynamy tekstem z przykładami projektów zgodnych z zasadami sztuki UX, przechodzimy przez uwagi na temat błędów często wykrywanych w audytach UX oraz propozycje udoskonalenia interfejsu. Do kompletu dodajemy rozważania na temat spełniania rosnących oczekiwań użytkowników oraz mniejsze i większe wpadki projektantów punktowane na Twitterze.
Mamy nadzieję, że ostatnie w tym roku zestawienie tekstów o projektowaniu od Ideacto przeglądacie otoczeni świąteczną aurą. Jest szansa, że odpoczywacie już po gorączce zakupów i przygotowań do Wigilii i macie nieco więcej czasu na czytanie. Dlatego polecamy obszerny raport łączący podsumowanie bieżącego roku z prognozami na ten nadchodzący, kolejną porcję trendów projektowych oraz kompilację narzędzi usprawniających pracę z Figmą.
Od 3 lat wysyłamy do ponad 6000 czytelników przegląd najciekawszych artykułów ze świata UX
Design Sprint to metodyka działania, która ma na celu szybkie rozwiązywanie problemów. Doświadczenie i wiedzę czerpie z design thinking, stworzonego przez Google Venturees – twórczego projektowania rozwiązań, związanych z produktami i usługami. Dlaczego warto zastosować tę metodykę? Kiedy się na nią zdecydować?
Dzisiejsze zestawienie otwiera rozmowa, która może zainteresować aspirujących projektantów UX. Projektantom szlifującym warsztat polecamy artykuły o tworzeniu wariantów komponentu w Figmie, sposobach na optymalizację i dobrych praktykach przy tworzeniu stron głównych. Z kolei planującym rozwój kariery proponujemy teksty wskazujące potencjalny kierunek zmian cyfrowego świata oraz pożądane postawy jego twórców. A świętujemy Dzień Wiedzy o Pingwinach, więc mimo wyjątkowo wietrznej pogody pomyślcie ciepło o tych sympatycznych zwierzakach.
Dzień Filatelisty witamy kolejną porcją doniesień z branży UX. W dzisiejszej kolekcji nie mogło zabraknąć opisu trendów, które będą obowiązywać w 2022 roku. Do klasera trafiły też: krótka lista typowych błędów UX, kilka inspiracji dla przewodnika po produkcie oraz wskazówki na temat efektywnej prezentacji wyników wyszukiwania. Na koniec garść przemyśleń dla menedżerów UX na temat budowania dojrzałych zespołów projektowych.
Wracamy po krótkiej przerwie. A ponieważ jest to ostatnie zestawienie w tym roku, korzystamy z okazji, żeby przekazać Wam serdeczne życzenia od zespołu Ideacto. Z okazji nadchodzących Świąt oraz końca 2021 roku życzymy Wam udanego wypoczynku oraz:
O realizacji projektów przedsiębiorstw decyduje wiele czynników i osób, m.in. interesariusze. Dobrze jest przecież wiedzieć kto pracuje przy danym projekcie, jaki ma na niego wpływ i czy może pomóc w osiągnięciu sukcesu. Kim dokładnie są interesariusze i jaka jest ich rola w przedsięwzięciach, które prowadzi organizacja?
Jedną z największych zagwozdek producentów aplikacji i urządzeń jest zaprojektowanie łatwych w obsłudze rozwiązań, z których każdy będzie mógł skorzystać w wygodny sposób. Jak przedstawiać użytkownikom informacje i jak prowadzić ich przez kolejne etapy działania? Czym jest interfejs i jak optymalnie go zaprojektować?