Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.
Może Cię zainteresuje...
Best Practices for eCommerce
Ponad 200 rekomendacji poprawy UX/UI dla e-sklepów
Szanse i zagrożenia PSD2 w Polsce
Systematyzacja wiedzy o PSD2 pogłębiona o komentarze eksperckie
UX 4 Managers
Praktyczny poradnik, z tego, co ważne w UX
Jak przeprojektować e-commerce
Opis procesu redesign platform sprzedażowych
# 108 UX Czwartek
Zawsze co drugi czwartek inspirująca dawka treści o UX i produktach
Jak sprzedawać więcej dzięki UX
Praktyczne wskazówki oparte na danych i przykładach
Rozwijaj swoje umiejętności projektowe i bądź na bieżąco z trendami w projektowaniu doświadczeń.
W dzisiejszym newsletterze przyglądamy się zaufaniu – jak je budować słowami, strukturą zespołu i odpowiedzialnym designem.
Gdyby teksty do dzisiejszego zestawienia wybrał bot, pewnie poczytalibyście o raporcie z badania polskich chatbotów, problemach z uczeniem (się) sztucznej inteligencji oraz wykorzystaniu botów w dobie zdalnej komunikacji. Do tego próbka trendów projektowych na 2021 rok i garść porad na temat tworzenia skutecznego microcopy. Świętujemy Dzień Bota.
Wyszukiwarka, w zależności od profilu działalności każdego eCommerce, może stanowić bardzo ważny element sklepu. Jest szczególnie istotna w wypadku sklepów B2B, w których użytkownicy znają zazwyczaj kody produktów i bardzo często korzystają z wyszukiwarki. Warto jednak pamiętać, aby we wszystkich sklepach działała ona prawidłowo i umożliwiała użytkownikom jak najszybsze dotarcie do produktu. Poniżej prezentujemy 7 kluczowych elementów, które powinna zawierać wyszukiwarka. Sprawdź, czy znajdują się one w Twoim sklepie.
Lista produktów pełni rolę katalogu oferty sklepu, stanowi wynik wyszukiwania lub zawartość kategorii. Jest wiele sposobów dotarcia na listing, jednak często trafiają użytkownicy wpisujący daną kategorię produktu w wyszukiwarce lub osoby przechodzące ze strony głównej sklepu. Listing to zazwyczaj drugi krok na ścieżce użytkowników, dlatego warto zadbać o to, aby potencjalni klienci mogli sprawnie przejść dalej, odnaleźć interesujący ich produkt i dokonać zakupu. Zoptymalizuj zatem listę produktów w Twoim sklepie, aby nie zabrakło na niej 10 kluczowych elementów, które stosuje się w eCommerce.
Dzisiaj mieszkańcy USA obchodzą Święto Dziękczynienia, a my zaczynamy myśleć o Bożym Narodzeniu. Przerwijcie sobie na chwilę pisanie listu do Św. Mikołaja i poczytajcie o przyszłości e-commerce, tworzeniu zespołom przestrzeni na kreatywność oraz projektowaniu typografii. Zestawienie uzupełniamy dzisiaj garścią spostrzeżeń na temat roli i zakresu testów w procesie projektowania.
Dzisiejszy czwartek jest bardzo wybuchowy – Brytyjczycy obchodzą Dzień Guya Fawkesa. A skoro są fajerwerki, to musi być wyjątkowo. 47. edycję UX Czwartku przygotowaliśmy wspólnie z Tribe47, którzy są kuratorami treści do dzisiejszego odcinka. Tribe47 jest butikową agencją digital marketingową, która pomaga biznesom ecommerce (i nie tylko) rosnąć online dzięki efektywnym lejkom sprzedażowym.
CZEŚĆ! Witamy Was dzisiaj wielkimi literami z okazji Dnia CAPS LOCKA. Liczymy, że tym wyraźniej zwrócimy Waszą uwagę na wybrane do zestawienia artykuły.
Rosnąca liczba miejsc pracy w branży IT oraz kusząca perspektywa pracy w przyjaznym otoczeniu, dającym możliwość rozwoju, jest w ostatnich latach powodem wzrostu zainteresowania tematem: projektowanie UX. Niektórzy traktują ten zawód jako dobry sposób na zmianę pracy na bardziej kreatywną, dającą więcej możliwości rozwiązywania ciekawych problemów.
Analiza danych polega na wyciągnięciu wniosków z istniejących danych (np. dotyczących wąskiej grupy badanych osób), a następnie przełożenie wyników na szerszy kontekst (np. całą grupę docelową). Dane takie zbierać można za pomocą m.in. sondaży, sortowania kart, testów A/B, badań UX.
Nasz grafik postanowił uwiecznić aż 4 święta, w tym Światowy Dzień Ośmiornicy – spróbujcie odkodować pozostałe. Po takiej rozgrzewce proponujemy Wam teksty o planowaniu swojej kariery projektanta UX, tworzeniu briefu dla witryny internetowej oraz metodach testów z udziałem użytkowników. W części praktycznej zmierzcie się z tabelami na urządzeniach mobilnych oraz zerknijcie na powracające trendy w projektach graficznych.
Od 3 lat wysyłamy do ponad 6000 czytelników przegląd najciekawszych artykułów ze świata UX
Value Proposition to jeden z najważniejszych elementów sukcesu Twojego przedsiębiorstwa. Określa on czynniki, które łączą ofertę marki z klientami oraz to, co wyróżnia firmę na tle konkurencji. Nie są to tylko usługi lub produkty, które trafiają do konsumentów. To również komponenty pomagające rozwiązać powstające problemy, w którymi nie potrafią poradzić sobie konkurencji. Dzięki temu klient może wybrać właśnie Ciebie.
Dobra wiadomość dla osób, którym przejadły się “zwykłe” mrożone gałki i rożki – dzisiaj świętujemy Dzień Ciasta Lodowego. Nad talerzykiem chłodzących słodkości wyszperaliśmy teksty zachęcające do refleksji nad prywatnością w sieci, dostępnością animowanych treści oraz podejściem do rozszerzania funkcjonalności w projektach aplikacji. Są też przykłady błędów: tych w interfejsach, ale też życiowych, wynikających z ignorowania znaków ostrzegawczych podczas starania się o pracę w projekcie. Życzymy miłego pałaszowania, a sami biegniemy po dokładkę.
W Międzynarodowym Dniu Pantery Mglistej będziemy przekonywać, że nie taki kot straszny, jak go malują, ani dane mgliste, jeśli są dobrze zwizualizowane. W zestawieniu znajdziecie też teksty o korelacji subiektywizmu ludzi i stronniczości AI, sposobach zapanowania nad strachem przed prezentacją wyników swojej pracy oraz ustalaniu priorytetów podczas wyznaczania customer value. Do kompletu dodajemy kolejną porcję inspiracji dla projektantów interfejsów.
Doświadczenie klienta, czyli Customer Experience, oznacza postrzeganie marki przez użytkowników, na podstawie interakcji, których doświadczyli z firmą. W obszarze eCommerce doświadczenie to może zarówno zbudować, jak i całkowicie zerwać relację klient-marka. Audyt CX jest więc niezbędny do wyznaczenia mocnych i słabych punktów przedsiębiorstwa, które skłaniają użytkowników do przejścia przez ścieżkę zakupową.
Trudno jednym zdaniem wytłumaczyć, co się dzieje na dzisiejszej grafice – podpowiedź wyjątkowo znajdziecie pod linkiem. Szukając tekstów do dzisiejszego zestawienia również zarzuciliśmy sieci szeroko: przeczytajcie o wzorcach zmieniających swój charakter w zależności od intencji projektanta; przejrzycie metody zbierania danych oparte o heurystyki oraz testy A/B; sprawdźcie najczęstsze grzechy wyszukiwarek w e-commerce. W wolnej chwili zastanówcie się też nad rolą trendów i popularnych źródeł inspiracji w pracy projektanta.
Testowanie partyzanckie to nieformalna i dość szybka metoda testowania różnych pomysłów, otrzymywania informacji zwrotnych, a także wyszukiwania błędów w doświadczeniach użytkowników. Można wykonać je praktycznie wszędzie – zarówno na ulicy, jak i w kawiarni czy restauracji. Idealną grupą badawczą jest 8-10 osób, których testowanie trwa kilka minut na każdego testowanego. Na czym dokładnie polegają?