Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.
Może Cię zainteresuje...
Best Practices for eCommerce
Ponad 200 rekomendacji poprawy UX/UI dla e-sklepów
Szanse i zagrożenia PSD2 w Polsce
Systematyzacja wiedzy o PSD2 pogłębiona o komentarze eksperckie
UX 4 Managers
Praktyczny poradnik, z tego, co ważne w UX
Jak przeprojektować e-commerce
Opis procesu redesign platform sprzedażowych
# 108 UX Czwartek
Zawsze co drugi czwartek inspirująca dawka treści o UX i produktach
Jak sprzedawać więcej dzięki UX
Praktyczne wskazówki oparte na danych i przykładach
Rozwijaj swoje umiejętności projektowe i bądź na bieżąco z trendami w projektowaniu doświadczeń.
W dzisiejszym newsletterze przyglądamy się zaufaniu – jak je budować słowami, strukturą zespołu i odpowiedzialnym designem.
Architektura informacji polega na budowaniu struktury treści, jej organizowaniu, odpowiednim etykietowaniu i umieszczeniu w adekwatnym kontekście. Jako projektanci UX, zwracamy na nią szczególną uwagę i podczas audytów UX poświęcamy dużo czasu na jej analizę. To kluczowy aspekt, który decyduje o użyteczności strony i o tym, czy użytkownik odnajdzie w sklepie interesujące go treści czy produkty.
Rynek IT w Polsce jest obecnie wart ponad 6 mld dolarów i rośnie ok. 6% rocznie. Taki wzrost niesie ze sobą znaczną konkurencyjność branży więc o sukcesie poszczególnych firm decyduje w większości umiejętność znalezienia odpowiednich przewag biznesowych. W tym tekście postaram się przedstawić jedną z metod osiągnięcia takiej przewagi – jest nią narzędzie warsztatowe, znane jako discovery session.
Zapewne nawet nie zdajesz sobie sprawy z tego jak wiele osób z zaburzeniami wzroku, słuchu, ruchu czy funkcji poznawczych może korzystać z Twojej strony. Z danych statystycznych wynika, że w Polsce liczba osób niepełnosprawnych wynosi około 4,7 mln, czyli 12,2% ludności! Badanie przeprowadzone pod koniec 2014 r. pokazuje, że 42% osób jest umiarkowanie niepełnosprawnych, 28% znacznie niepełnosprawnych a 25% posiada orzeczenie o lekkim stopniu niepełnosprawności. Duży odsetek ludzi na świecie ma także różnego typu zaburzenia związane ze ślepotą kolorów. Cierpi na nią średnio 1 na 12 mężczyzn i 1 na 200 kobiet.
IDEACTO działa na rynku od ponad dekady. Pierwotnie i potocznie działania związane z projektowaniem funkcjonalnym kojarzone były przez klientów z szeroko rozumianym projektowaniem graficznym i raczej wiązane były z warstwą estetyczną, a niżeli z aspektami stricte biznesowymi. Szczęśliwie dzięki latom edukacji i rozwoju rynku dziś klienci mają większą wiedzę o wartościach, jakie dostarcza UX. Niemniej wciąż jednak kwestia tego, jak przekłada się projektowanie funkcjonalne na parametry biznesowe nie jest czytelna dla klientów.
Z okazji Światowego Dnia Hamburgera przygotowaliśmy kilka smakowitych kąsków. Naszą kanapkę skomponowaliśmy z tekstów o związkach UX z Internetem Rzeczy, uczeniem maszynowym i urządzeniami typu wearables. Powiększamy zestaw tekstem o alternatywach dla narzędzi opracowanych przez Google oraz korzyściach projektowania z myślą o dostępności.Na dokładkę serwujemy porady na temat CRO od ekspertów Ideacto.
Dziś 14 maja, Dzień Farmaceuty. Zaczynamy od diagnozowania problemów z transformacją cyfrową rodem z Doliny Krzemowej. Będzie też sporo porad: na temat poszukiwania i organizowania sobie pracy, planowania badań UX oraz narzędzi, które warto wypróbować realizując projekty. Na koniec mały suplement z przypomnieniem obowiązujących zasad ostrożności.
Porzucone koszyki to zmora w branży e-commerce. W ostatnim czasie badania wykazały, że średnio wskaźnik porzuconych koszyków wynosi już blisko 70%. Każdy właściciel sklepu internetowego zdaje sobie sprawę z tego, że dodanie produktu do koszyka nie musi oznaczać, że użytkownik finalnie dokona zakupu, mimo, że jest już tak daleko w lejku sprzedażowym. Często jednak użytkownicy zostawiają zakup na później, zachowują w ten sposób ulubione produkty lub po prostu wpływają na nich czynniki zewnętrzne, przez które zmuszeni są przerwać zakupy. Na czynniki zewnętrzne nie mamy niestety żadnego wpływu, ale warto pamiętać, że im lepsze będzie doświadczenie użytkownika w koszyku, tym większe prawdopodobieństwo, że sfinalizuje zakup. Co zatem zrobić, aby zatrzymać klienta w swoim sklepie i dodatkowo zwiększyć sprzedaż?
W Ogólnopolskim Dniu Konia życzymy wszystkim końskiego zdrowia. Tymczasem ruszamy stępa z tekstem o projektowaniu stron dla telemedycyny. Lekkim kłusem przebiegamy przez materiały traktujące o badaniach UX z użytkownikami. Na ostatniej prostej puścimy się galopem po tekstach o społecznym zaangażowaniu projektantów oraz tworzeniu dokumentacji projektowej.
Współczynnik konwersji jest istotnym wskaźnikiem dla przedsiębiorców, którzy prowadzą sklep internetowy. Wiedza o optymalizacji tego procesu, to klucz do sukcesu w branży e-commerce. W jaki sposób zrealizować optymalizację konwersji? Czy warto przeprowadzić audyt użyteczności, czy może posłużyć się działaniami z zakresu CRO?
Od 3 lat wysyłamy do ponad 6000 czytelników przegląd najciekawszych artykułów ze świata UX
Dzisiaj Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania, więc znajdźcie publiczność, usiądźcie wygodnie i do dzieła. A do przeczytania macie teksty o możliwościach zmiany w podejściu do projektowaniu UX/UI, fenomenie TikToka oraz angażowaniu użytkowników odpowiednio dobranym projektem dźwięku i wyskakujących okienek. Na koniec zostawcie sobie instrukcję do ćwiczeń z kreatywności.
Umiejętność zrozumienia potrzeb klientów to podstawa w projektowaniu UX. Skutecznym sposobem na poznanie doświadczeń użytkowników są badania UX ilościowe i jakościowe. Te drugie pozwalają na dotarcie do umysłów odbiorcy i uzyskanie informacji, jak ulepszyć produkt.
Sortowanie kart to prosta i stosunkowo tania metoda, która ma pomóc w zrozumieniu sposobu strukturyzacji i organizacji treści przez użytkownika w jak najbardziej logiczny dla niego sposób. Card sorting można przeprowadzać na wiele sposobów, m.in. na papierze, na karteczkach Post-It czy też dzięki narzędziom internetowym, działającym w trybie zdalnym.
Międzynarodowy Dzień Kropki przypada w Dniu Olewania Systemu, więc wybaczamy dzisiaj czworonogom (w szczególności naszej Kropce), jeśli w ramach świętowania wybiorą przedłużenie drzemki kosztem spaceru w mokry poranek. Wygospodarowany czas proponujemy wykorzystać na lekturę wykładu o genezie i konsekwencjach tworzenia standardów sieciowych, wpisu o problemach z czytelnością treści oraz zestawienia istotnych elementów projektu centrum wsparcia klienta. Wracamy też do przemyśleń dotyczących tworzenia portfolio, a kończymy esejem na temat projektowania doświadczeń osób zmęczonym wszechobecnym hałasem.
Z okazji rozpoczynającego się roku szkolnego przygotujcie się dzisiaj na 5 lekcji. Zaczynamy od elementarza – tekstu pomagającego zrozumieć istotę projektowania UX oraz artykułu z wyjaśnieniem psychologicznych i biologicznych podstaw kształtowania się przekonań. Są też ćwiczenia z kreatywności w kontekście algorytmów AI generujących obrazy oraz krótka lekcja marketingu dla marek z branży smart home. Na koniec proponujemy praktyki z prezentacji portfolio prac.
Style Guide, czyli przewodnik po stylu, jest jednym z najważniejszych elementów w świecie UX. Dostarcza zrozumiałe, uniwersalne wskazówki, które pomagają zapobiec niepowodzeniom, wynikającym z braku spójności. Guide Style może być m.in. sposobem na poprawę autentyczności contentu. Ponadto pomaga poprawić wrażenia użytkownika i nadać im zupełnie nowy wymiar. Czym więc konkretnie jest przewodnik po stylu i jakie znaczenie ma dla Twojej strony?